Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopiossa alkoi tänään koulut. Miksi?

Vierailija
12.08.2019 |

Ja sitten joululoma on lyhyempi kuin muualla.
Naapurikunnissakin alkoi koulu jo 8.päivä, ja sitten täällä tänään. En oikein ymmärrä mikä idea siinä on, kun kesäloma on muutenkin niin pitkä ja joululoma lyhyt. Niin koulut alkaa sitten tammikuussa jo 2.1.2020. Lapsi aloitti tänään 1.luokan ja olen ihan pöyristynyt tästä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No semmoista se on, kunta päättää sen milloin lukuvuosi alkaa. Sen päättyminen on määritelty koululaissa. Näiden kahden päivän (lukukauden aloituksen ja lopetuksen) välillä kunta päättää miten koulupäivät sijoitellaan vuoden mittaan. Tähän saat tottua seuraavat vuodet. 

Vierailija
2/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarinassa alkaa vasta 15.8

Ei mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vasta pöyristymisten alkua, paljon lisää on luvassa lapsesi koulutien varrella!

Vierailija
4/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta lapset saavat lakisääteistä opetusta?

Vierailija
5/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä se, että ensi vuonna kunta päättää ehkä toisin, älä tuudittaudu sen varaan, että näin olisi aina. 

Vierailija
6/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma meni 3.luokalle ja näin on ollut aiempinakin vuosina. Joku luulee tehneensä hyvän teon kun on päättänyt noin typerästi. Onhan se tympeä jos lähtee kauemmas uuden vuoden viettoon, niin sieltä pitää sitten kiirehtiä seuraavana päivänä takaisin.

Vierailija
7/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rovaniemellä koulut alkoi 5/8 ; se siitä elokuun lomakuukaudesta

Vierailija
8/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Onko siellä joululoma tms muu loma pidempi? Vai jotain ylimääräisiä vapaapäiviä lisäksi? Kuopiossa onneksi on vapaapäiviä jos esim itsenäisyyspvä osuu to niin pe on vapaa, sama helatorstai ja vappu yms. Toki muuallakin varmaan.

Vierailija
9/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Aina ei mene asiat niin kuin itse haluaa.

Vierailija
10/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkeet pöyristyä vielä monta kertaa. 😂

Vierailija
11/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikos nämä äitylit itse määrätä koska pitävät lomansa?

Eivät opettajatkaan määrää näitä opetuspäiviä, vaan opettajien esimiehet opetusjohtajat, rehtorit ja nuo päivät pitää vielä hyväksyttää lautakunnassa.

Joten valittakaapa päättäjille, vain siten voitte saada muutoksia tuleville vuosille.

Vierailija
12/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä miksi kuopiossa alkoi koulut? Lienee jokin paranormaali ilmiö. Mutta ei hätää mulder ja scully ovat jo matkalla tutkimaan tilannetta.

Vierailija
13/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho käydäänkö Kuopiossa koulua?

Vierailija
14/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi koulut viime torstaina. Mun mielestä liian aikaisin, kun vastapainoks sit saavat koko viikon syysloman. Syksyn pimeimpään aikaan, kun ulkonakaan ei oikein oo mitään tekemistä. Puuh.

Vierailija
15/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä alkoi koulut viime torstaina. Mun mielestä liian aikaisin, kun vastapainoks sit saavat koko viikon syysloman. Syksyn pimeimpään aikaan, kun ulkonakaan ei oikein oo mitään tekemistä. Puuh.

No on Kuopiossakin viikon syysloma.

Vierailija
16/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi koulu 8.8. ja joululoma on 21.12.2019-6.1.2020. Syysloma kokonainen viikko.

Vierailija
17/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syysloma on meilläkin kokonainen viikko. -Ap

Vierailija
18/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käsitin, että Rovaniemellä alkoi koulut 7.8. Tai sitten tutun lapset meni kouluun 2 päivää myöhässä.

Vierailija
19/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulua pitää olla syyslukukaudella 90 päivää ja kevät 100 päivää miinus yleiset vapaapäivät, jos arkipäivinä, esim Vappu.

Koulun loppumispäivä on määrätty, muuten saa vapaasti aloituksen, lomat ja lauantai päivät suunnitella.

Vierailija
20/21 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitko ap myös että Kuopiossa lauantai 21.12. on koulupäivä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi