Miksi hyvännäköisiä ihmisiä saa kohdella huonosti?
Onko se jotain parempaa ulkonäköön perustuvaa tuomitsemista?
Kommentit (17)
Koska oletetaan että se ksuperaunis nainen tai superkomea mies kestää sen ja sen kuuluu jollain sairaalla karman lailla "tasapainottaa" sitä että he saavat esim. Tinderistä tolkuttomasti matcheja ja huomiota vastakkaiselta sukupuolelta.
Epätervettä ajatteluahan tuollainen silti on. Janten laki tulee mieleen. Kaikkia positiivisesti erottuja vimmatusti painetaan alas. Ei ole mitään järkeä haukkua ventovierasta sen takia että on käytännössä vain yksinkertaisesti kateellinen.
Eri asia sitten jos se hyvännäköinen ihminen on oikeasti vittumainen. Etenkin julkkisnaistyrkyissä näitä aitoja kusipäitä on todella paljon, eivätkä heitä kritisoivat naiset ole kateellisia vaan tuntevat myötähäpeää näitä kohtaan. Usein 'kauniit' julkkistyrkyt ovat myös sivistystasoltaan ja älyltään aika toheloa porukkaa.
Alitajuinen juttu. Kauniita/komeita mollataan jotta haukkujan itsetunto nousisi kun on niin huono hyvännäköisen seurassa.
Yhden hyvännököisen naisen mies osoitti häntä kiväärinpiipulla kasvoihin, koska oli niin mustasukkainen. Kyllä hyvännököisiä kohdellaan miten huvittaa.
Minulla oli joskus nuoruudessa kaveri joka aina varoitti minua liian hyvännäköisistä jätkistä ja kertoi heidän olevan aina ääliöitä. Toki hänen nuori ikänsä varmaan vaikutti hieman asiattomaan puheeseen, mutta tuntuuhan se silti hämmästyttävältä että joku puhuu tuollaista ja kuvittelee vielä olevansa aidosti hyvällä asialla.
En ole huomannut tällaista - päinvastoin. Kauniita ihmisiä kohdellaan paremmin kuin rumia. Kaunis ihminen voi jopa menestyä työssään paremmin kuin ruma, mutta aivan yhtä pätevä tai jopa pätevämpi kollega.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joskus nuoruudessa kaveri joka aina varoitti minua liian hyvännäköisistä jätkistä ja kertoi heidän olevan aina ääliöitä. Toki hänen nuori ikänsä varmaan vaikutti hieman asiattomaan puheeseen, mutta tuntuuhan se silti hämmästyttävältä että joku puhuu tuollaista ja kuvittelee vielä olevansa aidosti hyvällä asialla.
Lukiossa ja vaihdossa tapasin noita adoniksia (lihaksikas, pitkä, komeat kasvot) ja lähes poikkeuksetta olivat mukavia ja reiluja tyyppejä kaikkia kohtaan.
Kauniista naisistakin mitä olen tavannut, suurin osa on ollut kivoja ihmisiä.
Itse tuomitsen tuon rankasti. Yliopistossa mulla oli kaverina erittäin kaunis tyttö. Häntä pidettiin useimmiten pissiksenä ja baarissa joskus joku tuli sanomaan mulle, miten paljon parempi olen kun en ole niin "pinnallinen". Tyyppi ei ollut edes puhunut kaverilleni, joka näytti siltä, että purskahtaa kohta itkuun.
Jos näyttää poikkeavalta, niin herättää huomiota, joka ei joskus ole haluttua. Tämä koskee niin rumia kuin kauniitakin ja muuten vain erikoisen näköisiä. Vaikka suurin osa osaisikin käyttäytyä, niin joka kerta kun ulkonäön takia tuomitaan, satuttaa. Osa ihmisistä on kuspäitä.
