Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löysin rinnastani patin, ja pelkään ettei sitä tutkita sen kummemmin

Vierailija
13.08.2019 |

Olisi ollut elämässä tarpeeksi huolia muutenkin, ja nyt vielä sitten löysin rinnastani patin. Paljon olen lukenut, miten syöpää ei oltu havaittu ajoissa ja nuoriakin ihmisiä siksi kuollut. Pelkään, että asian kanssa jaaritellaan. Pelkään, että edessä on isoja muutoksia elämään juuri, kun en olisi niitä tarvinnut tämän enempää.

Auttaako mikään vaatiminen kunnallisella puolella mitään? En ole työelämässä, joten ei ole mitään työterveyttä jonka kautta päästä mihinkään, eikä ole varaa yksityiseen lääkäriin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy terveyskeskuksessa lääkärillä ja pyydä lähete mammografiaan. Kyllä mulla ainakin on kaikki patit otettu vakavasti ja tutkittu, vaikkei mitään pahempaa ole olleetkaan.

Vierailija
2/10 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudut kunnalliselle terveydenhoitajalle ja sanot että sinulla on muutos rinnassasi (oletan että olet ennenkin tutkinut rintasi etkä sekoita esim. maitorauhasta kyhmyyn). Terkkari lähettää eteenpäin lääkärille. Kyllä nämä otetaan suomessa ihan vakavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tuollaiset patit tutkitaan. Varaat vain ajan omalääkärille, turha mihinkään hoitajalle välissä mennä. Luultavasti otetaan ohutneulanäyte, mammografia tässä tapauksessa tarpeeton, sillä pattihan on löytynyt jo.

sh

Vierailija
4/10 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten odotat kuolemaa syöpäsi kanssa

Vierailija
5/10 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudut kunnalliselle terveydenhoitajalle ja sanot että sinulla on muutos rinnassasi (oletan että olet ennenkin tutkinut rintasi etkä sekoita esim. maitorauhasta kyhmyyn). Terkkari lähettää eteenpäin lääkärille. Kyllä nämä otetaan suomessa ihan vakavasti.

Vaikka sekoittaisitkin johonkin vaarattomaan, niin otetaan silti vakavasti, tiedoksi vaan.

Kävin itse juuri kesällä ja paljastui onneksi juurikin vaarattomaksi patiksi. Oman mielenrauhan vuoksi otin asian hoitaakseni samana päivänä kun patin löysin ja pian pääsinkin ultraukseen ja mammografiaan. Toivottavasti sinulla yhtä hyvä tuuri; valtaosahan pateista on nimenomaan vaarattomia.

Vierailija
6/10 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tutkitaan, ei ole mitään syytä epäillä ettei tutkittaisi.

Vierailija
7/10 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi terveydenhoitajalle? Menee vain ammattilaisen arvokasta aikaa hukkaan, kun ei se terkkari (o)saa mihinkään patteihin sanoa juuta eikä jaata.

Vierailija
8/10 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin pari vuotta sitten terveyskeskuksessa näyttämässä pattia (olen yrittäjä, ei ole työterveyttä) ja sain saman tien lähetteen mammografiaan. Sieltä sain ajan parin päivän päähän, soittivat mulle peruutusajasta. Oman kokemukseni mukaan otetaan vakavasti.

Vierailija
9/10 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä tutkittiin. Ensin tutki hoitaja ja sitten lääkäri. Ei ollut syöpää, oli joku talirauhanen tms. (vähän ajan päästä selvisi, että olin raskaana). Lääkäri sanoi, että aina kannattaa käydä näyttämässä.

Vierailija
10/10 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin tuollaiset patit tutkitaan. Varaat vain ajan omalääkärille, turha mihinkään hoitajalle välissä mennä. Luultavasti otetaan ohutneulanäyte, mammografia tässä tapauksessa tarpeeton, sillä pattihan on löytynyt jo.

sh

Et taida olla sh. Tietenkin tehdään mammo vaikka tai juuri siksi kun on patti. Kaikki patit kun ei ole mitään kasvaimia, vaan voi olla ihan harmitonta rauhaskudosta. Rinnoissa on erilaisia rakenteita ja ne erotellaan juuri mammografialla+ ultralla ja tarvittaessa näytteellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi