Just an ordinary day... "pieni ydinreaktori räjähti, 5 venäläistä kuoli" - ei mitään nähtävää, ihan normipäivä Venäjällä, sattuuhan sitä
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Räjähdyksistä puheenollen, joko ne Moskovan kahdenkymmenen vuoden takaiset kerrostaloräjähdykset on selvitetty?
Muistellaanko niitä tänä syksynä vai onko se kielletty aihe?
Niinistö puhuu siitä Putinin kanssa nyt kun tapaavat. Jossain oli just otsikko Niinistö: Kaikista aiheista voi puhua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa olen ihmetellyt! Suomessa uutisointi mitätöntä. Itse luin New York timesista.
Eikös se ollut 33 vuotta sitten sama? Suomessa kyllä mittarit näytti punaista mutta ei sopinut sanoa mitään. Ruotsi sitten uutisoi maailmalle että Neuvostoliitossa on ilmeisesti räjähtänyt ydinvoimala.
Sellaiset hyvät kahdenväliset suhteet katsos meillä...
Ei vaan Suomessa oli virkamieslakko eikä tiedotus toiminut sen takia.
Oliko sama lakko kuin '85 kun Neuvostoliitosta lensi ohjus Lappiin?
Vierailija kirjoitti:
Eilen ylen uutisissa näkyi menehtyneiden hautajaisissa rikollista moottoripyöräjengiä. Ihan kuin ainakin joku kuolleista olisi kuulunut niihin.
Erikoista että näistä kuolleista kerrotaan kovin näyttävästi kun lomamatkoilla kuolevista venäläisistä ei saa kertoa missään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa olen ihmetellyt! Suomessa uutisointi mitätöntä. Itse luin New York timesista.
Eikös se ollut 33 vuotta sitten sama? Suomessa kyllä mittarit näytti punaista mutta ei sopinut sanoa mitään. Ruotsi sitten uutisoi maailmalle että Neuvostoliitossa on ilmeisesti räjähtänyt ydinvoimala.
JEP.
Sama lakko, muuttivat ainoastaan 5 :n 6 :ksi ja siitä tuli virkaloisten lakko -86
Seuraavaksi sitten pahviohjukset paraatiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Muistan itse katsoneeni TV-uutisista, kun tästä ohjuksesta kerrottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kun ensin norjalaiset kertoivat että heidän ilmatilansa kautta on lentänyt ohjus Suomeen, ja sittenkin meni kauan ennen kuin täällä myönnettiin että ohjus se oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai kun ensin norjalaiset kertoivat että heidän ilmatilansa kautta on lentänyt ohjus Suomeen, ja sittenkin meni kauan ennen kuin täällä myönnettiin että ohjus se oli.
Ja sitten raahattiin Joulupukkikin karnevalisoimaan sota-aseen evakuointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolta kannattaa ehdottomasti ostaa ydinvoimala & niin ne räjähtää jenkeilläkin!
Hanhikiveä odotellessa...
Samoin sieltä ei voitaisi ostaa maakaasuvoimalaakaan koskaan, koska ainakin yksi Lada on joskus syttynyt tuleen ja räjähtänyt.
Ohjus räjähtänyt sotilastukikohdassa ja täällä nyt vihervasemmisto öyhöttää ydinvoimaloista? 😂
Vierailija kirjoitti:
Ohjus räjähtänyt sotilastukikohdassa ja täällä nyt vihervasemmisto öyhöttää ydinvoimaloista? 😂
Ei tällaista tilaisuutta pidä päästää sivu suun, kun Fukushimastakaan ei tullut uutta Tshernobyliä hartaista rukouksista huolimatta.
”Ydinsäteilyä aiheuttaneen räjähdyksen jälkeen asukkaita pyydetään lähtemään Nyonoksan kylästä ”toimenpiteiden” ajaksi”
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ce3bc992-a79a-44fa-990c-1cff6f1d6f2e
Hmm... Kuulostaapa tutulta. Tsernobylissäkään ei ensin tapahtunut mitään kovin vakavaa. Sitten usean päivän jälkeen siirrettiin väki ihan vaan tilapäisesti. Ja sitten siellä ei olekaan kukaan asunut jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
”Ydinsäteilyä aiheuttaneen räjähdyksen jälkeen asukkaita pyydetään lähtemään Nyonoksan kylästä ”toimenpiteiden” ajaksi”
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/ce3bc992-a79a-44fa-990c-1cff6f1d6f2e
Hmm... Kuulostaapa tutulta. Tsernobylissäkään ei ensin tapahtunut mitään kovin vakavaa. Sitten usean päivän jälkeen siirrettiin väki ihan vaan tilapäisesti. Ja sitten siellä ei olekaan kukaan asunut jälkeen...
Tv-sarjaa on näköjään tulossa. Käsikirjoitusta tehdään yötä päivää.
Suomen kielessä on hutilointia & hälläväliä-asenteella (jopa tarkoituksellista töpehdintää) tekemistä kuvaava verbi, joka viittaa itänaapurin tyyliin hommat. Selitettyäni ko sanan merkityksen unkarilaiselle naapurilke, hän repesi nauruun ja ko sanasta on tullut iso vitsi hänen lähipiirissään kotimaassa...
Tämä oli ydinase ilmeisesti, joka räjähti. Ja rikollinen moottoripyöräjengi oli siinä mukana, kun kantoi arkkua. Miksei siitä uutisoida mitään?
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli ydinase ilmeisesti, joka räjähti. Ja rikollinen moottoripyöräjengi oli siinä mukana, kun kantoi arkkua. Miksei siitä uutisoida mitään?
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006202965.html
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006202460.html
Mitä ei uutisoida?
Räjähtänyt reaktori kuului atomikäyttöiseen rakettimoottoriin.
Jenkit testailivat Nevadan autiomaassa 50-60- luvuilla samantyyppistä.
Hankkeesta luovuttiin, koska se oli suorastaan mielipuolinen vehje.
Tuollaista voisi kuvitella käytettävän jossain ulkoavaruudessa.
Nyt tämä yksi Mordorin maa kehittelee ja testaa risteilyohjuksessa moista helvetinkonetta.
No, jos naapuri alkaa ydinohjuksiaan laukoa, on moottorin jättämä vana murheista pienin.
Ja sitten alkoi käsienhuiskuttelu. "Unohtakaa räjähdys, katsokaa miten Nato taas provosoi!!!"
Assburger kirjoitti:
Räjähtänyt reaktori kuului atomikäyttöiseen rakettimoottoriin.
Jenkit testailivat Nevadan autiomaassa 50-60- luvuilla samantyyppistä.
Hankkeesta luovuttiin, koska se oli suorastaan mielipuolinen vehje.
Tuollaista voisi kuvitella käytettävän jossain ulkoavaruudessa.
Nyt tämä yksi Mordorin maa kehittelee ja testaa risteilyohjuksessa moista helvetinkonetta.
No, jos naapuri alkaa ydinohjuksiaan laukoa, on moottorin jättämä vana murheista pienin.
Ymmärränkö oikein, että ohjuksessa käytetään energian lähteenä rakettipolttoaineen sijaan radioaktiivisia atomeja? Miten tämä sitten käytännössä eroaa tavallisesta polttoaineraketista? Pitempi toimintasäde?
Eilen ylen uutisissa näkyi menehtyneiden hautajaisissa rikollista moottoripyöräjengiä. Ihan kuin ainakin joku kuolleista olisi kuulunut niihin.