Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni myi aikanaan halvalla syntymäkotimme

Vierailija
11.08.2019 |

400 000 euroa vuodessa tienaavalle apteekkarille. Hän rakensi sille tontille uuden talon vanhan viereen. Nyt mulla on koti ikävä mutta ei kai sitä paikkaa ikinä enää omaksi saa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Miten tontinostajan koulutus ja tulot liittyy asiaan?

Vierailija
2/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa omaisuuttaan kehtadi myydä? Kyllä nyt joku laki pitää saada puuttumaan tuollaiseen vääryyteen! Kielletään kenenkään lapsuudenkodtien myyminen, vaikka aluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaankaan saa. 

Vierailija
4/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua. Mä taas sain mun lapsuudenkodin "omaksi" joudui vaan maksamaan sisarukset ulos lainalla. Sitten sairastuin ja sain potkut. Jouduin myymään kotini. Ei oo koti-ikävä, kun kaikki energia menee selviytymiseen joka päivä.

Vierailija
5/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaankaan saa. 

Niin, ei varmaan saa. Pyysin isääni odottamaan vähän aikaa ettei olisi myunyt niin halvalla ja että me olisimme saaneet talon lunastettua. Meillä oli silloin juuri jääty työttömäksi, oli asuntolainaa yms.

Vierailija
6/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva on saanut/halunnut lapsuudenkotinsa itselleen.

Vierailija
7/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkari-tieto tekee tästä jutusta mehevän.

Vierailija
8/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni lahjoitti osansa syntymäkodistaan ja tilan maista veljelleen, joka käytännössä ryyppäsi koko tilan muutamassa vuodessa ja kuoli pennittömänä.

Vierailija
9/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva on saanut/halunnut lapsuudenkotinsa itselleen.

On mun miehelläni oma lapsuudenkotinsa perittynä itsellään ja oli tyhmää isän myydä niin halvalla.

Vierailija
10/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on maaseudulla se koti, niin sen saa ostettua pikku rahalla.

Vierailija
11/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan aina kysyä, olisiko kiinnostunut myymään ja millä hinnalla.

Vierailija
12/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaankaan saa. 

Niin, ei varmaan saa. Pyysin isääni odottamaan vähän aikaa ettei olisi myunyt niin halvalla ja että me olisimme saaneet talon lunastettua. Meillä oli silloin juuri jääty työttömäksi, oli asuntolainaa yms.

Tuossa tilanteessa myynti ulkopuoliselle oli varmasti järkevintä. Isällä ei varmastikaan ollut enää halua ylläpitää kiinteistöä ja maksaa siitä veroja ym kuluja. Teillekin kiinteistö olisi ollut vain lisärasite.

Vierailija
13/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa valmiina ostotarjouksen kanssa, kun apteekkari heittää veivinsä.

Vierailija
14/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on maaseudulla se koti, niin sen saa ostettua pikku rahalla.

No ei välttämättä, jos sille tontille on jo rakennettu viereen uusi talo. Ei omistaja välttämättä halua sitä tonttia puolittaa. 

Vierailija
15/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa näitä ammattivalittajan juttuja.

Vierailija
16/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa valmiina ostotarjouksen kanssa, kun apteekkari heittää veivinsä.

Hänellä on tytär ja hän on remontoinut vanhan talon, rakentanut ison uuden talon yms että ei kyllä varat enää riitä.

Vierailija
17/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maaseudulla uudetkaan talot kalliita ole jos ei ole erityisen hyvällä paikalla, kuten järven rannalla. Tappiolla joutuu moni myymään, kun ei ostajia ole jonossa.

Vierailija
18/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tiedä, jos haluaisikin lohkoa tontin. Jos on kerran uuden talon rakentanut, niin mitä tekee sillä vanhalla.

Vierailija
19/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä monisairas yksin ylläpitäisit omakotitaloa, et mitenkään. Koska fantasiaan luultavasti kuuluu, että sitten et joutuisi enää asumaan mulkkumiehesi kanssa.

Vierailija
20/20 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä monisairas yksin ylläpitäisit omakotitaloa, et mitenkään. Koska fantasiaan luultavasti kuuluu, että sitten et joutuisi enää asumaan mulkkumiehesi kanssa.

Pidinhän mä yksin pohjanmaalla pientä mökkiä yksin ennen tänne tuloa. Ei mun pyörätuoli miehestäni mitään apua ollut. Siellä oli palvelut 19km päässä keskustassa. Itse ajoin nurmikot, sahasin puut, lämmitin, yein kotityöt yms. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi