Miksi aikuinen jätät lapsesi heitteille ja päästät teinisi kulkemaan kaupungille yksin ilman vastuullisennaikuisen valvontaa?
Miksi? Teinien aiheuttamat vahingot ja häiriö vähenisi jos heidän kanssaan kulkisi nuorien käytöstä vaahtiva vastuullinen eli 24 vuotias aikuinen. Yksin alaikäistä ei tule kaupungille päästää sillä se on törkeä heitteillejättö.
Kommentit (13)
Ei sovi. Entä jos on mieleltään 24v?
Ihmiset haluavat hyviä hyväksikäytön vaikutteita nuorilta eikä nuorten keskuudessa vanhemmilta hyväksikäyttöä.
Ja sinä ap toimit näin? Kuljet käsikynkkää teiniesi kanssa koulusta kotiin. Illalla ei sitten ole ulos menemistä ainakaan tytöillä ilman miespuolista sukulaista... ai hupsis, miten tämä alkoikin kuulostaa tällaiselta...
Mun teini on vastuullisempi kuin moni aikuinen.
Varsinkin tytöillä olisi hyvä olla joku suvun miespuolinen jäsen mukana kulkemassa, jos sinne ulos nyt on ehdottoman pakko edes mennä. Vaatetuksen tulisi peittää muodot, mielellään myös hiukset ja ehkä kasvotkin ihan vain turvallisuuden vuoksi.
24 vuotias? Miksi juuti 24v aikuinen. Hän ri ainakaan olisi lapsen vanhempi, koska 24v:llä ei voi olla vielä teiji-ikäisiä lapsia
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin tytöillä olisi hyvä olla joku suvun miespuolinen jäsen mukana kulkemassa, jos sinne ulos nyt on ehdottoman pakko edes mennä. Vaatetuksen tulisi peittää muodot, mielellään myös hiukset ja ehkä kasvotkin ihan vain turvallisuuden vuoksi.
Saudi Arabiasta päivää? Miespuoliseksi aikuiseksi riittää siis vaikka 7-vuotias pikkuveli?
24 vuotias? Miksi juuri 24v aikuinen. Hän ei ainakaan olisi lapsen vanhempi, koska 24v:llä ei voi olla vielä teini-ikäisiä lapsia
Kovasti kuulostaa muslimikulttuurilta
Tytöillä on oikeus käydä kaupungilla syömässä, shoppailemassa ja juttelemassa.
Miksi tyttöjen muodot, hiukset ja kasvot pitäisi peittää??? Tyttölapsilla on oikeus olla ylpeitä itsestään ja siitä millaisia he ovat. Mutta miespuolisille voisin ehdottaa siveysvyötä johon on avain vain suvun aikuisilla naisilla esim. pojan äidillä. Ja se avataan vasta kun poika on täysi-ikäinen ja vakaassa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tytöillä on oikeus käydä kaupungilla syömässä, shoppailemassa ja juttelemassa.
Miksi tyttöjen muodot, hiukset ja kasvot pitäisi peittää??? Tyttölapsilla on oikeus olla ylpeitä itsestään ja siitä millaisia he ovat. Mutta miespuolisille voisin ehdottaa siveysvyötä johon on avain vain suvun aikuisilla naisilla esim. pojan äidillä. Ja se avataan vasta kun poika on täysi-ikäinen ja vakaassa parisuhteessa.
Suomalaispojillehan tuollainen henkinen siveysvyö on jo kasvatuksessa asennettu. Mutta omituista kyllä, he eivät enää kiinnosta naisia.
Minä päästän jo alakoululaisen yksin kaupungille, ja vielä joka päivä, koska onhan sen päästävä kouluunsa ja sieltä kotiinkin.
No todellakin! Mä voin kuvitella mun teinien ja niiden kaverien ilmeet, kun äiti lähtee mukaan ”vahtimaan”, arvostus olisi taattu!
Mä luotan kuitenkin lapsiini hyvin paljon ja jokainen melkein hölmöilee vähintäänkin jotakin pientä tuossa kohtaa, sitten JOS se ansaittu luottamus rikotaan, eikä osata käyttäytyä ulkona, niin mietitään taas muita keinoja