Oletteko ostaneet ajokortin saaneelle teinillenne auton?
Ja kuinka arvokkaan? Kuulin tänään tutultani, että aikoo ostaa 4000 euron auton ja olin todella hämmästynyt. Itse en aio ostaa eikä yksikään oma autonikaan ole maksanut noin paljoa!
Kommentit (14)
Ostin, bemarin. En muista enää hintaa. Kohta 10 vuotta aikaa.
En ole ostanut lapsilleni autoja, ajoivat kortin kyllä 18-vuotiaina, ovat sen jälkeen saaneet käyttää minun autoani tarvittaessa (minun kulkemiset etusijalla). Asuvat paikoissa, joissa ei ole autopaikkoja eivätkä muutenkaan tarvitse keskustassa asujina autoja jatkuvasti, kulkevat pyörillä ja julkisilla.
Teinillä on enemmän rahaa tilillä kuin minulla niin ostaa itse korttinsa ja autonsa.
Ei ostettu koska viimeiset lapsilisät meni ajokorttiin. Teini itse osti 1200e auton itse säästämillään rahoilla ja hyvin kyllä kesti koska yli 5v ajeli sillä.
En, mutta vanhempani ostivat. Maksoivat kortinkin ja nuoremmalle samat summat tilille. Moneen lähtöön on perheitä ja tilanteita - tuliko yllätyksenä..?
Exä osti kortin ja auton lapsellemme. Itselläni ei ole varaa rahoitella autoa ja korttia. Auto oli Audi ja hintaa en osaa sanoa. Uusi se oli kuitenkin ja eiköhän noi uudet autot maksa aika paljon.
Ap lisää vielä, että en sinänsä hämmästynyt auton ostosta vaan siitä, että omien ennakkoluulojeni takia kuvittelin perheen olevan "perusduunareita" Sanoivat kuitenkin ostavansa halvan auton, joka tuntui minusta hassulta.
En ole ostanut. Mutta tarpeesta se riippuu. Jos tarvitsee autoa opiskeleluun tai töihin, niin auton ostamista voi harkita. Julkinen liikenne ei toimi kaikkialla eikä kaikkina aikoina.
Jos tarvitsee töihin/opiskeluun eikö julkisen liikenteen käyttäminen ole realistinen vaihtoehto, voin auttaa kustannuksissa. Mitään viikonloppurallia karvanopat etupeilissä en sponsoroi.
Ajokortit toki maksan pennillee, olkoon vaikka abcde ja helikopterikortti päälle, ne on kaikki satsausta tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut. Mutta tarpeesta se riippuu. Jos tarvitsee autoa opiskeleluun tai töihin, niin auton ostamista voi harkita. Julkinen liikenne ei toimi kaikkialla eikä kaikkina aikoina.
Vaan kun ne auton kulut ei todellakaan lopu siihen sen ostohintaan, erityisesti jos kyseessä on vanha auto johon tulee todennäköisesti kaikenlaista korjattavaa viimeistään seuraavaan katsastukseen mennessä. Nuorille vakuutukset on pirun kalliita, jo pelkästään ne maksaa helposti tonnin vuodessa, verot, polttoaineet, huollot, varaosat ym.
Jos jo muutaman tonnin hintaisen auton ostaminen tekee tiukkaa niin ei sitä silloin ole kyllä varaa ylläpitää.
Olen antanut useammankin auton käyttöön. Hintaluokassa 1000-7000 e. Osan olen siirtänyt nimiinsä, osaan olen laittanut vain haltijaksi. Yksi auto kerrallaan käytössään, niitä on myyty aina tarpeen vaatiessa/ tilanteen mukaan. Nyt kun poika opiskelee maksan myös vakuutukset yms. maksut.
Itse en saanut kotoa autoa, veli kyllä sai. Vanhemmat eivät muutenkaan auttaneet elämän alkuun vaikka varaa olisi ollut.
Yksinhuoltajana olen ponnistanut kuitenkin elämässä eteenpäin ja voinut tarjota ainoalle lapselleni niin asunnon kuin autonkin. Muistan sen ajan kun itse odotin, eikä minulla ollut kotia.
Meilä on kaksi autoa, nuori saa käyttää toista iltaisin pääsääntöisesti aina kun tarvitsee, bensat maksaa kyllä itse.
Maksoimme ajokortin. Kuskaa kyllä myös nuorempia sisaruksia harrastuksiin jne. eli vastapainoksi omiin menoihinsa auttaa myös meitä. Ja bensojen maksaminen koskee luonnollisesti vain hänen omia ajojaan, ei sisarusten harrastusmenoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun ne auton kulut ei todellakaan lopu siihen sen ostohintaan, erityisesti jos kyseessä on vanha auto johon tulee todennäköisesti kaikenlaista korjattavaa viimeistään seuraavaan katsastukseen mennessä. Nuorille vakuutukset on pirun kalliita, jo pelkästään ne maksaa helposti tonnin vuodessa, verot, polttoaineet, huollot, varaosat ym.
Jos jo muutaman tonnin hintaisen auton ostaminen tekee tiukkaa niin ei sitä silloin ole kyllä varaa ylläpitää.
Ei lopu kulut auton ostamiseen. Mutta jos asut paikassa, josta ei pääse julkisilla mihinkään tai käyt töissä paikassa, jonne ei julkiset kulje, niin jäätkö kotiin möllöttämään vai hankitko auton. Vanhassa autossa, jos se on hyvin valittu, ei välttämättä ole mitään isompia vikoja. Vanhassa autossa on se hyvä puoli, ettei siihen tarvitse kallista kaskoa vaan liikennevakuutus riittää.
En.