Opettajat!
Onko historian/ yhteiskuntaopin opettajille kuinka hyvin töitä? Työllistyminen? Kiitos jo valmiiksi!!
Kommentit (12)
Historian opettajilla on ollut todella surkea työtilanne jo ainakin parikymmentä vuotta. Monilla muillakin aineenopettajilla on vaikeaa.
Kuka jaksaa opetella tuollaista roskaa ulkoa? Katsoo Wikipediasta jos kiinnostaa?
ei voi suositella. Itse olen tehnyt lähes 20 vuotta ihan muita hommia kuin hissan maikan vaikka siitä eniten pitäisinkin. Opetusalalle muutenkin kyllä haluaisin vaihtaa ja nyt olen kouluissa töitä tehnytkin.
Kieltenopettajilla on vaikeaa myös, koska uuden opsin mukaan ruotsin tunteja siirrettiin alakouluun. Sinnehän ei tietystikään haluta päteviä aineenopettajia, vaan yrittävät pyristellä luokanopettajavahvuudella ruotsista. Siitä pitäisi tehdä oikeasti tutkimus, että minkä tason opetusta alakoulussa saadaan ruotsista. Voin sanoa, että osaamisen taso vaihtelee huimasti tässä yläkouluun siirryttäessä.
Matikisteilla on varmaan parhaat työllisyysnäkymät. Oppitunteja lisätty sinne puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Matikisteilla on varmaan parhaat työllisyysnäkymät. Oppitunteja lisätty sinne puolelle.
Jep jossain siellä olemattoman ja epätodennäköisen välissä
Vuosikymmeniä koulutettu historian opettajia sata ylimääräistä per vuosi. Suomeen riittäisi yksi historian laitos. Ei mikään yritys palkkaa omaa historioitsijaa.
Ei millekään aineenopettajille ole töitä. Jos sinulla on pätevyys 10 eri aineeseen, niin saatat tuurilla saada pätkätöitä jostain korvesta, ja kesät työttömänä.
Erityisopettajilla ehkä paras työtilanne. Nyt, kun peruskoulut,ova yhä enemmän yhtenäiskouluja moni koulu palkkaa mielellään aineopettajaksikin kaksoiskelpoisen luokanopettajan.
Kysymys sille muulla alalla työskennelleelle historian opettajalle. Millä alalla työskentelit sen 20 vuotta?
Ei ole luokanopettajillekaan töitä. Yleistäen siis opettajaksi ei kannata opiskella: pätkiä ja työttömyyttä.
Tunkua on huomattavasti enemmän kuin paikkoja. Ainakin Etelä- ja Länsi-Suomessa. Ei siis ole helppo työllistyä.