Onko kokemusta kaakeliuunin maalaamisesta?
Kammarissa on vanha kakluuni, joka on muuten aika hyvässä kunnossa mutta väri on suoraan sanottuna kamala. Olen lukenut että niitä on mahdollista maalata, mutta onko lopputulos ollut kestävä? Ei kuoriutuva maalikaan ole ilo silmälle.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veda se ympari antiikkilaastilla. Ensin kaakelin pintaan tarvii vain sivella jokin joka siihen tarttuu. Antiikkilaasti ei mielestani oikein tartu liukkaaseen kaakeliin.
Laastin saa kylla jalkeenpain pois, jos hauaa muuttaa tyylia.
Valkoinen laastiuuni on kaunis, ja sellaisia tulisijoja on ollut aina.
Tuokin voi olla vaihtoehto, kiitos ideasta. Tosin antiikkilaastin käsittely ei ole tuttua, toisin kuin maalaaminen jota olen tehnyt aika paljonkin. Ap
Se kay ihan jaykalla maalipensselilla. Olen itse laastannut kaksi uunia ilman aiempaa kokemusta, ja niista tuli upeita. Molemmat olivat maalattuja. Toinen maalattua tiilta. Laasti kylla tarttui riittavasti jopa kiiltavaan maalipintaan, mutta helpommin toiseen uuniin joka alunperin mattapintainen.
Pari kolme kerrosta, kovettuminen valissa.
Laasti on helppo poistaa, jos ei tunnu tai naytakaan hyvalta. Muutta varmaan se laatta olisi ensin hyva maalata kiiltamattomalla varilla ja sitten laasti. Tarttuu varmasti paremmin
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä "menettää arvonsa" ? :D Onko yleistäkin myydä käytettyjä muurattuja tulisijoja :D
On. Noi meiän suvun tekemiä silloin joskus myydään edelleen eteenpäin silloin tällöin. Ei sen puoleen vaariakin huvitti koko irtipurku ja myyminen ku moinen uutinen tuli eteen.
Sinäänsä ne on irtiuuneja joita vaan kiinnitetty. Vähän niinku joku vessakin nykytaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veda se ympari antiikkilaastilla. Ensin kaakelin pintaan tarvii vain sivella jokin joka siihen tarttuu. Antiikkilaasti ei mielestani oikein tartu liukkaaseen kaakeliin.
Laastin saa kylla jalkeenpain pois, jos hauaa muuttaa tyylia.
Valkoinen laastiuuni on kaunis, ja sellaisia tulisijoja on ollut aina.
Tuokin voi olla vaihtoehto, kiitos ideasta. Tosin antiikkilaastin käsittely ei ole tuttua, toisin kuin maalaaminen jota olen tehnyt aika paljonkin. Ap
Se kay ihan jaykalla maalipensselilla. Olen itse laastannut kaksi uunia ilman aiempaa kokemusta, ja niista tuli upeita. Molemmat olivat maalattuja. Toinen maalattua tiilta. Laasti kylla tarttui riittavasti jopa kiiltavaan maalipintaan, mutta helpommin toiseen uuniin joka alunperin mattapintainen.
Pari kolme kerrosta, kovettuminen valissa.
Laasti on helppo poistaa, jos ei tunnu tai naytakaan hyvalta. Muutta varmaan se laatta olisi ensin hyva maalata kiiltamattomalla varilla ja sitten laasti. Tarttuu varmasti paremmin
Ok, kiitos!
Ap
Talo on peritty. Olen tuota uunia katsellut lapsesta asti enkä ole koskaan tykännyt :) Ap