Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palashampoo

Vierailija
13.08.2019 |

Onko jollain kokemusta palashampoolla? Paljon sitä kehutaan hiusten pesussa niin mietin vaan kannattaako kokeilla.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita hiustyypilleen sopiva  pala. Minulla on hyvin pesevää ja hoitavaa hamppushampoota pala. Olen tyytyväinen.

Suomalainen pehmyt, ohut, mutta runsas ja helposti takkuuntuva hius.

Vierailija
2/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa. Vaatii hieman aikaa ennen kuin hiukset siihen tottuvat, mutta se on sen arvoista. Olen käyttänyt palashampoota nyt puolisen vuotta enkä aio vaihtaa pois. Aluksi tuntui että on ihan surkea tuote, kun hiukset vain tahmaantuvat. Paketissa sanottiin, että vaatii totuttelua, joten en heti luovuttanut. Nyt hiukseni ovat paremmassa kunnossa kuin koskaan ja minulta on useampikin henkilö kysynyt, mitä olen hiuksilleni tehnyt kun ne ovat niin tuuhean ja hyväkuntoisen näköiset. Ainut mitä ole tehnyt on palashampooseen vaihtaminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palashampoot ovat ihan ylihintaisia. Maksavat jotain yli 10e ja ovat aika pieniä.. suosittelen Marseille saippuaa, halvempi, isompi ja todella hyvä hiusten ja vartalon pesuun.

Vierailija
4/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palashampoot ovat ihan ylihintaisia. Maksavat jotain yli 10e ja ovat aika pieniä.. suosittelen Marseille saippuaa, halvempi, isompi ja todella hyvä hiusten ja vartalon pesuun.

Marseille saippua haisee niin tympeälle etten itse pysty sitä käyttämään. Käytössäni on Flow-kosmetiikan palashampoo. Hintaa 9,90 ja kestää kolmisen kuukautta. Ei mielestäni mitenkään ylivoimaisen kallis tuote. 

Vierailija
5/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palashampoota on helppo tehdä itse. Ainoa hankalammin löytyvä aine on lipeä, mutta sitäkin saa netistä, kaikki muut tarvittavat löytyvät ruokakaupasta.

Vierailija
6/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marseille saippua haisee niin tympeälle etten itse pysty sitä käyttämään. Käytössäni on Flow-kosmetiikan palashampoo. Hintaa 9,90 ja kestää kolmisen kuukautta. Ei mielestäni mitenkään ylivoimaisen kallis tuote. 

Noo yli kaksi kertaa kalliimpi kuitenkin kuin isompi Marseille. Minä pidän siitä hajusta, mutta ei se hiuksissa tai vartalolla enää haise, silloin vaan kun pesee.

Vierailija
7/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla hyvää reseptiä rasvoittuville hiuksille jos tekee palashampoon itse?

Vierailija
8/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hoitoainetta käytätte palan kanssa, vai käytättekö etikkahuuhdetta?

Vierailija
9/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noo yli kaksi kertaa kalliimpi kuitenkin kuin isompi Marseille. Minä pidän siitä hajusta, mutta ei se hiuksissa tai vartalolla enää haise, silloin vaan kun pesee.

Hyvä, että olet löytänyt itsellesi mieluisan tuotteen. Itse en kestänyt sitä kun koko kaappi haisi Marseillelle, kun saippuan sinne laittoi. Maksan ennemmin hieman ekstraa tuotteesta, joka ei haise. 

Vierailija
10/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoainepalaa. Saa ainakin ekokaupoista. 

Vierailija
11/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että olet löytänyt itsellesi mieluisan tuotteen. Itse en kestänyt sitä kun koko kaappi haisi Marseillelle, kun saippuan sinne laittoi. Maksan ennemmin hieman ekstraa tuotteesta, joka ei haise. 

Okei, jokainen tavallaan :)

Vierailija
12/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ylivoimaisesti paras shampoo ikinä on Lushin seanik. Ei tarvinnut totutella kun ensi käytöstä alkaen ollut aivan huipputuote.

Olen muitakin palashampoita kokeillut, lushiltakin, mutta tuota voittanutta ei ole vastaan tullut.  Muiden valmistajien palashampoot ovat olleet järjestäen pettymyksiä.

Vierailija
13/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin paljon vielä vanhoja hoitoaineita etten ole yli vuodessa päässyt niistä eroon :S sitten kun loppuvat niin hoitoainepala.

Vierailija
14/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkkinen tuote kyseessä? Sopiiko esim. Flow-palojen kanssa?

Vierailija
15/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin paljon vielä vanhoja hoitoaineita etten ole yli vuodessa päässyt niistä eroon :S sitten kun loppuvat niin hoitoainepala.

Itseasiassa nyt kun katsoin niiden hintoja niin ehkä yritänkin olla kokonaan ilman hoitoainetta..

Vierailija
16/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei nuo saippuapohjaiset sovi, ei millään totutteluajalla. Aina on vaan klähmätukka vaikka mitä tekisi. Samoin ne hoitoainepalat, joissa hoitavuus perustuu öljyihin ja vahoihin, on hennolle pitkälle tukalle liian raskaita ja tekee lähmälatvat.

Parilla merkillä on ei-saippuapohjaisia shampoopaloja kyllä: Lush, jonka pala perustuu samaan pesevään aineeseen kuin pulloshampoot (SLS) ja vähän hellävaraisempi FAMO. Famon kanssa täytyy huomata, että myyvät myös saippuapohjaisia paloja, noiden lisäksi mitkä on muihin tensideihin perustuvia. NIissä mitkä ei ole saippua, lukee kuvauksessa että sopii sellaisillekin joille perinteiset palat ei sovi.

Vierailija
17/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla hyvää reseptiä rasvoittuville hiuksille jos tekee palashampoon itse?

Netti on täynnä ohjeita, itse olen käyttänyt Saara Kuhan Saippuakirjan ohjetta, ehkä tuo kirja löytyisi kirjastosta?

Vierailija
18/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen otin käyttöön kotimaisen Famon palashampoon ja hoitoaineen. Pesutuntuma ja lopputulos ovat mainiot! Ei tarvinnut sen kummemmin totutella kuin vaan ottaa käyttöön. Riittoisuudesta en tiedä, hintaa oli n. 15e/pala.

Vierailija
19/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkkinen tuote kyseessä? Sopiiko esim. Flow-palojen kanssa?

Käytän vaihtelevasti eri merkkejä. Eiköhän ne kaikki sovi minkä tahansa palashampoon kanssa. En ole ainakaan huomannut, että shampoon merkillä olisi vaikutusta hoitoaineen sopivuuteen. Myös Flowlla on hoitoainepaloja, jos halut molemmat tuotteet samaa merkkiä.

Vierailija
20/54 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin vuosia ja pidin lopputulosta ihan hyvänä... Nyt sain kuitenkin synttärilahjaksi äidiltä omiin tarpeisiin kustomoitujen shampoon ja hoitoaineen lahjakortin (Function of Beauty) ja eipä taida olla kyllä palaan paluuta. Valitettavasti, siinä mielessä että onhan se pala ekologisempi. Mutta nyt kun olen muutaman kerran pessyt tuolla FoB:llä, tukka kiiltää pitkästä aikaa, on ihanan ilmava jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi