Millaisia töitä teette etänä?
Minun on sairauden takia vaikeaa liikkua kodin ulkopuolella, mutta eläkkeellekään en pääse. En kyllä haluaisikaan, vaan mielelläni tekisin töitä, mutta jaksamiseni kannalta yritän miettiä, mitä voisin tehdä kotona. Yleensä, kun tätä kysyy, oikein minkäänlaisia ehdotuksia ei keksitä. Kuitenkin olen nyt pistänyt merkille, että muissa ketjuissa täällä ihmiset useinkin mainitsevat työskentelevänsä (lähes täysin) etänä. Haluaisitteko jakaa, millaisia nämä työt ovat? Pitikö olla kauan saman työnantajan palveluksessa ennen kuin luottoa tuli etätyöskentelylle?
Kommentit (36)
Sellasia, joihin ei sulla koulutus riitä, valitettavasti.
Yleensä ne on jonkin sortin itsenäisesti tehtäviä asiantuntijatöitä, joihin vaaditaan korkeakoulututkinto. Tai sitten jotain hämärää, kuten seksipuhelinhommia.
Kielenkääntäjä. Palkkiot tosin laskeneet ja yleensä edellytetään alan koulutusta ja työkokemusta.
Serkkuni on atk-alalla, tekee 3-4 päivää viikossa kotona töitä.
Kiinteistöalan asiantuntijatehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne on jonkin sortin itsenäisesti tehtäviä asiantuntijatöitä, joihin vaaditaan korkeakoulututkinto. Tai sitten jotain hämärää, kuten seksipuhelinhommia.
Mitä ihmeen hämärää on seksipuhelimessa?
"Ottaa housut pois..."
Johdon assistentin työtä noin 2/5 päivää viikosta etänä.
Kehitä jokin kotona tehtävä tuote, jota yrität myydä. Saippua. Käsityö. Kuvitustyötä. Tuttavani on graafikko ja tekee tietokoneella animaatioita etänä.
Elektronisen urheilun valmentamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen hämärää on seksipuhelimessa?
"Ottaa housut pois..."
Mikä sun numero on?
Voit tehdä käsitöitä esim. Vanhan ylioppilastalon joulumyyjäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Johdon assistentin työtä noin 2/5 päivää viikosta etänä.
Ja ne loput 3/5 meneekin sitten polvillaan siellä johtajan pöydän alla.
Tutkimustyö, mutta ei ole kokonaan etänä mahdollista tämäkään.
Kehitän ja suunnittelen sisältöjä nettipalveluihin (viranomais-). Palaverit on "verkon yli", kaikki tekemiseni on avointa eli kuka tahansa tiimistä näkee, mitä tee, mitä olen saanut aikaan. 2-4 kertaa kuukaudessa pitää olla fyysisesti jossain tilaisuudessa läsnä, muuten saa olla etänä tai mennä toimipaikkaan, jossa ei ole omaa työtilaa, vaan avokonttori. Kotona on paljon rauhallisempaa tehdä töitä.
Pitopalveluyrittäjä. Vaatinee tosin ammattitason keittiön. Ja tuotteet pitää kuljettaa asiakkaalle.
Kodin yhteydessä toimiva kampaamo, kauneushoitola, hierontapiste, jalkahoitola. Vaatii tosin alan koulutuksen, mutta ainakin olen itse käynyt hieronnassa ja hammashoidossa tällaisissa yrityksissä. Toinen oli rivitalohuoneisto, toinen kerrostalokoti, joista yksi huone oli omistettu hoitoalalle.
Perhepäivähoitaja. Omassa kunnassa on mahdollista ottaa työkseen neljä vanhusta luokseen asumaan ja työkseen hoitaa heitä, mutta vaatii asianmukaiset tilat.
Tuotesuunnittelua, 3d-mallinnusta. Enimmäkseen toimistolla, mutta tarvittaessa voi ottaa läppärin kainaloon ja jäädä vaikka sairaan lapsen kanssa, odottaa nuohojaa yms.
Chat-operaattorin hommia.