Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jolla ei ole mitään resilienssiä miten selviät elämästä?

Vierailija
13.08.2019 |

Osa meistä on kuulkaa sellasia käänteisiä Hannu Hanhia ettei kukaan uskoisi, just sen takia että fiilikset menee ihan pienimmästäkin eikä niitä enää saa takas millään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän hyvät lääkkeet, niin kyllä se siitä. Ja tämä siis ei ole nyt vitsi, vaan ihan tosissani puhun. 

Vierailija
2/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinan avulla .Sitä olen käyttänyt mielialalääkkeeksi kohta 20 vuotta ja toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittävän hyvät lääkkeet, niin kyllä se siitä. Ja tämä siis ei ole nyt vitsi, vaan ihan tosissani puhun. 

Millä lääkkeillä saa lisää resilienssiä?!!!

Vierailija
4/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedää kuinn resistance. Onko se niiinkuin resistaaans with low capasityy?

Vierailija
5/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinan avulla .Sitä olen käyttänyt mielialalääkkeeksi kohta 20 vuotta ja toimii.

Minä ainakin arvostan terveyttäni liikaa. Ahdistaisi hemmetisti odottaa terveyden romahtamista.

Vierailija
6/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on resilienssi suomeksi? Sisukkuus mutta siihen liittyy vähän liikaa sivumerkityksiä ja siinä on sellainen jääpäräisyyden elementti joka ei välttämättä kerro edes resilienssistä vaan päinvastaisesta. Joku sitten sisulla onnistuu silloinkin kun resilientimpää olisi jättää väliin. Sisukas saa palkinnon ja ne sata muuta joitten olisi kannattanut jo luovuttaa saa vaan huonoja asioita.

Vierailija
7/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap unohtanut suomen kielen? oletko HEL-NYC?

Vierailija
8/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin arvostan terveyttäni liikaa. Ahdistaisi hemmetisti odottaa terveyden romahtamista.

Mä en oikeastaan arvosta sitä ollenkaan. Elän tietoisesti lyhyesti mutta niin kuin itse haluan. Joka tapauksessa jokainen alkaa sairastella ja kuolee jossain vaiheessa, minulle se on ihan sama onko se 50 v iässä vai 80 v. En tätä elämää pitkittää enempää haluaisikaan oikeastaan (ikää nyt 45), ihan valmis olisin lähtemään. Sitten kun joku sairaus tulee niin kiihdytän juomista niin, että kuolen nopeammin enkä jää kitumaan.

Vierailija
9/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resiliensdi tarkoittaa selviytymis- ja sopeutumiskykyä ennakoimattomissa yllättävissä muutostilanteissa.

Ne joilla kyky on huono, eivät selviydykään. Saavat masennuksia yms mielenterveysongelmia tai ratkeavat ryyppäämään ja tuhoavat itsensä taikka ihmissuhteensa tai muuten vaan syrjäytyvät ja katkeroituvat.

Vierailija
10/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resilienssi tarkoittaa selviytymis- ja sopeutumiskykyä ennakoimattomissa, yllättävissä muutostilanteissa. --- Toisilla selviytymiskykyä on luonnostaan enemmän kuin toisilla. Kaikilla se lisääntyy elämänkokemusten myötä ja sitä voi omalla kohdallaan myös kehittää. Resilienssiin liittyy oleellisesti stressinsieto- ja ongelmanratkaisukyky, optimistisuus, omien voimavarojen tunnistaminen ja kehittäminen, sekä kyky pyytää ja ottaa apua tarvittaessa vastaan.

Vierailija
11/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on resilienssi suomeksi? Sisukkuus mutta siihen liittyy vähän liikaa sivumerkityksiä ja siinä on sellainen jääpäräisyyden elementti joka ei välttämättä kerro edes resilienssistä vaan päinvastaisesta. Joku sitten sisulla onnistuu silloinkin kun resilientimpää olisi jättää väliin. Sisukas saa palkinnon ja ne sata muuta joitten olisi kannattanut jo luovuttaa saa vaan huonoja asioita.

Sisu on periksiantamattomuutta muttei välttämättä jääräpäisyyttä. Jääräpää ei ota opikseen vaikka tulee lunta tupaan. Sisukas oppii vaan ei lannistu. Sisukas yrittää uudelleen eri tavoin tai yrittää jotain muuta. Jääräpää hakkaa saman seinään päätään loputtomiin odottaen että jonain päivänä samoilla teoilla saakin eri lopputuloksen.

Vierailija
12/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on resilienssin puute silloin kun yrittää toteuttaa unelmiaan ja yritykset päättyy aina katastrofiin kun kaikki yllä listatut ominaisuudet puuttuu. Ajan myötä ihminen lamaantuu paikalleen kun mikään yritys muuttaa asioita ei johda positiiviseen lopputulokseen vaan asiat menee entistä hullummiksi.

Vierailija
13/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno sana. Kuuklasitko. Kuuklaa seuraavaksi mitä se tarkoittaa.

Vierailija
14/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma on resilienssin puute silloin kun yrittää toteuttaa unelmiaan ja yritykset päättyy aina katastrofiin kun kaikki yllä listatut ominaisuudet puuttuu. Ajan myötä ihminen lamaantuu paikalleen kun mikään yritys muuttaa asioita ei johda positiiviseen lopputulokseen vaan asiat menee entistä hullummiksi.

Pointtina siis "olet oman onnesi seppä" -ihmisille, että jos henkilön elämä on päin prinkkalaa se ei tarkoita sitä etteikö hän olisi yrittänyt. Mut ku ei vaan osaa.

Vierailija
15/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla psykologi todennut alentuneen pettymysten sietokyvyn. Eli viittaa resilienssiin.

Silti en pidä normaalina vastoinkäymisenä perheenjäsenen toistuvia itsemurhayrityksiä.

Kyllä se jättää syvän jäljen läheisiin.

Tiedostan asian itsekin, koitan esim. tehdä asiat varman päälle yksi askel kerrallaan.

Johtuu nuoruuden traumoista, jotka toistuivat.

Lääkkeillä ja terapialla sitä yritetään parantaa.

Vierailija
16/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla psykologi todennut alentuneen pettymysten sietokyvyn. Eli viittaa resilienssiin.

Silti en pidä normaalina vastoinkäymisenä perheenjäsenen toistuvia itsemurhayrityksiä.

Tiedostan asian itsekin, koitan esim. tehdä asiat varman päälle yksi askel kerrallaan.

Voimia. Kenellä tahansa pettymysten sietokyky pienenee kun kestokyky on kovilla.

Vierailija
17/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia. Kenellä tahansa pettymysten sietokyky pienenee kun kestokyky on kovilla.

Kiitos

Vierailija
18/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ongelmia ei tuottanut sopeutua pienempiin tuloihin.

Uusi vapaus ei sekään.

Vierailija
19/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllähän periaattteeesa elämästä pitäisi selvitä järjelllä. Se onn vaan monisssa työpaikoissssa vaaditaaan sosiaaalista kanssakäymissstä ja huuumoria. Huuumori löytyyy monesti sieltä kunn mietttti ihmisten elämäntapaaa. Eli ihhmise tahtovat elämän olevan mahdolllsimman ennustettavaaa ja turvalllista. Huuuumori löytyy tavalllisesti sieltä että pyritäään horjuttamaaan ihmisen tälllaista tonaaalista käyttäytymistä.

Vierailija
20/25 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tässä selviäkään. Olen syrjäytynyt ja alimmilla mahdollisilla tuloilla. Yritystä on kyllä riittänyt, mutta monen epäonnistumisen jälkeen koen että aiheutan vähemmän murhetta itselleni ja muille jos en yritä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi