Köyhäily kauneudenhoitovinkkejä? :D
Esim kuten kahvinporoilla voi tehdä kasvo- ja vartalokuorinnan.
Mitä muita edullisia vinkkejä olisi kauneudenhoitoon? Myös edullisia ja hyviä kosmetiikkavinkkejä otan mieluusti vastaan!
T. Hoitovapaalla oleva kolmen lapsen 36v äiti
Kommentit (58)
Käyn vaikka vauvan kanssa keskustan Sokoksella ihan ilman meikkiä ja kokeile hyviä kasvorasvoja ja seerumeita paikan päällä. Minikasvohoito.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta alipainon rajalle.
? Ai että säästää ruoassa? Olen itse asiassa jo alipainon rajoilla, normaalipainoinen vielä kuitenkin, enkä haluaisi laihempi, koska se ei ole terveellistä. Ruokahalu silti hyvä, tulen vain vihaiseksi nälkäisenä. Imetänkin vielä, vauva tulee 1v syksyllä.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Käyn vaikka vauvan kanssa keskustan Sokoksella ihan ilman meikkiä ja kokeile hyviä kasvorasvoja ja seerumeita paikan päällä. Minikasvohoito.
Tämä ihan hauska vinkki, enpä ole tullut ajatelleeksi että näinkin voisi tehdä. Tuleeko kuitenkin sellainen olo että pitäisi ostaa joku kallis tuote? Ei ehkä kehtaa montaa kertaa tehdä... T. Ap
https://akaanseutu.fi/2013/07/26/kauneutta-luonnosta-kotikonstein/
Vastaavia vinkkejä löytyy Googlettamalla. Luonnonyrtit kunniaan🤗
Vierailija kirjoitti:
https://akaanseutu.fi/2013/07/26/kauneutta-luonnosta-kotikonstein/
Vastaavia vinkkejä löytyy Googlettamalla. Luonnonyrtit kunniaan🤗
Kiitos nämä olivat ihania! Tietty jos kaupasta ostaa niin yrteillekin tulee jonkun verran hintaa, en tiedä miten säilyvät jos tekee isomman satsin kerralla. Ehkä voisi pakastaa? Kenties säilömisestä onkin maininta jutussa, luen sen kunnolla myöhemmin :) T. Ap
Käyt eri kaupoissa tai esim. siellä Sokoksella pyytämässä näytteitä meikkivoiteista, kasvovoiteista jne. Meikkivoiteista sanot, että haluat rauhassa kokeilla, kumpi sävy on parempi.
Ennen juhlia tms. menet meikittä, ja kysyt myyjältä, mikä meikkivoide sopisi sinulle paremmin. Saattaa käydä niin, että tekee sinulle koko meikkipohjan valokynineen ym. Muistat tietysti kysellä riittävästi ja pohtia samalla, mikä tuote kannattaisi ostaa. Ehkä saat myös näytteitä mukaan.
Pellavansiemenvesi toiii hyvin hoitoaineena. Askorbiinihappo apteekista veteen lisättynä on tehokas c-vitamiinikasvovesi. Avitcid-voide halpa retinoli.
Turkkilaisesta/kreikkalaisesta jogurtista ja morttelissa jauhoksi hienonnetuista kaurahiutaleista saa todella hyvän, kosteuttavan ja rauhoittavan kasvonaamion. Myös banaani ja avokado toimivat.
Kananmunan voi rikkoa hiuksiin ja antaa vaikuttaa pyyhkeen sisällä n. puoli tuntia ennen suihkua.
Kookosrasva tai oliiviöljy ovat halpoja vartalovoiteita, ja kookosrasvalla purskuttelu hampaiden pesun jälkeen valkaisee hampaita ja hoitaa ikeniä.
Risiiniöljy (apteekista) ei ole kallista ja kun sitä sutii säännöllisesti ripsiin ennen nukkumaanmenoa, se tuuheuttaa niitä. Toimii kulmakarvoillekin.
Nokkosvesi toimii paitsi huonekasvien lannoitteena ja luomuna tuholaistorjujana kasvimaalla, myös hiushuuhteena tummalle tukalle. Viimeisen pesun jälkeen kun huuhtelee nokkosvedellä jonka jättää hiuksiin, tukasta tulee kiiltävä ja vahva. Myös rosmariini toimii ja tuoksuu ihanalta. Vaaleille hiuksille saman asian ajaa jäähdytetty kamomillatee.
Kampaa hiuksesi kyljyksellä, niin hiuksesi kiiltävät ja ruoasta tulee rasvattomampaa.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin naamarasvat ja silmänympärysvoiteet (Cien) ihan ok.
Minä suosin Lidliä, mutta Cien merkistä sain allergisia reaktioita. Kasvot turposi varmaan sentin joka suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Pellavansiemenvesi toiii hyvin hoitoaineena. Askorbiinihappo apteekista veteen lisättynä on tehokas c-vitamiinikasvovesi. Avitcid-voide halpa retinoli.
Onko turvallista käyttää askorbiinihappoa näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä suosin Lidliä, mutta Cien merkistä sain allergisia reaktioita. Kasvot turposi varmaan sentin joka suuntaan.
Hui. Mikä tuote oli kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Posket saa punakaksi kunnon nipistyksillä.
”Heh heh”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui. Mikä tuote oli kyseessä?
Tavallinen päivä- ja yövoide pyöreässä purkissa, jossa kierrekansi.
Ei tarvitse köyhäillä, kun ei töissä käydessäänkään ole kokenut tarpeelliseksi kuluttaa kauneuteen.
Suurimmat kuluerät ovat kuukautissuojat (imetyksen vuoksi ei juuri nyt tule kuukautisiakaan, joten 0 €), voidemainen deodorantti (15 € Ruohonjuuresta), shampoo (pala 14 € tai neste 7 € vaihdellen), hoitoaine (neste 7 €, käytän vain nestemäisen shampoon kanssa, koska palassa on tarpeeksi hoitavia aineita) , kulma- ja ripisivärit (Lumene 10- 14 €/kpl), Uv-suojan antava päivävoide ja silmänympärysvoide (Lumene, edullisia, kaksi tuotetta yhden hinnalla yht. 14 €). Hammastahna on edullista (2 €), mutta hammasvälien hoitaminen maksaa (lanka, kumitikut 6 €/vuosi) ja sähköhammasharjan vaihtopäät (20 €/vuosi) , mutta ei tarvitse käydä kuin kerran vuodessa hammashoidosssa ja terveys on kunnossa, joten kannattaa.
Hiuksia en värjää tai laitata, vaan latvoja tasaa itse oppinut mieheni (minä leikkaan hänen hiuksensa). En ole koskaan saanut plussaa ammattilaisten kampaamo- tai kosmetologipalveluilta. Juon vettä tarpeeksi, syön terveellisesti ja liikun, nin niillä kauneus pysyy ikäisekseni parhaassa kuosissa.
Laihduta alipainon rajalle.