Mitä tekisit jos huomaat että joku jatkuvasti teeskentelee (huonosti) tunteita?
Vuorovaikutus on jotenkin vaivalloista. Toisaalta ottaa itseensä herkästi. Keskustelun pitäisi aina olla pinnallista ja positiivista, silloinkin puhuu oman asiansa ja ikäänkuin tavan vuoksi kysyy sinun kuulumiset mutta saattaa sitten olla kauheasti reagoimatta.
Kommentit (7)
Ajattelisin että kyseessä on asperger.
No, ajattelin, että ihmisellä on jokin syy, tiedotettu tai tiedostamaton, siihen ettei aidot tunteet paljastuisi.
Ei ole minun tehtäväni ruveta toimimaan terapeuttina, ellei ole kyseessä lapseni, vanhempani, sisarukseni tai erittäin hyvä ystäväni. Tällöinkään ei välttämättä asiaan puuttumisesta ole mitään hyötyä, ellei ihminen itse halua apua ongelmaansa.
Rupattelisin siis myös niitä näitä, ja yrittäisin selvitä sosiaalisista tilanteista ilman suurempia ristiriitoja.
Minä voin todella huonosti. Heti, kun pääsen töistä kotiin ja saan oven suljettua niin lyyhistyn lattialle itkemään. Yritän hymyillä, yritän ottaa muut huomioon ja teen niin kauheasti, että kaikilla olisi hyvä olla lähelläni. Mutta esitän. Se kaikki on esitystä. Tarkoitan sitä silti.
Vierailija kirjoitti:
Minä voin todella huonosti. Heti, kun pääsen töistä kotiin ja saan oven suljettua niin lyyhistyn lattialle itkemään. Yritän hymyillä, yritän ottaa muut huomioon ja teen niin kauheasti, että kaikilla olisi hyvä olla lähelläni. Mutta esitän. Se kaikki on esitystä. Tarkoitan sitä silti.
Ymmärrän. Minulla on ollut jos ei masennusta niin masentuneisuutta ja toimin noin. Yritin olla kiva etten loukkaisi ketään.
Vierailija kirjoitti:
Samoin, tai en, mutta tunne on tuttu. Ja sitten minua on hakuttu kun "en ole juuri sellainen kun kaikki muut". Tämän jälkeen ei todellakaan kiinnostaa näyttää tunteitani.
Up. On itse sanonut yrittävänsä ylläpitää keskustelua (pinnallisilla ja anteeksi mutta vähän tyhjänpäiväisillä jutuilla) joihin muut ei edes osaa vastata mitään. Suuttuu jos muut ei esitä edes vähän olevansa mukana. Jos sanot ihmisen tavasta toimia, ottaa sen suoraan persoonaansa kohdistuvana arvosteluna.