MARRASMURUJEN maanantai <3
Ajattelin aloittaa pinon kun en sellaista löytänyt.
Hyvät huomenet kaikille, muksut kotona ja tuttu häly päällä koko ajan.
Huh Huh, välillä oon miettiny että missä välissä hoidan tätä tulevaa pienokaista kun nämä kolmekin vaativat niin paljon, tai vaadi ja vaadi mutta koko ajan saa olla silmät seläsä katsomassa tyttöjen perään 2x viis vuotiaat:) sitten vielä 7 vee poika. No kai se siitä omalla painollaan :)
Oma olo on ihan hyvä, saikkua olisi vielä perjantaihin asti ja sitten töihin.. Täytyy varmaan oikein miettiä sitä erityisäityis-päivärahaa.
Palailen myöhemmin nyt täytyy laittaa poika kouluun :)
päivän jatkot kaikille.
Ps. Swehina onko kukaan kuullut hänestä?olisi kiva kuulla hänestä ja lapsesta, kaikki ok?
Kommentit (15)
Että ei edelleenkään liikkeitä. Höh, olisi kiva tietää että miten masussa menee... No, torstaina ultra.
Varasin juuri hammaslääkärin, sain ajan syyskuulle! Jippii... Ei kuulemma ole mahdollisuutta saada yhtään sen aikaisemmin aikaa, vaikka olisi miten raskaana. Ja peruutuspaikkojakaan ei ole mahdollista jonottaa, että ne sitten jää käyttämättä (jos ei sattumalta joku tarvitse akuuttiaikaa juuri silloin). Tosi fiksulta kuulostaa.
Vakuutushakemusta tuossa täyttelen ja pelottaa, että jos ne hylkää sen... Siis sen vuodon takia. No, ei auta kuin odotella.
tittuska, muista ottaa nyt vain rennosti ja levätä :)
Marrastoive rv 18+1
enään huominen koulun retkipäivä ja kevätjuhla keskiviikkona!
JES!
Sitten saan viettää kesän 6.v poikani kanssa, mies on koko kesän töissä. Itse en sopivaa kesätyötä löytänyt. Tämä onkin viimeinen kesä kun poika on ainoana lapsena meillä, syksyllä hänellä alkaa eskari , joten hyvä että saadaan viettää kesä kahdestaan. Leikkipuistot, lasten liikennepuistot, tykkimäki ja rannat tulevat varmasti tutuiksi.
Onko muilla samaa tilannetta? että kotona kesän " ison" lapsen kanssa?
Loppukesästä toivottavasti päästään koko perhe reissuun kolmårdeniin. Siellä on aika paljon kävelemistä ja bussissa istumista.. Mitenkähän sitä sitten jaksaa jos masu on jo kovin iso.. Vaikea kuvitella vielä.
Mulla oli keskiraskauden ultra varattu 12.6 (rv 19+3) ja mies just silloin 10 päivän sotaharjoituksissa! Uskomattoman huonoa tuuria, mutta onneksi sain ajan vaihdettua myöhemmäksi. Nyt se on siis 19.6 (rv 20+3) Äitiyspoliklinikalle suuri kiitos joustavuudesta. Minulle ja miehelleni on niin tärkeää päästä ultraan yhdessä, onhan tämä ainoa ultra koko raskausaikana! Kyseessä miehelleni ensimmäinen lapsi, joten helppo uskoa miten mielenkiintoista on päästä kurkkaamaan masuun.
Omaa napaa:
Liikkeitä tuntuu meilekin päivittäin. Eilen tunsi ensimmäistä kertaa kunnon potkusarjan. Kolme napautusta alavatsassa. Oiken tunsi miten pieni asukas siellä vielä on, vaikka potkut tunsi selvästi oli ne vaimeat verrattuna " kunnon ptkuihin" jotka tuntee masun päältäkin. Enää en sorru epäilemään onko masussa elämää.
Ruoka maistuu. Kilo-kaks on tullut painoa. Varsinkin kaikki terveellinen on IN! Välillä tulee hassuja himoja. Tässä yhtenä päivänä alkoi tehdä mieli appelsiineja, lähdin kauppaan ja söin kotiin tultuani koko pussillisen isoja appelsiineja (n.6kpl) sitten helpotti. Miestä huvittaa kun himoitsen jotakin tiettyä ruokaa ja seuraavana päivänä sama ruoka voi etoa. Hassua.
Hassua myös se ettei karkki oikein maistu. Yleensä tykkään karkeista, etenkin salmiakki- ja lakritsikarkeista.
Odotan innolla sitä kesäpäivää kun sunnataan pojan ja siskoni kanssa tykkimäkeen hattaroita ja pehmiksiä maistelemaan :)
Tulipas tekstiä =)
Vaavaa 17+3
No niin, nyt on hetki aikaa istua koneen ääressä ennen töihin menoa. Viikonloppu on ollut todella kiireinen. Avomieheni veli ja hänen perheensä on muuttanut uuteen kotiin viikonloppuna ja olemme olleet auttamassa heitä melkein ympäri vuorokauden. Hommaa on riittänyt. Nyt tuli vaan itsellekin kauhee talokuume... :)
Itsellä vointi alkaa vain parantua. Paha olo poissa ja väsymys helpottaa päivä päivältä vain enemmän. Nyt sais tulla lämpöiset ilmat ja kauniit päivät kun koululaisillakin alkaa loma. Neuvola on ens viikolla ja uä kahden viikon kuluttua. Siis viikko vielä niin kuulee taas sydänäänet. Liikkeitä kun en tunne vielä hetkeen...
Mutta nyt tekeen eväitä töihin... Hyvää päivänjatkoa!
Rusina rv 14+4
Pakko tähän kans kommentoida, että terveellinen on todellakin IN! Vaalea leipä on yök, kovin makeat jutut yök, karkit jää yleensä hyllyyn ja salaatti ja kunnon ruoka (kevyt) maistuu taivaalliselle!!
Ja normaalisti minä olen armoton herkkupeppu, jolle litra tönkkösuklaajäätelöä kerralla ei tee heikkoakaan =/ Voikun tämä linja jatkuisi ikuisesti! On helppoa vältää herkkuja, kun niitä ei himoa.
Mutta nälkä on usein. Ja kun se iskee, niin ruokaa on PAKKO saada....
Saaga rv16
:) oli mukava huomata että meitä oli jo hieman kaivattu, tuossa yksi päivä kirjoittelinkin kuulumisia...mikähän päivä se olisi ollut. No, joka tapauksessa leikkaus pojalla onnistui hyvin, ei ihan alkuperäisten suunnitelmien mukaan mennyt mutta ei silmien tilanne nyt huonontunutkaan, parani hieman. Kaksi silmäleikkausta vielä edessä, vasen silmä leikataan vielä kerran (tuo vasen silmä on nyt mykiötön) ja oikealle silmälle tehdään kanssa sama toimenpide, eli mykiö pois. Mykiöiden tilalle tulee jossain vaiheessa värikalvon päälle asennettava linssi ja sen avulla poika voi nähdä kuin kuka tahansa normaali* ihminen. Vielä on siis koettavaa mutta luulen että tämä perhe kyllä jaksaa. Poika oli niin reipas, ennen leikkausta ja leikkauksen jälkeen ja vielä kotonakin että toipuminen on päässyt hyvään vauhtiin. Nyt silmä näyttää siltä kuin sille ei olisi mitään tehtykään. Neljä kertaa päivässä menee kahta eri silmätippaa mutta yhtään särkylääkettä ei olla enää muutamaan päivään tarvittu.
Itselläni neuvola 8.6, ultra 20.6 ja hammaslääkäri 16.6.
Pieniä potkuja olen tainnut tuntea ja mies väittää jopa nähneensä vatsalta jotain elämää.
Nyt laittamaan lapsi kuriin kun kiusaa tätiään.
Swehina rv 16+1
Tällä paistoi aurinko, mutta nyt alkoi ropsia vettä :/
Kävin juuri neuvolassa kuuntelemassa pikkuisen sydämen jumpsutusta :) Oli tosi kiva kuulla se, koska aiemmin ei ole dopplerilla saatu mitään ääntä pihalle. Kaikki on hyvin, mutta itse olen kerännyt elopainoa jo vajaat kolme kiloa lisää. Mahakin on kasvanut ihan kiitettävästi, kohdunpohja on jo navassa. Nyt ei enää töissäkään voi selitellä tilannetta pelkällä lihomisella.
Marrastoive oli huolissaan vakuutuksen saamisen suhteen - täällä sama huoli. Hematooma vuotaa edelleenkin, ja terkka halusi siksi laittaa mut rakenneultraan jo ensi viikolla. Toivottavasti vakuutusyhtiössä luottavat siihen, että homma menee kuitenkin hyvin (itse olen jo hyvinkin luottavainen - vuodosta huolimatta).
Joku muukin on siis aloittanut terveellisemmän elämän ihan huomaamattaan! Mullekaan ei maistu juuri muu kuin salaatti. jota syönkin kamalia määriä :) Karkit ja pullat ovat ihan paitsiossa.
Että sellaista tänään - pääasiassa siis pullistuvaa omaa napaa.
Allu 16+1
Lukenut olen juttujanne lähes päivittäin mutta laiskahko kirjoittamaan.
Meillä ei potki vielä kukaan..ja nyt on niin epätodellinen olo,asustaakohan kukaan enää vatsassa. Oireita kun juurikaan ei ole muuta kuin että,masu kasvaa =)
Saaga; Mulla myös suonikohjut vaivana, ihanaa jos tulee kuuma kesä ja vielä seisomatyö :P
Oletteko ajatelleet vielä uutta äitiyspakkausta,moniko uudelleen synnyttäjä on ajatellut ottaa sen?
-kisupikkukuu rv 16+1-
Täälläkin ehkä jo potkitaan :) Ellen sit kuvittele omiani....esikoisesta tuntu liikkeet aika myöhään ja toisesta aikaisin, aikaisemmin kuin nyt.
Mulla rakenneultra 28.6 ja viikkoja silloin 21+1
Täällä kans saa ilmaisen suuhygienistillä käynnin ja se on heinäkuussa.
Maha on jo selvä vauvamasu, mulla on kaikissa raskauksissa maha pullahtanut aikaisin esiin ja ollut iso viikkoihin nähen, mut sit lopussa kasvu tasaantunut eikä se niin iso ole sit ollutkaan.
Äitiyspakkaus aiotaan ottaa niinkuin aikaisemminkin on otettu, kivan näköinen on tää uus pakkaus mikä saadaan.
Tuuli rv 16+6
Kotiuduin juuri sairaalasta. Keskiviikkoiltana verinen vuoto jälleen yllätti. Mitään oireita siihen suuntaan ei oo ollut sitten seiskaviikon vuodon jälkeen. Kävin äitipolilla ja kas niin vain löydettiin iso hematooma multakin. Mitään viitteitä ei oo siitä ollut esim np-ultrassa. Kehittynyt siis ilmeisen nopeasti. Sikiökalvot on myös irronneet hematooman alueelta kohdun suulta. Pääsin kotiin, mutta samana yönä lähdin takaisin, kun verta tuli syöksemällä ja valui reisiä pitkin.
Makoilin sairaalassa muutaman päivän ja nyt tosiaan pääsin kotiin. Lepoa vaan kuitenkin vieläkin ja tilanne tälläerää rauhoittunut. Keskenmenon riski on kuitenkin vielä olemassa! Viikot nyt 17+2
Jotain hyvääkin tuosta sairaalassa makaamisesta... Tunsin ekat liikkeet ja ne voimistuu. Aamulla kun kätilö kuunteli sydänääniä, tunsin, kun vauva jysäytti doppler-anturiin oikein kunnolla.
Nyt mennään päivä kerrallaan ja toivotaan, että hematooma katoaa ja kalvot pääsee kiinnittymään uudelleen kohdun seinämään. Kontrolli on sitten 16.6. polilla
Voimia sinulle Bubbles, minulla kanssa vielä toi keskenmenoriski kun oli toi leikkaus viime torstaina ei oikein uskalla iloita mutta voimia ja muista levätä.
swihina en varmaan ole lukenut kirjoitustasi kuulumisista kun menin to aamuna sairaalaan ja la pääsin pois mutta hyvä jos kaikki meni olosuhteisiin nähden hyvin. Kuullostaa että edessä on vielä rankkoja aikoja kun noita leikkauksia teitillä vielä edessä, hatun nosto lapselle joka urheasti on jaksanut/ jaksaa :)
tittuska rv 15+1
Taas jos pinoutuisi- kovin sitä aina lukee, mutta ei kuitenkaan jaksa kirjottaa...
Lähinnä liikkeistä pitimän tulla kirjoittamaan, eli mulla on ekan ja tokan kanssa liikkeet tuntuneet tosi myöhään- olikohan joskus 20 viikon paikkeilla- jos ei jälkeenkin. Joten en yhtään ihmettele jos ei vielä hetkeen tunnu kunnolla. Jotain hipaisun tynkää on ollut, mutta ei säännöllistä Maha lienee vain kuplinut :)
Huomenna myös äitipoli, kiva mennä sinne lasten kera, siis tytöt 3,9v ja 1,1v.. Voin vain kuvitella taas keskittyväni ihan kaikkeen muuhun kuin asiaan! Mutta pakkorako ottaa mukaan. Harvoin meillä näin, ettei hoitajia.
Suonikohjuista, mulla niitä oli viime raskaudessa kohdussa- ja paljon. Ne aiheuttikin leikkauksessa aika vuodot. Että jännätä pitää josko taas tulee. Oirehtinut ei juuri mitenkään, joten selviää sitten vasta.
Mitähän sitä vielä. Jaa-a. No mutta palaan kun taas palaan =p
Pitkästä aikaa...
Mies tehnyt hurjan pitkiä päiviä töissä ja oma mieli ollut kummallisesti maassa. Yksin olen saanut pitää kotia pystyssä. Tämä raskaus on saanut minut todella herkäksi, otan kaikesta itseeni ja itken todella helposti :/
Minulla alkoi työt n. 5kuukaudeksi kunnes äippäloma lokakuussa koittaa:) Esikoinen sai perhepäivähoitajalta paikan. Koneella tulee käytyä paljon vähemmän jatkossa. Kesäloman pidin jo, joten koko loppukesä paiskitaan töitä.
Liikkeistä: Ihan yllätyin kun olen parina iltana istuessa tuntenut pieniä hentoja liikkeitä:) vaikka rv vasta 15+5. Esikoiseta tunsin 19 viikolla. Voiko näin aikaisin oikesti jo liikkeitä tuntea? Masu kasvaa ja paino vielä samoissa lukemissa. Neuvola vasta kesäkuun puolen välin jälkeen, yli 7viikon tauko edellisestä.
Nyt alkaa uni tulla puseroon, joten sänkyyn.
Pikkuesteri rv 15+5
moi, ortotan neljättä ja laskettu aika on marraskuun lopussa eli 30.11.
Esikoinen(poika) on 8/99 eli täyttää seittemän , kakkonen (tyttö) on 3/01 eli reilu 5v ja tön hetkinen kuopus(Tyttö )on 11/04eli marraskuussa 2v.
Eli tosta marrasvauvaa orotellaan.Tämä erellinen marrasvauva oli syntyesään 5090g/56cm syntyi alateitse rv38+5 (3h40min urakkana ja 4min ponnistusella) No kuitenkin tätä ei päästetä niin isoksi joten mahd. käynnistetään jo rv 38 ja se on just tämän erellisen marrksemme synttärit eli 16.11 joten saas nähärä miten käy.
anni-iiris ja rv jotain
Bubble- Olipas hurja tilanne sulla! Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti! Tsemppiä!!!
Swehina- On teillä reipas pikkuinen! Toivotaan, että silmät saadaan kuntoon toivotulla tavalla!
Minä olen ollut nyt muutaman päivän vähän vähemmän koneella ja sen huomaa... meinaan kodin siisteydestä! Tulee nää kotihommat tehtyä kun en tässä koko ajan istu. Ja rupee tää olokin olemaan jo parempi, eli senkin puolesta on ihan kiva taas kotona enemmän puuhastella.
Mä olen esikoisesta tuntenut liikkeet rv18, kakkosella rv17, kolmosella rv16, joten josko nyt rv15? Siihen olis enää viikko... voikun oliskin jo ihana ne tuntea :) Huomenna pitäis varata seuraavaa neuvola aikaa, joka on n.rv17. Ja aamulla matkataan kuopuksen 1.5v hammastarkastukseen. (hammashygienistille) Mullekkin on muuten maistunut nyt enemmän kaikki terveellinen. Ihan hyvähän se on!
Jahas, pitäis varmaan mennä nukkumaan...öitä
äitikki rv14+1 ja tytöt 6v,2v ja 1v
Äsken tässä koneella istuessani, jokin pieni tökkäisy tuntui ihan alavatsalla, häpyluun yläpuolella. Siis ihan hentoinen töks! *hymyilee hölmönä*
Muutenkin menee aika kivasti. Masu on kiva pallo ja sitä on kiva esitellä, tai siis kuljen ylpeänä masustani =) Paino ei vielä muuten ole noussut, eli on niin " hoikka" olo vielä. Kolmen aiemman odotuksesta tiedän, että tämä on sitä parasta aikaa. Kohta painoni alkaa nousta ja nestettä kertymään, eli en ole mikään kaunis katseltava (kasvotkin turpoaa, kaksoisleukoja pukkaa jne) ja liikkuminen alkaa vaikeutua.
Vasen jalkani on nyt ihan järkyttävän näköinen! Onko muita, jotka kärsii suonikohjuista? Mulla on sormenpaksuisia suonia jalan koko mitalla ja nivusissa kipeitä patteja. Paikallaan seisominen on ihan myrkkyä jalalle. Inhoan tukisukkahousujani, mutta pakon edessä niitä käytän välillä. Viieät ilmat sopivat minulle, koska hävettää vähän tämä jalka shortsit tai hame päällä. Vaikkakin olen ajatellut, että on rumallakin oikeus nauttia kesästä. Jos joku ei kestä katsella mun jalkaani, niin katsokoon muualle!
Mukavaa maanataita Marrasmuruille! Ihanaa, kun kohta loppuu koulut ja tarhat!
Saaga rv16+0 (lapset 10v, 8v ja 3v)