Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tiennyt? Kofeiinia ei kannata juodaa enään illalla

Vierailija
12.08.2019 |

Koska kofeiinin puoliintumis aika elimistössä on 5,7 tuntia, kannattaa sen juonti lopettaa 2,85 tuntia ennen nukkumaan menoa jotta se ei enään vaikuta elimistössä

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vain kaffia, en kofeiinia :(

Vierailija
22/28 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun sannoit, en ajjo juua enään kaffettia iltaisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle: Älä usko näitä nukahtamisvinkkejä!

JULKAISTU 23.11.2016 https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/11/23/ala-usko-naita-nukahtamisvinkk…

Myytti 4: Älä ainakaan juo kahvia

Entä sitten kahvi? Sehän ainakin valvottaa.

Partinen ei ole aivan samaa mieltä. Eri henkilöt reagoivat kahviin eri tavalla. Herkimpiä valvottaa iltapäivällä kolmen-neljän aikaan juotu kupillinen, toiset taas voivat nauttia kahvia vaikka juuri ennen nukkumaanmenoa.

- Kahvilla on pitkä puoliintumisaika, joten sitä kannattaa nauttia harkiten. Kahvin kofeiini toimii kuten teofylliini ja vahvistaa sydämen toimintaa sekä parantaa hengitystä. Näin ollen esimerkiksi ikäihmisillä pieni määrä kahvia voi jopa parantaa unensaantia hengitystä kohentamalla, Partinen sanoo.

Vierailija
24/28 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos huolestasi, mutta minä nautiskelen huumausaineeni silloin kun itse katson sen parhaaksi.

Vierailija
25/28 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut, että kahvi on uusin "superfood", jonka nauttiminen ehkäisee kaikkia elintasosairauksia?

Vierailija
26/28 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksilöllistä on miten vaikuttaa. ainakin minua valvottaa iltakahvi, turha edes yrittää nukkua. voi olla tottumuksesta johtuvaa, juon normaalisti yhden tai joskus kaksi kupillista päivässä, sitten jos käy illalla vieraita tulee heidän kanssaan juotua kahvit ja kiintiö ylittyy niin  yö menee valvoessa. ja seuraavana aamuina on kahvikrapula päänsärkyineen.

Vierailija
27/28 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi nukahtamisvaikeudet helpottamaan, kun aloin juomaan iltakahveja. Kofeiini ei ole koskaan piristänyt vaan enemmänkin väsyttänyt.

28/28 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko mieleen jotta ihmiset nukkuu eri rytmeissä? Minä oon tottunut yörytmiin ja täm on ollut valinta, koska en tykkää aamuista.

Eli sinun "hieno" neuvo on vaan aamuvirkuille, ja sitäpaitsi kofeiiniin tulee toleranssia pidemmällä ajalla, sitä nautitaan tottumuksesta ja maun takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän