Mitä teette iltaisin kun olette saaneet lapset nukkumaan?
Kommentit (30)
Eipä tässä paljoa ehdi. Lapsi nukahti vartti sitten. Mies nukutti sen ja sillä aikaa ehdin itse käydä suihkussa. Kun tulin suihkusta, mies meni suoraan nukkumaan ja minä vielä nopeasti syön iltapalan. Sitten mahdollisimman pian nukkumaan kun lapsi saattaa pahimmillaan herätä vaikka viideltä.
Eli ei toivoakaan että joskus oltaisi ennen lasta hereillä.
Vierailija kirjoitti:
Kun toinen nukuttaa lapsia, toinen järjestelee pikaisesti kämpän. Yleensä pyöritetään koneellinen pyykkiä ja tiskiä.
Muuten sitten rentoudutaan, syödään jotain hyvää iltapalaa, kuunnellaan musiikkia, katsotaan leffaa tai ihan vaan jutellaan.
Tässä on aika hyvin tiivistetty se, miksi monella yksin vanhemmuutta pyörittävällä on usein suuren osan viikosta jotkut kotityöt rästissä, tai ei ainakaan koskaan ole tuota rentoutumisosiota.
Mutta oon silti käsi sydämellä iloinen niiden puolesta, joilla parisuhteessa näin. Pitäkää huolta tästä.
Mies jumppaa, soittaa kitaraa, tekee musajuttuja tietokoneellaan tai katsotaan yhdessä telkkarista jtn sarjaa esim Netflixiä. Näprätään puhelimia, katson yle Areenasta yhtä sarjaa itsekseni kuulokkeet korvilla, täytän ristikkoa tai luen kirjaa otsalamppu päässä. Keittiössä saattaa olla jtn askaretta.
Meillä on ärsyttävän pieni asunto, kohta 1-vuotias nukkuu samassa makuuhuoneessa joka on pienen olkkarin vieressä eikä välissä ole ovea😣 joku raihnainen viltti on valosuojana koukuilla kiinni.
Nukkumaan,että jaksaa aamulla lähteä tienaamaan työttömille,ja työkyvyttömille elintasoa..
Mies tulee töistä illalla puolenyön maissa. Olen silloin jo nukkumassa.
Meillä on yhteistä aikaa vain viikonloppuisin, mutta ei koskaan arkisin.
Aamuisin kun herään kuudelta, mies jää nukkumaan. Kun tulen iltapäivällä töistä, hän on jo lähtenyt töihin.
Saattaa oikeasti mennä 2-3 päivää että emme näe toisiamme hereillä, vaikka asumme yhdessä.
Lapset menevät nukkumaan 19.00. Mies yleensä lopettelee työt siihen aikoihin ja syödään yhdessä, käydään kylvyssä, rakastellaan, katsotaan elokuvaa tai jutellaan vain.
Naidaan niin että mummon vanha perintösänky natisee.
Selaan Tinderistä seuraava hoitoa tai pànen nykyistä hoitoa.
Aika usein katsotaan sylikkäin telkkaria. Välillä ”järjestetään treffit” kotona. Syödään ja tanssitaan. Joskus vaan maataan tai jutellaan. Nykyään on aika vähän aikaa kaksistaan. Esikoinen herää aikaisin ja 10 viikkoinen valvoo miten sattuu. Työmatkani vaikeuttaa yhteistä arkea lisää.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona