Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien vanhemmat, mitä perheessänne tapahtuu 6-9 aamulla?

Vierailija
11.08.2019 |

Syöttekö yhdessä aamupalaa? Mitä kukin syö? Osallistuvatko teinit aamiaisen tekoon tai pöydän kattamiseen tms.?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheessämme on kolme teiniä ja me vanhemmat.

Arkisin yleensä mies herää ekana, syö aamupan ja lähtee töihin. Jos keskimmäisellä on 8:20 aamu, niin hän hyppää kyytiin, koska koulu ja miehen työpaikka ovat samalla suunnalla. Teini syö aamupalansa huoneessaan samalla kun laittaa itseään.

Nuorimmalla on lyhyin koulumatka ja koulu alkaa aina ysiltä, joten hän nukkuu niin pitkää kuin pystyy, pukee, syö jos ehtii ja kurvaa fillarilla koululle. Vanhin syö mitä syö ja lähtee noin puoli tuntia ennen koulua juoksemaan bussille. Minulla on vaihteleva aamu aikataulu ja joskus lähden ennen kasia, joskus vasta ennen ysiä. Syön mitä ehdin, puen, meikkaan ja lähden.

Meillä ei todellakaan ole mitään yhteistä aamupalaa ja muita höpötyksiä arkena, eikä kyllä viikonloppunakaan. Viikonloppuna saa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa ja jokainen syö kun haluaa aamupalansa. Tänäänkin minä ja mies söimme noin klo 10, vanhin teini joskus klo 11 ja kaksi nuorummaista heräsivät juuri äsken klo 13.

Miksi yhteinen aamupala on mielestäsi "höpötystä"?

Itse olen juuri herättyäni sillä tuulella, että minimi kommunikointi on vain hyväksi. Sellainen hauska aamupalarupattelu yhdessä aamupalapöydän ääressä olisi lähinnä painajaista.

Äkkiä suihkuun, amupala naamaan ja töihin. 

Vierailija
22/22 |
11.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä vaan ap lapsestasi huoli, varsinkin jos se mahdollistaa yhdessäolon. Kukin hemmottelee omalla tavallaan, ei sitä niin ankara tartte olla.

Ap päätti just että teini saa hoitaa aamupalansa itse pari kertaa viikossa ja minä laitan loput ettei nyt ainakaan joka päivä istu koulussa aamupäivää maha kurnien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi