Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

=) KESÄKERTTUJEN maanantai

29.05.2006 |

Varhaista huomenta kertut!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa pikkuhiljaa tapahtumaan.

Illalla kahdeksasta kymmeneen kellotin supistuksia, tulivat tasaiseen 5-6 min välein. Eivät olleet kipeitä, mutta sen tekivät, että limatulppa alkoi irrota.

No menin suihkuun ja ajattelin, että sinne loppuvat, mutta eivät loppuneetkaan. Tasaisesti tuli yli yhteentoista, mutta kun otin särkylääkkeen, niin pystyin kuitenkin menemään nukkumaan.

Muutaman kerran heräsin supistukseen, mutta nyt puol neljä oli pakko nousta ylös, tosi kipeitä supistuksia tulee, muttei lähellekkään niin tasaisesti kuin illalla.. Mut siis kipeitä!! Lyhyitäkin ovat n. minuutin kestäviä. En tiedä onko sillä vaikutusta, kun otin panadolin taas.

Saas nähdä tuleeko lähtöä, mutta ihanaa, että vihdoin tapahtuu jotain! Tulen aamulla pettyneenä kertomaan, jos olen vielä yhtenä kappaleena!

Rosa rv 39+3

Vierailija
2/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin tunnin pyöriä sängyssä, mutta parempi nousta ylös kun unta ei enää tule..

Rosa 81: Oletko vielä kotona vai lähtenyt synnärille :)? Kerro vielä jos kykenet..

Viime yö tuli nukuttua tosi huonosti ja miljoona streesinaihetta pyöri päässä. Luuulin vihdoin äitiyslomalla saavan rentoutua, mutta mulla on vielä kouluhommia palauttamatta ja muutto edessä. No, toivottavasti sais ne nopeeta pois alta.

Eilinen G: synnytyksen alkamisesta. Itsellä ei ole vielä kokemusta, mutta jos vaikka sitten toivoisin alkavan vesien menolla..Olis ainakin selkeä syy lähteä sairaalaan, kun sinne matkaa n.100km. Mies kiusoittelee, et mut tuntien me tehdään ainakin pari varaslähtöä..No, kaikki kyllä on lohduttaneet, että kyllä sen sitten tietää, kun synnytys alkaa..

Sängysssä tuli mieleen pari kysymystä

GALLUPPI KESTOVAIPPAILIJOILLE: Minkälaisella setillä aloitat vaippailun? Itse aion kestoilla kokopäiväisesti ja tarpeina on 10 harsoa, 10 nauhavaippaa ja 10 täytettävää sisävaippaa ja 9 lisäimua. Sekä 3 pullit ja kahdet villahousut. Pari vanhaa pyyhettä on vielä nurkissa, jos tekis lisäimuja..

GALLUPPI UUDELLEENSYNNYTTÄJILLE: Millä raskausviikolla synnytit esikoisesi? Mietin vain, että onko se niin, että ensimmäinen lapsi menee yleensä yliaikaiseksi?

Toivottavasti en kysy uudelleen samoja kysymyksiä, jos on jäänyt pinoja lukematta..Hoxa kirjoitti siirtyvänsä pian joulukuisten pinoon..Toivottavasti täällä kuitenkin on jotain kerttuja vielä kirjoittelemassa kesäkuun lopussa ;)

Mulla on synnytystapa-arvio tällä viikolla. Miten se lantion koko arvioidaan? Vaikka selviäähän se viimeistään lääkärissä..Nyt on katkonaista ajatusta.

Mukavaa maanantaita#

anninapa 35+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä ollut muutkin hereillä jo aamutuimaan. Itse en viitsinyt puoli neljältä konetta avata.

Eilinen pino tuossa:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7409847&p=2&tmode=1&smode…

Vierailija
4/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lukea nuo toisten jutut ja sitten kirjottelemaan ruveta. Mulla supisti koko yön, mut eihän niistä mihinkään ole, kun kerran aina nukahdin uudestaan... Voi juku taas saadaan jännittää, että koska Rosa lunastaa puketin - on tainnut mennä, kun ei enää ole kirjoittanut.

G:t kestovaipoista en osaa sanoa mitään, esikoinen synty 40+1 lopults sektiolla - olisi varmasti mennyt paljon yli, jos olisivat antaneet.

Viimeyönä oli mulla jotenkin levottomat unet. Tulin koneelle ja oli joku Kesäkuun alkupäivä ja kukaan ei ollu täällä merkannu meiän kuuta alkavaksi... Sit täällä ei myöskään ollut enää ketään kirjottelijoita jäljellä. Mä olin ainut jakautumaton kerttu. Ja oli tosiaan ehkä kesäkuun kolmas... Joten jos tää mamma on ennustaja kerttuset tekee lähipäivinä rynnäkön sairaaloihin =)

Tulihan eilen pienellä patistuksella kuulumisia. Oli mukava lukea! Mariadeelle voima hali. Eiköhän tuo teidän poika ole tällähetkellä jotenkin ristiriitaisella mielellä, kun jo niin pikään ovat tytön kanssa saaneet olla kaksin ja nyt tuleekin " uhka" omalle asemalle. Varmasti auttaa, jos antaa ihan jakamatonta huomiota ja kehaisee aina heti, kun joku menee hyvin. Rajoista on nyt ehdottomasti pidettävä kiinni, koska ne tuovat turvallisuutta ja kertovat pojalle, että vanhemmat välittää. Sanoisin kokemuksella mieheni perheestä, että vanhemmille lapsille on tosi kova paikka uuden selvästi nuoremman lapsen syntymä. Miehen pikkuveli oli 9, kun pikkusisko syntyi. Pahinta oli näin ulkopuolisen silmin ne hetket, kun vanhemmalle lapselle sanottiin, että tee tai älä tee, kun oot jo noin iso. Näki, että lapseen sattui selvästi. No tuli puututtua, mutta tarkotus oli kannustava...

Neuvolaan olis matka tänään - saa nähdä saanko mä sen lähetteen sinne ä-polille taas. Terkkahan olis sen viime ke laittanut, mut olin just ma käynyt. Syy siis olis ollu se sf-käyrän notkahdus. No maha on matkannu edelleen alaspäin, joten vahvasti epäilen, että ke ollaan sitten ä-polilla... Joskos vaikka sais oikein roisin sisätutkimuksen, joka sitten vauhdittais nää supistukset ihan kunnollisiks.

En muuten tiedä oliko eilisellä itse tehdyllä vyöhykepisteiden hieronnalla jotain osuutta noihin yöllisiin supistuksiin, mut niitä kuitenkin varoen kokeilin. En mitään täysimittaista tunnin hoitoa alkanut vielä tekemään, kun nuo pisteet eivät jaloissa vielä kipeille tuntuneet. No palaan varmaan asiaan illemmalla

Lytte ja Pikku-Ukko 37+2

Vierailija
5/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kanssa pyöritty koko yö, plääh. Ei vaan tullut taaskaan uni silmään. Muutenkin olo on pari päivää ollut mitä mainioin, mistä kai pitäisi olla pelkästään onnellinen. Kiva, että edes jollain kuitenkin jotain tapahtuu eli toivottavasti Rosa 81 on jo vauvan saanut tai ainakin saa pian!

G: esikoisen syntymä: täällä syntyi viikoilla 39+5. Supistuksilla alkoi enkä olisi lähtenyt sairaalaan edes näytille, jos mies ei olisi patistanut. Onneksi patisti, sillä vauvahan sieltä oli jo tulossa, vaikken ollut itse uskonutkaan. Supistukset oli kyllä olleet jo aika tiuhoja ja säännöllisiäkin useamman tunnin, mutta olin vaan ajatellut, että ne oikeat synnytyssupistukset sattuisivat enemmän. Joten ehkä kannattaa tosiaan katsoa myös kelloa eikä vaan miettiä sitä, joko sattuu tarpeeksi! Tai siis niin mä yritän ajatella tän tokan kohdalla, kun yleensä käsittääkseni syntyy nopeemmin kuin eka.

Synnytystapa-arviossa täällä ainakin lääkäri painoi kevyesti nyrkin kanssa alapäästä. Jos luustossa tuntuisi olevan nyrkin leveyden verran tilaa, vauva mahtunee ulos. Onpa vaikea selittää, mutta ei ole mitenkään kamalaa, vaikka ehkä siltä kuulostaa!

Joo, paras aloitella näitä päivän hommia. Tsemppiä uudelle viikolle!

Katalin 38+3

Vierailija
6/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=navy]Anninapa: Mulle se synnytystapa-arviointi tehtiin näin: Ultrattiin, sit se koplas mahan päältä vauvaa ja lisäks kokeili lantiota silleen, että piti laittaa jalat sillai lonkista täysin levälleen. Se laittoi sitten nyrkin tohon emättimen suun eteen. Sit se vähän koplas niitä lantioluita. Aika nopsaan se teki diagnoosinsa eikä se ainakaan tehnyt yhtään kipeetä.

Mulla olis tänään se neuvola. Ainakaan kotivaakan mukaan paino ei ole noussut, toivottavasti ei neuvolankaan mukaan kun ärsyttäis kuunnella sitä naputusta. Aloitettiin eilen miehen kanssa veto siitä, että syödään karkkia ja sipsiä vaan lauantaisin. Jos siitä lipee, niin pitää laittaa vauvan säästöpossuun 10e. Poikkeuksia ovat synnytys (silloin on ansainnut suklaata) sekä jos on jotkut juhlat. Voi olla, että mulle tulee jo vieroitusoireita heti tänään. Tosin jätskiä saa syödä. Sitä ei viitsi kesällä kieltää. Mut mitään suklaalla kuorrutettuja jädejä ei saa syödä, vaan ihan perus pallojätskiä tai sitten mehujäätä. Mie oon nimittäin tottunut syömään joka päivä karkkia, enkä halua että lapsi oppii siihen. Pakko päästä siitä tavasta eroon. Ja tietty kiloja voi rueta jossain vaiheessa kivasti kertymään tuolla tavalla.

Voi voi kun oliskin jo noin paljon viikkoja kuin alkukesäkuun kertuilla. Pääseeköhän se Lilli kohta jo kotiin sairaalasta? Se tais pari kolme päivää sitten kadota. Jospa se huomenna jo tulis kertomaan ilouutiset.

No, taidan lähteä lyllertämään sinne neuvolaan jo viemään pissanäytteen etukäteen.

Tytteli-83 rv 37+5

Vierailija
7/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariadee: *halaus* En oikein muuta osaa. Toivottavasti jaksat, voimia kaikille..

Jokohan muuten Rosa on laitoksella? Kuullosti aika lupaavalta, sieltä varmaan tulee seuraava Kerttu maailmaan..

Tänään muuten miehen lähtiessä töihin, sanoin että pitää sitten puhelimen lähettyvillä. Soitan jos tulee lähtö. Kun oikeasti älysin aamulla että todellakin lapsi voi syntyä jo NYT. (Tai sitten kuukauden päästä)

Anninapa: Meillä kestoilu aloitetaan harsoilla ja hahtuvilla pääasiassa. Lisäksi vaippakaapista löytyy muutama PUL-täyttövaippa, lisäimuja (suurin osa itsetehtyjä vanhoista pyyhkeistä), tsi-sisätäyttövaippoja, ja muuta sekalaista. Mutta pääpaino siis ihan harsoilla ja hahtuvilla, ymmärtääkseni vastasyntyneelle kätevin ja edullisinkin, hahtuvat kun olen itse värkännyt.

Mitäpä muuta, supistuksia odotellessa.

Ja kahviakin tekee mieli (kirjoitan tänne muuten kuulumiset aina kun olen keittämässä kahvia/keitän kahvia/juon kahvia, kuten aiemmin mainitsin > päiväkahviseuraa! ;)

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 38+2

Vierailija
8/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=27408B] ekaks vastaan galluppeihin:

esikonsyntymäviikot-G: poika syntyi rv 41+2. en tiedä onko yleistä, että esikoinen menee yli, mutta kuulemma on niin, että usein saman äidin lapset syntyy suunnilleen samoilla viikoilla. siksipä uskon, että täällä menee taas yli LA:n.

kestovaippa-G: esikon jäljiltä on melko paljon erikokoisia vaippoja, mutta vastasyntyneelle sopivia on nyt suunnilleen näin: 11kpl nauhavaippoja (osa ei ole vielä tullut :(, oon jo viikon odottanut), 10-15 kpl taittoflanelleja (en jaksanut laskea), 5 kpl tsi-sisävaippoja, iso kasa lisäimuja (tsi-froteisia sekä ostetttuja flanellisia ja hamppuisia), 4 kpl pul-kuoria ja 2 kpl hahtuvavillahousuja. sit tulossa on pari sisävaippaa, jotka menee ehkä 2-3kk alkaen.

[color=8B3A3A] (.) eilen taas supisteli illalla nukkumaanmennessä. oli vähän kipeitä ja säännöllisiä. onko jollain kokemusta, voiko näitä ennakoivia suppareita tulla monta viikkoa ennen synnytystä? on tosi ärsyttävää, että vaikka on varautunut siihen, että menee yli, niin kuitenkin sitä aina toivoo, että tuliskin jo aiemmin, kun kerta supistelee. vauvakin on laskeutunut jo pari-kolme viikkoa sitten, ja nyt tuntuu majailevan tooosi alhaalla. kävely on ihan tuskaa ja koko ajan painaa alaspäin. kai mun silti täytyy varautua siihen, että menee se kuukausi ainakin vielä... ihan itkettää, kun ajatteleekin, että niin kauan pitää vielä kärsiä. haluaisin jo niin kovasti lähteä ulos kirmailemaan. niin ja saada vauvan syliin :' )

[color=27408B] toivotan kaikille mukavaa alkanutta viikkoa! toivottavasti tällä viikolla pääsis jo moni synnyttämään, varsinkin sellaiset, joilla on jo LA lähellä...

gabriela rv 37+3

Vierailija
9/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: esikois tyttö syntyi 40+2, ja jos olisi ns. luomu-synnytystä odotettu, olis mennyt pidemmällekin. Tai luomustihan sekin alkoi mutta yli 10h supistelujen jälkeen supistelut loppuivat ja Jorvista eivät enään kotiin päästäneet kun olin kuitenkin sen 4cm auki -> kalvot puhki ja tippa suoneen ja alkoi taas tapahtumaan.

Omaa (.) -> huomenna neuvola pitkästä aikaa.

Mullahan periaatteessa on nyt 3 vkoa ja sitten syntyy (ehkä) ellei sitä enenen ala tulemaan -> en kyllä usko koska kuopuskin meni yli (41+0) eli eiköhän periaattees mulla kaikki mene yli la:n.

Mulle siis annettiin Jorvista käynnistysaika yritys. Eli jos olen auki ja kaula hävinnyt niin kalvot puhki ja sitte se on menoa (auki olen jo, kaulajäljellä). Kuopus meinaan syntyi tunnissa ja lääkärin mielestä näin on turvallisempaa vauvalle. Syöksysynnytyksessähän kun on riskinsä. Ja omaltapuoleltani olen iloinen koska näin myös varmistuu että ehdin saamaan ainakin jotakin kivunlievitystä. ed. kerrallahan ei keritty tekee muuta kuin ottamaan pojasta koppi ;D

Täällä jo kesäkuun alkupään kertut pääsevät tositapahtumiin. Näin se se odotusaika vaan tosiaan hupeni/hupenee. Vastahan me oltiin tääl vikojen päässä ja ihan alkumetreillä

ja toivottiin et aika menis hieman nopeammin =))

Mutta, toivottelen rauhallista ja leppoisaa viime metrejä kaikille ja Rosan tilannetta mäkin jään seurailee taustalta!!

Kohta meil kaikilla on pienet kerttuset kainalossa!!!!!!!!

Marieela kera Palleron 36+1

Vierailija
10/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, onkohan Rosa jo tosiaan tositoimissa =0??? Jännittää....

Onnittelut Kiwille potrasta pojasta :). Laittakaahan taustailijatkin synnytyskertomuksia, niitä on niin ihana lukea....

Kiitos sympatioista, olihan joo viikonloppu. Onneksi aamulla poika oli taas niin ihana oma pieni unikeränen :), istui sylissä heräilemässä ja saatiin taas vähän ns. normaalia jutustelua eikä pelkkää tappelua aikaiseksi. Uskomatonta että vika viikko koulua alkoi nyt ja sitten poika onkin jo käynyt ekan luokan ja tyttö voi myös alkaa kutsua itseään koululaiseksi, huh huh!!

Mieskin sitten hempeili illalla, loppui tuo meidän taistelu aloitteen teosta, kyllä on melkoista sähellystä tämä loppuraskaus. Joten tällä haavaa valtakunnassa taas kaikki hyvin.

G: Esikoisen synnytys mulla alkoi supistuksilla 39+5 ja poika syntyi sitten tasan 40+0, tarkka poika jo pienestä pitäen :)). Sinänsä jos odottaisin nyt alatiesynnytystä niin toivoisin varmaan että alkaisi taas suppareilla. Mulla ainakin alkoi niin miedosti että se oli ihan lempeä aloitus synnytykselle. Aikansa supisteli kunnes tajusin illalla seitsemän aikoihin että nämähän tulee nyt ihan säännöllisesti ja alkoi olla ihan erilainen paine tuolla alapäässä kuin mitä oli ollut harjoitussuppareissa. Ilta meni siinä että supisteli 20min välein ja sitten 10min välein ja yöllä sitten 5-7min välein ja siinä vaiheessa olikin jo vatsa ihan sekaisin ja kipua alkoi tuntua ihan tosissaan ja tiesin että tämä on kyllä nyt sitä itseensä! Sairaalaan lähdettiin aamulla 4-5 aikoihin. Eli hitaasti eteni mulla. Tosin kerran käytiin mekin " harjoittelemassa" 39+2 jo synnytystä kun supisteli säännöllisesti yli kymmenen tuntia mutta nepä ei ollut kyllä mitään muuta kuin harjoitus-sellaisia...nolona sitten kotiin takaisin vauhtia hakemaan!

G:kestovaipoista en tiedä mitään mutta 10 vaippaa ei mun mielestä kuulosta paljolta ainakaan kertakäyttövaipoissa, mutta tosiaan en tiedä yhtään miten nuo kestot sitten toimii... :)

Nyt on rinnat tullut tosi kipeiksi mulla ja sattuu ihan tosissaan jos joku osuu niihin ja kokoajan on sellainen olo että tuleeko niistä jotain vai ei, vihloo kummallisesti. Ihmettelinkin jo aikani kun ei miään tunnu tapahtuvan niissä.

Nyt en kyllä muista mitä piti kommentoida, taidan käydä lukemassa uudelleen ja palaan kommentoimaan!

t. mariadee 35+3

Vierailija
11/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan tätä aamua selvästi kuluttaa kohti tuota neuvola-aikaa...

Hyvä Mariadee, että tilanne tasottuu. Ja Marieela olihan mukava kuulla kuulumisia pitkästä aikaa.

Joo, jotenkin tuntuu oudolle, kun alkukuun kerttuset lunastelevat pakettejaan tai käyvät viikoissa ns. aivan hurjan pitkällä. Samoin tuntuu hassulle, että loppukuun kertuilla on niin " vähän" viikkoja. Kaipa se tässä loppusuoralla tulee niin konkreettiseksi.

Lytte 37+2 (eli siitä välistä)

Vierailija
12/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti Lytelle laittaa kiitokset kun miehes perheestä kerroit. Joo ei varmaan ole helppoa isommilla lapsilla kun tulee pieni taloon, nuo isot kun jo kirjaimellisesti ymmärtävät mitä on tapahtumassa, ihan pieni kun ei oikein vielä niinkään ajattele miten kaikki tulee vaikuttamaan itseen. Oon pojalle luvannut että heti kun leikkauksesta tokenen alamme taas lenkkeillä yhdessä, se kun on ollut meidän " oma" juttu, eli minä kävelen, hölkkäilen ja poika ajaa pyörällä ja ollaan tehty ihan pitkiäkin lenkkejä. Nyt pitäisi vaan keksiä jotain muuta kun ei tuo lenkkeily ihan onnistu :).

Mutta siis kyllä tuo pojan oikuttelu on tästä vauvasta kiinni uskon näin. Pitäisi vaan itse yrittää jaksaa, eikä olla niin lyhyt pinnainen, ja vaahdota täällä heti kun mikäkin mielipuoli kun poika heittäytyy hankalaksi :(.

Kiva kun Marieela kävit ilmoittelemassa itsestäs :)), muistan aina kuinka juuri sä odotit että plussaanko mä vai en kun oltiin niin samassa kierron vaiheessa silloin. Aika hurjalle kyllä kuulostaa tunnin synnytys!! Hui, onneksi nyt osataan varautua paremmin tulevaan. Toivottavasti ei ihan niin nopeaa tulis kolmas, että kerkeisit saada lääkitystä ja kerkeät kunnolla sairaalaan.

Mun tekis mieli kahvia mutta oon saanut hirmuisia sydämen tykytyksiä viime päivinä etten uskalla juoda sitä. Tai ainakin uskon että johtuu kahvista...

Jos nyt lähtis tiskipöytää raivaamaan......

Vierailija
13/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi ilmoittautuu huonosti nukutun yön jälkeen. Aloin illalla miettimään että miksei liikkeet enään ole yhtä tujuja. Mutta eihän niiden kuulukaan lopussa enään olla. Soitin kuitenkin varalta neuvolaan ja niinhän sieläkin sanottiin, että ne vaimenee, mutta yhtä paljon määrällisesti täytyy liikkeitä tuntua. Alkaa näin loppua myöten kaikki vaivata....!

G: Esikoinen syntyi viikolla 39+5 ja näin ollen täällä odotellaankin rauhassa seuraavaa. Ainakin tutuilla mennyt seuraavan kanssa vieläkin

pitemmälle:-((

Edelleen välillä supistelee kovasti mutta loppuu kuin seinään.Ja näin on menty kyllä monta viikkoa.

esikoinen herää...palataan!!

zejo 36+5

Vierailija
14/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, olihan siellä enemmän kuin 10 vaippaa sulla...lukihärö täällä ilmeisesti :)).

Saiko muuten kaikki uudessa pakkauksessa kestovaipan? Mulle ei ole vielä tullut koko pakkausta...olis ihan kiva edes se yksi saada nii voisi tutustua niihinkin edes sen yhden voimin.

Vierailija
15/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas Rosa on päässyt tositoimiin, vitsi kun itekin!!!!!!!

Alkaa olla toi v.....skäyrä aikaste korkeella. Viikkoja 38+6. Vauva painaa tonne alas ja flunssa päällä. Vessaramppailuua läpi yön ja lisäksi herää supistuskipuiluihin, mutta aamulla taas huomaa ettei kärvistelystä ole olut mitään hyötyä...aarghhh!!!!!

Lisäksi kun vaavi painaa tonne alas todella paljon niin on tullu vielä peräpukamat, kivuliaat sellaiset, ettei lenkkeilystä ym oikein tule mitään. Kyllä ottaa päähän oikein urakalla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sorry valitus, mutta kaipa tää tästä.

G: esikoinen synty 40+4 sektiolla, keskimmäinen 39+1 (vedet) ja kuopus 38+1 (vedet)

onneksi aurinkoinen ilma ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, tänään keskimmäisen kevätjuhlat illalla eli jotain tekemistä tiedossa.

Koitetaan jaksaa ja supistuksia niitä toivoville!!!!

Vierailija
16/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen G: Toivoisin synnytyksen alkavan supistuksilla tai veden tihkumisella, mutta en niin että vedet menis kerralla. Mulla nimittäin supistukset räjähtää suorastaan jos vedet menee kerralla. Toiseksi nuorimman lapseni kohdalla olin 4cm auki kun lääkäri tutki, tutki niin kovakouraisesti, että vedet meni seuraavan supistuksen aikana. Siitä ei sitten tullutkaan kun kolme supistusta, jotka aivan järkyttäviä ja aloin ponnistaa.

Nuorimmaisen kohdalla alkoi vesi tihkumaan ja 7cm jälkeen sitä tuli enemmän, ehdin kävellä lepohuoneesta saliin ja ei kun ponnistamaan. Synnytyksen kestoksi laskettiin 1h 28min.

Kestovaippa G: Mulla on vauvalle varattuna harsoja n.15kpl, tsi-sisävaippoja 15klp, hahtuvia neljät, yhdet tosin vähän isommat, vekkulin kuoria 5kpl, tsi-kuivaliinalisäimuja 14kpl, hamppuimuja 4kpl, ja flanelli-frotee tsi-lisäimuja 11kpl. Näin äkkiseltään tuntuis, että riittää. Mulle on vaan iskenyt suorastaan himo tuohon vaippojen ompeluun ja kaapissa olis vielä kangasta...

Uudelleensynnyttäjille G: Esikoinen syntyi rv 39, toinen lapsi meni 10pv yli, kolmas 1pv yli, neljäs 4pv yli, viides syntyi 4pv ennen la:ta ja tämän hetken nuorimmainen rv 38+6. Saa nähdä kuinka tämä seitsemäs syntyy.

Mä olen kuullut, että ensimmäiset syntyis vähän etuajassa, koska kohtu on silloin vielä niin " kireä" . Mun kohdalla se pitäis paikkansa, mutta toisaalta tiedän monta ensisynnyttäjää jolla mennyt yli.

Omaa napaa: Mulla on päivällä aika sinne äitipolille vauvan koon arviointiin, kun tuntuis olevan suuren puoleinen. Toivon, että saisin käynnistyksen tai ainakin vauhtia synnytyksen alkamiseen. Huomenna on viikot jolloin edellinen syntyi ja hän painoi 4,3kg ja tämä tuntuis olevan suurempi.

Olsku rv 38+5

Vierailija
17/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin odotellaan neuvolaa ja ajattelin jotakin minäkin rustata ajan kuluksi. :)

Meillä esikoisen synnytys lähti käyntiin supistuksilla samana päivänä, kun olisi ollut yliakaiskontrolli, syntyi sitten 41+4. Toinen käynnistettiin, kun viikkoja oli 42 ja syntyi samana päivänä. eli meillä ainakin varaudutaan siihen, että yli menee. Hyvä, jos kesäkuussa syntyy... La siis 20. päivä. Viime viikolla lääkärineuvolassa paikat edelleen kiinni ja kaikki hyvin.

Lapset ovat vielä kolme päivää tarhassa ja sitten niilläkin alkaa kesäloma. Mä olen nauttinut vielä näistä yksinolopäivistä ja mm. ottanut pitkiä päiväunia. ;) Mistä sitä unta riittääkin. Yötkin oon nukkunu kohtuu hyvin kuitenkin. tosin usein herää yöllä siihen,e ttä on mieletön hiki... toivottavasti ei kauheita helteitä tule...

kauhea turvotus myös tänään vaivaa. Olin kaverin kasnsa illalla ulkona syömässä ja nyt on kyllä todella turvonnut olo. Kiva mennä taas tänään puntarille, painoa kun tullut jo 16 kg...

Vaaksa ja Tuutikki 36+6

Vierailija
18/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole neuvolasta tietoakaan, viime viikolla sain äippäpolille lähetteen mut ei sieltäkään ole mitään kuulunu...

G: Kestoja meillä n.10 harsoa, 5 villahousut, pari sisävaippaa, muutama AIO, viitisen taskuvaippaa joissa pul-kuori, parit kuoret ja vino pino imuja froteesta, hampusta, bambusta ym. Voi olla vielä jotain mut en muista.. Suurin osa ite ommeltu (fuzzi bunz-kaavalla taskut) ja huutonetistä suurin osa + kaikki villahousut kun itellä ei puikot pysy käsissä. Muutama ostettu uutena mut ovat niin kalliita et ei oo montaa raaskinu uutena ostaa..

Ja yks paketti kertiksiäkin varmuuden vuoks :)

Moni on jo ihan kypsyny odotukseen mut täällä ei oo sitä ongelmaa.. La on 3.6 ja oon kyllä alusta asti asennoitunu niin ettei se ainakaan aiemmin tuu... Olis se aika voinu tulla pitkäks jos jo kuukautta ennen olis alkanu oottaa lähtöä. Eli täällä ootellaan että viim. 17.6 on nyytti sylissä :) Ja ensimmäinenhän kai yleensä meneekin yli. Ja nyt ei paranis kyllä tulla kun on auto perjantaihin asti korjauksessa :) Mökillekin olis kiva viel ens viikonloppuna päästä kun sit tulee vähän pitempi tauko..

Vauva on ilmeisesti laskeutunu alemmas kun ei närästä enää, ja muutenki helpompi hengittää. Paino on pysyny nyt samassa eli vähän vajaa kymmenisen kiloa on kaikenkaikkiaan tullu.,

Nazuli 39+2

Vierailija
19/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois taas täältä taustalta kirjoitellakin jotakin. Tuntuu vaan, että ei hirveästi lisättävää ole noihin juttuhin. Päivät menee loppujen lopuksi niin itseään toistaen...

Rosalle onnea matkaan. Todennäköisesti on jo siirtynyt sairaalan puolelle :)

Eiliseen galluppiin: Rehellisesti sanottuna en kyllä tiedä kumpaa vaihtoehtoa toivon lapsivettä vai supistuksia. Tää on ensimmäinen synnytys ja ei oikein ole mielikuvaa siitä, miten synnytys sitten loppujen lopuksi etenee. Ainoa toive mulla on, että malttaisin olla kotona tarpeeksi pitkään mutta kuitenkin sairaalassa sen verran ajoissa, että puudutukset ehdittäis antaa.. Sinänsä ihan sama, ehkä se tosiaan on selvempi, jos vedet menee, että nyt voi lähteä.. Mutta katsellaan kuin tässä käy.

Olo on toisaalta malttamaton mutta toisaalta kummasti tässä joka päivälle tekemistä keksii. Yritän asennoitua niin, että se kuitenkin mahtaa olla vaan lapsen parhaaksi, että on tuolla masussa mahd. lähelle laskettua aikaa. Eikä tässä nyt enää kauan ole vaikka menis lasketun ajan ylikin, kun näin lähelle ollaan jo päästy.

Joku tuolla puhui jäätelöstä ja nyt onki pakko suunnistaa pakastimelle. Mulla on kans aina ollu hirveä makeanhimo ja karkkia tulee syötyä helpostikin melkein joka päivä. Aina sitä vannoo vähentävänsä mutta liikaa kyllä syön edelleen. Imetyksessäkin olis kyllä tosi hyvä kiinnittää huomiota siihen, minkä verran sokeria nassuunsa vetää...

Supistuksia odotellessa Nearoosa 39+1

Vierailija
20/42 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervepä kaikille!

GABRIELA: Mistä oot hankkinut taittoflanelleja? Mä oon saanut muutaman lainaksi ja lisää tarttis jos meinaan kestoilla. Vinkkejä siis vastaanotetaan!

Halukkuutta olisi kestoiluun, mut oon vielä aika pihalla siitä maailmasta. Aikomuksena alottaa kertakäyttövaipoilla, koska mä en tiedä vauvan hoidosta yhtään mitään, ihan oikeesti! Tuntuu että siihen alkuun liittyy niin paljon uusia asioita, että toi kestoilu on sellainen, jonka voi siirtää myöhempäänkin vaiheeseen. Varsinkin kun en oo saanut tarpeita hankittua.

MARIADEE: Mullakin noin viikko sitten turpos rinnat lisää ja tuli tosi kipeiksi. Ehdinkin ihmetellä tuleeko niihin mitään eloa, mutta vieläkään ei ole missään vaiheessa minkäänlaista nestettä rinnoista tihkunut. Ehtiihän tässä vielä! Ei kai se maidon tihkuminen ennakoi mitenkään maidon tulevaa riittävyyttä.

ANNINAPA: Nyt on aika lopettaa stressaaminen! Mä huomasin ettei gradun teosta tuu mitään raskausaikana ja pahalta tuntui " luovuttaa" . Olo kuitenkin helpottui kun annoin itselleni luvan keskittyä vauvaan. Opintojahan voi jatkaa sitten vielä vauvankin jälkeen. Ja helppoa tuo on sanoa nyt!

Ja sitten vielä KYSYMYS! Osaisiko joku neuvoa missä, miten ja milloin tapahtuu isyyden tunnustaminen? Meidän muilla kavereilla, siis avopariskunnilla, kun ei ole lapsia...

Terveisin muiden puolesta jännittävä Riinuska 37+3