Tuskallista omistaa mökki suositun juhlapaikan vierestä
Ostin tämän mökin eräästä maalaiskylästä, koska halusin sisältöä elämään ja tämä on sopivasti seurantalon vieressä, joka on suosittu mm häiden, syntymäpäivien ja juhlien vietossa.
Ajattelin, että kun tässä vieressä olen, minutkin pyydetään kesteihin aina mukaan mutta paskan marjat, kukaan ei ole koskaan tullut kysymään, haluaisinko minäkin tulla juhlimaan, vaikka olen tuossa pihalla ollut nähtävillä Ja koittanut huudella onnitteluja yms...
Nytkin siellä on jotkut pipplot menossa, istuin ulkona keinussa monta tuntia, mutta eipä kukaan kaivnnut.
Kommentit (8)
Ai jaa, minä taas hankin yksinäisen mökin erämaajärven rannalta. Minusta mökin ideana on toimia vastakohtana kaupungin hulinalle.
Mainio idea. Miksi ihmeessä et vain mene sinne juhliin onnittelemaan, ei ne varmaan poiskaan kehtaa ajaa, jos olet siivosti.
Tai vaihtoehtoisesti kata siihen puutarhapöydälle siideriä ja kaljaa ja huutele, että tännekin voi tulla juomaan, jos siellä on tylsää.
Vuokraapa se Juhlapaikka kesällä parina lauantaina ja järjestä kemut, joihin kutsut paikkakuntalaisia vaikka ilmoittamalla torin ilmoitustaululla. Tai järkkää vähän kuin festarit. Jospa tutustuisit ihmisiin ja saisit kutsuja.
Tai mene vaan kuokkimaan aina, kun on juhlat. Vie lahja ja pidä hieno puhe, laulaa lurita vielä joku viisu. Saat ehkä Kylähullut maineen, mutta jos olet hyväntahtoinen kylähullu, ehkä saapumistasi juhlaan aletaan jo odottaa. Kunhan et ole humalassa.
Mun synttäreilläni kyllä pyydettiin juhlapaikan naapurikin mukaan. Ei tullut :)
Vierailija kirjoitti:
Mene kuokkimaan.
Kuokkiminen häissä on helppoa. Kaikki ajattelevat, että tuo on sitä toista sukua. Pukeutuu vain hyvin ja käyttäytyy luontevasti. Kunhan ei ole liian muodolliset häät, missä on paikkakortit.
Mielenkiintoinen ajatus tai provo: jos istun pihalla, minut pyydetään vieraiden ihmisten häihin."
Sinulla kannattaa olla varastossa hyvä lahjoja siltä varalta, että jonain päivänä tärppää.
Ehdotus: tutustu ihmisiin kylällä.