Lasketko viikon aikana juomasi alkoholiannokset vähän alakanttiin?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi join vähän likööriä joskus 8 vuotta sitten, limun kanssa, maha tuli siitäkin kipeäksi. Mitenkäköhän tämän nyt voisi vielä alakanttiin laskea?
Sekaisen mahan sisältö karkaa aina sinne alakanttiin tai -punttiin...
Viikossa menee pari kolme tonkkaa viiniä. Sen tarkemmin en laske.
Jeesustelijat täällä taas kokee tarvetta patsastella ettei juo muuta kuin vissyä. Vetäkää kännit ja olkaa kuin kunnon suomalaiset!
Vierailija kirjoitti:
Itse lasken vahvan oluen puolen litran tuopin yhdeksi annokseksi, eli kyllä. Ja lasken vain ne mitkä muistan.
Heh, ei taida moni ymmärtää että se on 1.5 annosta.
Kännään yhtä usein kuin sinä hakkaat lapsia.
En sinällään laske annoksia, koska en ikinä muista niitä määriä, mitkä tekevät annoksen. Esimerkiksi tällä viikolla olen juonut kolme olutta, joista 2x0,5l ja 0,33l. Montako annosta se edes on?
Ei ole syytä vähätellä. En juo edes joka kuukausi. Humalahakuisesti juon kaksi kertaa vuodessa bileissä. Kotona en ota kuin joskus harvoin 1-2 siideriä.
Lasken aina juomani, kunnes jossain vaiheessa aina unohdan monta olen juonut.
Tänä vuonna olen muistini mukaan ehkä juonut muutaman oluen ruuan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En sinällään laske annoksia, koska en ikinä muista niitä määriä, mitkä tekevät annoksen. Esimerkiksi tällä viikolla olen juonut kolme olutta, joista 2x0,5l ja 0,33l. Montako annosta se edes on?
0.33l keskiolutta on yksi annos, joten 1l on 3 annosta.
Eli yhteensä 4 annosta.
Jos taas kyseessä on nelosolut, annosmäärä täytyy kertoa 1.3:lla.
Näin siis suurinpiirtein laskien.
Viimeksi join vähän likööriä joskus 8 vuotta sitten, limun kanssa, maha tuli siitäkin kipeäksi. Mitenkäköhän tämän nyt voisi vielä alakanttiin laskea?