Yleensä kohdellaan paremmin
Mutta Miksi muka hyvännäköiset saa kohdella muita huonosti
Minä olen aina ollut kaunis mutta myös ujo ja olen aina hämilläni huomiosta mitä saan. En mielelläni katso ihmisiä silmiin jos tulen johonkin tilaan, en pidä siitä että minua käännytään katsomaan. Pukeudun neutraalisti tämän vuoksi vaikka voisin hyvinkin korostaa vartalostani oikeestaan mitä tahansa kohtaa. Meikkaan hillitysti, hiukset ovat lähes aina kiinni ja en mieti ulkonäköäni juurikaan.
Sitten olen alkanut miettimään, että meneekö ulkonäkö tavallaan hukkaan jos siitä ei oikein nauti että saa sillä huomiota. Nyt kun ikää on jo 37v, tiedostan että en ole tämän näköinen aina.
Viikonloppuna sitten laittauduin pitkästä aikaa kunnolla illanistujaisiin ja sitä huomiota tuli tosi paljon mutta myös negatiivista. Näytän ikääni huomattavasti nuoremmalta ja sain todella ilkeitä pitkiä katseita muilta naisilta, etenkin vanhemmilta. Olen aina ystävällinen kaikille ja hymyilen takaisin vaikka minua katsottaisiin päästä varpaisiin ilkeästi. Siltikin en voi kuin ihmetellä, miksi ihmiset vetävät minusta johtopäätöksensä ilman että tuntevat minua.
Samoin miespuolisia kavereita minulla ei ole. Olen hyvä tyyppi ja tykätty töissä kun minut tunnetaan, mutta aina jossain vaiheessa tulee se avautuminen miehen puolelta viimeistään pikkujouluissa. Tämän vuoksi olen vähän pidättyneisempi kuin oikeasti olisin. Eli hyvällä ulkonäöllä on myös huonot puolensa.
Kateutta en tunne kauniita kohtaan. Kauneutta on niin monenlaista ja se on katsojasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Itse tuomitsen tuon rankasti. Yliopistossa mulla oli kaverina erittäin kaunis tyttö. Häntä pidettiin useimmiten pissiksenä ja baarissa joskus joku tuli sanomaan mulle, miten paljon parempi olen kun en ole niin "pinnallinen". Tyyppi ei ollut edes puhunut kaverilleni, joka näytti siltä, että purskahtaa kohta itkuun.
Jos näyttää poikkeavalta, niin herättää huomiota, joka ei joskus ole haluttua. Tämä koskee niin rumia kuin kauniitakin ja muuten vain erikoisen näköisiä. Vaikka suurin osa osaisikin käyttäytyä, niin joka kerta kun ulkonäön takia tuomitaan, satuttaa. Osa ihmisistä on kuspäitä.
Tää on kyllä todella huvittavaa, hyvännäköiset tuomitaan pinnallisiksi vaikka tämä tuomitsija itse tuomitsee heidät pelkän ulkonäön perusteella eli on siis itse se pinnallinen.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kohdellaan paremmin
Mutta Miksi muka hyvännäköiset saa kohdella muita huonosti
Kuka näin väittää? Eivät tietenkään saa!
Oman kokemuksen mukaan hyvännäköisiä just mielistellään ja kohdellaan paremmin.
Minulla oli nuoruudessa parikymmentä vuotta sitten niitä aika hyvännäköisiä ja hyvin pukeutuneita. Suosittuja jätkiä. Olivat pintapuoliin mukavia, vitsikkäitä. Epärehellisen ja kieron oloisia kylläkin. Ja olivatkin kieroja, sen sain tietää. Ehkä eivät minulle sitten avautuneet syvemmin, että oisin muita puolia heistä tuntenut. Sen vaan huomaa ’sen tyylin’. Mutta oma puolisoni valikoitui toisesta, ”tavallisemmasta” porukasta. Eikä harmita yhtään❤️ On kyllä hyvännäköinen hänkin!!
Oikeassa elämässä kohdellaan paremmin mut palstalla saa kottikärryllisen sontaa niskaan jos oot kaunis/komea ja vielä mukava. Esim se latino
Täällä haukutaan ja parjataan kaikki. Köyhiä, rikkaita, kauniita, rumia. Ei väliä, kaikki saa osansa. Tää palsta on kamala.
Ketään ei saa kohdella huonosti.