Päivittäinen suihkussa käynti on erittäin epäterveellistä ihollesi. Miksi teet sitä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
En ikinä seurustelisi naisen kanssa joka ei käy päivittäin suihkussa. Hyi, saatana!
Onneksi hygieniasta huolehtivan naisen löytäminen ei ole ollut koskaan ongelma. Haisulit taitavat käydä iltaisin lähiöiden kantakapakeissa.
Sanoohan sen järkikin.
Vai kuvitteleeko joku, että suihkut on olleet olemassa aina :D
Höpöjä, vasta alle 100 vuotta on ollut mahdollista laajalti käydä suihkussa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Harrastan paljon liikuntaa, joten suihkussa on käytävä. Joskus olen yhden päivän skipannut, jos en ole hikoillut sinä päivänä lainkaan.
Tuota... oikeasti luulet, että et hikoile lainkaan jonain päivinä?
Ei kuulehan. Jokainen ihminen hikoilee, vähintään puolisen litraa päivässä. Ihon tehtävä on haihduttaa kuonaa, ja säädellä kehon lämpöä hikoilemalla. Aina sitä ei tapahdu tietenkään niin, että kainalot kastuisivat, mutta sitä tapahtuu vähitellen pitkin päivää silti. On toki olemassa harvinainen sairaus, jossa ihminen ei hikoile, mutta se on potentiaalisesti hengenvaarallinen sairaus, koska altistaa lämpöhalvaukselle.
Se sitten on toki makuasia, tarvitseeko joka päivä käydä suihkussa. Minä käyn, koska iso osa ihmisistä ei haista omaa hienhajuaan ainakaan koko ajan, joten mitenkään varma et voi olla siitä, että et haise hieltä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoohan sen järkikin.
Höpöjä, vasta alle 100 vuotta on ollut mahdollista laajalti käydä suihkussa joka päivä.
No ei edes niin kauaa, ei kaikilla vieläkään Suomessa ole suihkua.
Maaseudulla moneen tupaan tuli sisäkylppärit vasta joskus 1970-80 -luvuilla.
Muttei se pesemättämyys silti tuon takia miksikään HYVEEKSI muutu. Ennen haistiin hieltä ja muilta eritteiltä. Aika tukevastikin, itse asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Sanoohan sen järkikin.
Autoja tai tietokoneitakaan ei ollut kansalla 100 vuotta sitten. Jätetään ne pois.
Olen 53-vuotias, ja käynyt koko ikäni päivittäin suihkussa, usein jopa kaksikin kertaa päivässä. Missä vaiheessa se epäterveellisyys alkaa näkyä ihossa?
Minulle on ainakin iholääkäri nimenomaan ohjeistanut, että iho on suihkuteltava ja rasvattava päivittäin, tietenkin atooppiselle iholle soveltuvilla miedoilla aineilla. Jos iho on karstainen ja tulehtunut, tuota pitää vieläpä lisätä kahteen kertaan päivässä!
https://www.terveysportti.fi/xmedia/hoi/hoi50077a.pdf
Vahvoilla pesuaineilla tiheästi ihon kämääminen tiheästi kuluttaa ihon luontaista suojakalvoa. Se on totta. Mutta saippuoissa ja rasvoissa on paljon valinnanvaraa! Ei tarvitse siis olla tyhmä ja käyttää kuivattavia saippuoita. Mieheni on psoriaatikko, ja hän hoitaa ihoaan mm. niin, että pesee aina välillä perusvoiteella, sillä voi pestä tukankin.
T. Atoopikko
Haluan olla puhdas ja tuoksua hyvältä.
Peseytyminen on fiksumpaa kuin katkujen peittäminen HAJUvesillä.