IS: Työtön Pentti on poiminut marjoja tuhansien eurojen edestä - Tavoite tälle kesälle on tienata 5300e.
Kaikki tulo on verotonta. Kyllä työttömän kelpaa Suomessa.
Kommentit (280)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Pentti!
Onkohan varattu?
Kyllä noin kunnollinen mies varattu on. Toivottavasti puoliso on hyvä leipuri, jotta Pentti saa syödäkseen makeita marjapiirakoita! :)
Piirakkakuningas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää sinua jäämästä työttömäksi?
Mikä estää tienaamasta verotomasti marjojen poimimisella?Työssäkäyvällä ei ole aikaa mennä metsään.
Hyvin ehtii esim sunnuntaiaamuna klo 6.00...Tosin aika huono on mustikkasato lähimetsissä,mutta oma pakkanen täynnä jo sentään.
Ehtii toki jos ei ole juuri silloin juuri töissä. Toki se saldo jää kesässä pienemmäksi kuin työttömällä.
Kyllä meillä jopa 60+ muorit ehtivät aamulla pariksi tunniksi marjaan ja olivat silti töissä 06.00 ja iltapäivällä takaisin metsään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeesti, uskotte edes itse, te jotka nälvitte autottomille, että jaksaisitte paria päivää enempää raahautua pyörällä kymmenien kilometrien päähän? Poimia koko päivä sekä kulkea metsässä myös paljon lisäkilometrejä?
Raahata pyörällä illalla ne marjasangot ja itsenne kotiin. Lisäksi marjojen perkaus ja myynti.
Ja aamulla taas sama uudestaan.
Marjastus vaatii todella hyvää kuntoa ja myös taitoa etsiä ne marjat ja osata poimia nopeasti ja tehokkaasti.
Minä oon polkenut useiden kilometrien päähän monta kertaa ja poiminut marjoja.
Myöhemmin oon perannut ne ja laittanut radioihin.
Pyöräily on kivaa ja voi itse päättää minne menee, kuinka kauan on metsässä, koska pitää taukoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeesti, uskotte edes itse, te jotka nälvitte autottomille, että jaksaisitte paria päivää enempää raahautua pyörällä kymmenien kilometrien päähän? Poimia koko päivä sekä kulkea metsässä myös paljon lisäkilometrejä?
Raahata pyörällä illalla ne marjasangot ja itsenne kotiin. Lisäksi marjojen perkaus ja myynti.
Marjastus vaatii todella hyvää kuntoa ja myös taitoa etsiä ne marjat ja osata poimia nopeasti ja tehokkaasti.Minä oon polkenut useiden kilometrien päähän monta kertaa ja poiminut marjoja.
Pyöräily on kivaa ja voi itse päättää minne menee, kuinka kauan on metsässä, koska pitää taukoja jne.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Pentti!
Onkohan varattu?
Kyllä noin kunnollinen mies varattu on. Toivottavasti puoliso on hyvä leipuri, jotta Pentti saa syödäkseen makeita marjapiirakoita! :)
Piirakkakuningas
Auringon kultaiset säteet kurkistavat puiden oksien takaa, linnut aloittavat lirkutuksensa ja harsonkevyt usva peittää marjamaat. Kaukaisuudesta lähestyy tumma hahmo. Alkaa kuulua mättäiden suhinaa. Eläimet vaistoavat valtiaan tulevan. Metsä on herännyt uuteen aamuun, ja niin on tehnyt myös Pentti, Pielaveden uuttera piirakkakuningas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjastus vaatii todella hyvää kuntoa ja myös taitoa etsiä ne marjat ja osata poimia nopeasti ja tehokkaasti.Minä oon polkenut useiden kilometrien päähän monta kertaa ja poiminut marjoja.
Siis rasioihin ( ennustava taas)
Susanna Koski oli sittenkin oikeassa: työttömän ei tarvi kuin katsoa metsään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää marjaan! Hyvistä paikoista saa sangollisen ainakin, toisena päivänä taas ja myy suoraan yksityiselle.
100 euroa päivässä?Entäs kun ei ole autoa? Asutaan keskellä kaupunkia josta ainakin 15km lähimpään kunnon marjapaikkaan. Pienen lapsen kanssa ei mennä pyörällä eikä edes ole pyörää itsellä. Auton vuokraus maksaa vähintään 50eur päivä+bensat, kysytty on. Siispä tienaamistarkoituksessa ei siis voi köyhä autoton mennä marjaan, jos ei asu metsän lähellä.
Jos jollain on heittää idea miten tienata marjoilla ilman sitä autoa niin ilomielin otan vastaan. Huom. ilmaisia kuskeja ei myöskään ole.
Minä oon käyny metsässä julkisten avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Pentti!
Onkohan varattu?
Piirakkakuningas
Auringon kultaiset säteet kurkistavat puiden oksien takaa, linnut aloittavat lirkutuksensa ja harsonkevyt usva peittää marjamaat. Kaukaisuudesta lähestyy tumma hahmo. Alkaa kuulua mättäiden suhinaa. Eläimet vaistoavat valtiaan tulevan. Metsä on herännyt uuteen aamuun, ja niin on tehnyt myös Pentti, Pielaveden uuttera piirakkakuningas.
Kirjailija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä uskon nämä paljon kilometrejä polkevat ihmiset. Ei ollut mitenkään kummallista suurten ikäluokkien nuoruudessa. Isäukkokin käväisi kaupungilla, vaikka matkaa tuli 40 km suuntaansa. Siihen aikaan oli armeijassakin tapana tehdä valamarsseja kauas varuskunnan ulkopuolelle. Oulusta hurauttivat Syötteen huipulle valatilaisuuteen.
Joka vuosi työttömien käsketään mennä marjaan, mutta sitten kun menevät, se ei kelpaakaan. Huomasin kyllä itsekin, kun olin työtön, ettei aktiviisuus kelvannutkaan. Jopa siitä tuli kateus, kun sain oman alani työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Susanna Koski oli sittenkin oikeassa: työttömän ei tarvi kuin katsoa metsään
Ei se pelkkä katsominen riitä.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kaikki työttömyysetuudet voitaisiin katkaista kesän ajaksi, koska hyväpalkkaista työtä löytyy metsästä.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää tienaamasta verotomasti marjojen poimimisella?Työssäkäyvällä ei ole aikaa mennä metsään.
Isäni piti kesäloman aina elokuussa ja keräsi marjoja myyntiin sadoilla/tuhansilla euroilla. Nyt on eläkkeellä ja kerää edelleen. Ei ole kyse siitä ettei olisi aikaa, vaan kaikki eivät jaksa tai ei kiinnosta ja miksi pitäisikään. Isäni nauttii marjojen keräämisestä joten win-win tilanne hänelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni piti kesäloman aina elokuussa ja keräsi marjoja myyntiin sadoilla/tuhansilla euroilla. Nyt on eläkkeellä ja kerää edelleen. Ei ole kyse siitä ettei olisi aikaa, vaan kaikki eivät jaksa tai ei kiinnosta ja miksi pitäisikään. Isäni nauttii marjojen keräämisestä joten win-win tilanne hänelle
arvostan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräily on kivaa ja voi itse päättää minne menee, kuinka kauan on metsässä, koska pitää taukoja jne.Kyllä minä uskon nämä paljon kilometrejä polkevat ihmiset. Ei ollut mitenkään kummallista suurten ikäluokkien nuoruudessa. Isäukkokin käväisi kaupungilla, vaikka matkaa tuli 40 km suuntaansa. Siihen aikaan oli armeijassakin tapana tehdä valamarsseja kauas varuskunnan ulkopuolelle. Oulusta hurauttivat Syötteen huipulle valatilaisuuteen.
Viime syksynä poljin yhteensä 40 km hyvän sienipaikan takia.
Oli hyvä ilma ja aina on se vapauden tunne.
Kukaan ei määrää mua saan itse päättää " työajat".
Samalla saan ilmaiset kuntoilutunnit ja virkistystä ja koko ajan tulee rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kaikki työttömyysetuudet voitaisiin katkaista kesän ajaksi, koska hyväpalkkaista työtä löytyy metsästä.
Tämä.
Taas järjenjättiläiset logiikkoineen kommentoimassa. Jos kaikki työttömät alkaisivat poimia marjoja, yhdelle ei olisi tarjolla kuin pieni satsi ja kaikille ei ollenkaan. Ei niitä marjoja niin paljoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Taas järjenjättiläiset logiikkoineen kommentoimassa. Jos kaikki työttömät alkaisivat poimia marjoja, yhdelle ei olisi tarjolla kuin pieni satsi ja kaikille ei ollenkaan. Ei niitä marjoja niin paljoa ole.
Pötypuhetta. Yli 90% marjoista mätänee metsään.
Jokainen voi ilmoittautua työttömäksi ja sen jälkeen nostaa korvauksia ja poimia marjoja. En ymmärrä kateutta. Itse poimin joka vuosi marjoja, oli töitä tai ei, mutta pääasiassa omaan ja läheisten käyttöön. Mieluummin kuitenkin niin, että palkkatyö ja itselle sen verran kuin ehtii.
Ei tuollaista Pentin määrää kuitenkaan kuka tahansa poimi. Pitää olla kokemusta ja tietää paikat sekä osata liikkua metsässä, lisäksi toiset vaan ovat siinäkin nopeampia ja näppärämpiä kuin toiset.