Mitä teette iltaisin kun olette saaneet lapset nukkumaan?
Kommentit (30)
Illalla nukutaan. Olen harvoin hereillä esikoisen mennessä nukkumaan. Aamulla katson telkkaa, palstailen ja teen kotitöitä.
Illalla käydään joskus saunassa ja yleensä katsellaan Midsomerin murhia tai Poirotteja. Saatetaan myös pelata korttia.
Aamulla jos herätään ennen lapsia niin yleensä harrastetaan seksiä.
Käydään usein yhdessä suihkussa. Katsotaan elokuvaa, syödään jotain hyvää, suunnitellaan seuraavan päivän aikatauluja.
Aamuisin pötkötellään sängyssä ja lueskellaan.
Meillä on aina aika samanlainen aikataulu.
20.00-20.30 lasten nukutus, se joka ei nukuta lapsia, järjestelee paikat.
20.30-22.00 pelataan, minä simssiä, mies änäriä.
22.00-22.30 iltapalan kokkailu ja syöminen.
22.30-23.30 pelataan yhdessä korttia tai jotain nopeahkoa lautapeliä.
23.30-23.50 yhteinen iltasuihku joka usein muuttuu myös pikapanoksi.
23.50-00.00 hammaspesut ja muut valmistelut sänkyyn menemistä varten.
00.00-01.30 kirjan lueskelua tai juttelua.
Ja sitten laitetaan nukkumaan.
Lapset nukkuu yleensä kellon ympäri, joten vaikka laitetaan myöhään nukkumaan, saadaan silti ihan ok yöunet.
Katsotaan telkkaria, syödään herkkuja, saunotaan, luetaan kirjaa. Viikonloppuisin otetaan usein viinilasilliset ja/tai saunaoluet. Joskus seksiä, nykyään kyllä harvoin.
Katsotaan telkkaa tai luetaan kirjaa. Esikoinen yleensä valvoo pidempään kun minä.
Koomaillaan sohvalla.
Syödään herkkuja.
Katsotaan Netflixiä.
Harrastetaan seksiä.
Ihan sitä samaa kuin silloinkin kun ne on hereillä.
Naidaan, pelataan, katsotaan leffoja, nussitaan, saunotaan tai kuunnellaan musaa. Tai kaikkia jos aikaa.
Kun toinen nukuttaa lapsia, toinen järjestelee pikaisesti kämpän. Yleensä pyöritetään koneellinen pyykkiä ja tiskiä.
Muuten sitten rentoudutaan, syödään jotain hyvää iltapalaa, kuunnellaan musiikkia, katsotaan leffaa tai ihan vaan jutellaan.
Menen samaan aikaan nukkumaan kuin lapsi, koska nukkuu kanssani samassa sängyssä. Mies nukkuu olohuoneessa sohvalla ja yleensä katselee telkkaria niin kauan että nukahtaa.
Se vaihtelee tosi paljon, meille tulee aina erilaisia vaiheita.
Joku aika sitten katsottiin joka ilta vaan telkkaria kun löydettiin uusi kiva sarja. Yhdessä vaiheessa luettiin parin viikon ajan kaikki illat kirjoja. Kesän alussa innostuttiin lautapeleistä ja pelattiin iltaisin monta tuntia.
Nyt meillä on meneillään semmoinen intohimoinen vaihe. Kun lapset ovat nukkumassa, me siirrytään makuuhuoneen tai suihkun puolelle. Tämä vaihe saisi jatkua pitkään :D
Katsotaan telkkaria ja/tai selataan puhelimia ja tabletteja, useimmiten eri huoneissa. Välillä päätetään panostaa parisuhteeseen, jos katsotaan telkkaria niin ollaan lähekkäin, tai sitten vaan jutellaan, halaillaan ja harrastetaan seksiä. Mutta kyllä se useimmiten menee siihen, että kumpikin tekee yksinään sitä mitä tekee.
Meillä on nyt kuntokuuri meneillään, mies lenkkeilee 4 iltaa viikosta, minä 2 iltaa ja lisäksi joogaan ja venyttelen kotona iltaisin. Iltaisin yleensä myös preppaillaan seuraavan päivän ruokia. Ja uudelleen löytyneiden energioiden ansiosta harrastetaan melkein joka ilta seksiä.
Saa nähdä kauan tätä kestää, aiemmassa kuurissa intoa riitti muistaakseni kolmisen kuukautta.
Meillä kummallakin on vaativat ja valtavaa sosiaalisuutta tarvitsevat työt, joten kun olemme saaneet kaksi pientä meluapinaamme sänkyyn, yleensä suuntaamme ensin eri huoneisiin ja teemme ihan omia hommiamme. Minä yleensä katselen televisiota ja kudon. Tapaamme sitten sängyssä, vietämme pari tuntia aikaa kahdestaan jutellen, katsellen televisiota ja välillä seksiä harrastan.
Me ollaan sen verran erakkoja, että yleensä olemme illat omissa oloissamme. Ja se on kummallekin täysin ok. Yleensä menemme sänkyyn sitten tuntia ennen kun nukahdamme ja saamme siinä yhteistä laatuaikaa.
Iltaisin yleensä katsellaan telkkaria miehen kanssa. Ja pari kertaa viikossa käydään vuoronperään lenkillä. Syödään herkkuja salaa lapsilta.
Ja ei todellakaan koskaan herätä ennen lapsia.