Se tunne, kun olet jossain ulkomailla lomilla, turistikohteiden ulkopuolella, eikä ainuttakaan toista suomalaista missään lähimaillakaan!
Oletkos kokenut tuon? Itse en voi olla omalta osaltani aivan varma. Olen kyllä ollut paikoissa, joissa on ollut paljonkin muita ihmisiä, enkä ole siellä ainuttakaan suomalaista tavannut, mutta en voi olla täysin varma, onko ketään suomalaista ollut sittenkin jossain suht lähellä.
Kaveri sen sijaan oli vuosia sitten jossain suuressa tapahtumassa ihan toisella puolella maapalloa, siellä oli ihmisten kansallisuudet hyvin selvillä ja kaveri oli ihka ainoa suomalainen siellä. Joten hänen osaltaan tämä otsikossa mainittu tuolloin siis toteutui.
Mites muilla?
Kommentit (13)
Miksi matkustaa ulkomaille syömään suomalaista sapuskaa? Po po po po po po po sanois kreikkalainen.
Olen reissannut paikoissa, joissa ei siihen aikaan 90-luvulla varmasti ollut muita suomalaisia. Toisaalta olen myös säikähtänyt ihan kamalasti, kun Uudessa-Seelannissa yhtäkkiä takana olevat ihmiset kyselivät hyvää jugurttia. 'Oletteko löytäneet hyvää jogurttia täältä?'
Olen ollut useamman kerran ja silloin tunnen olevani todella kaukana kotoa.Toisella puolella maapalloa olen ollutkin silloin, viimeksi Borneossa.
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa pelottavalta. Me viihdymme perheen kanssa enemmän niissä turistikohteissa missä on suomalaisia. Ruokakin on tuttua ja laatu aina hyvää.
Tuntisit siis olosi turvallisemmaksi ja viihtyisämmäksi tuntemattomien, vaikkapa alkoholiongelmaisten suomituristien seurassa kuin esimerkiksi ennestään tuntemiesi ulkomaalaisten ystäviesi seurassa, vaikka puhuisittekin äidinkielenänne eri kieltä, mutta kommunikoisitte esim. englanniksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi matkustaa ulkomaille syömään suomalaista sapuskaa? Po po po po po po po sanois kreikkalainen.
Saahan sitä etnistä ruokaa suomestakin. Matkustamme ulkomaille jotta pääsee rentoutumaan uima-altaalle tai rannalle kunnon aurinkoiseen keliin.
Kuvittelin olevani niin truu trävelleri, kun matkasin Odessasta Moldovan Chisinauhin. Heti junasta ulos hypättyäni ja hetken asemahallissa pyörittyäni törmäsin kahteen suomalaiseen heppuun. Olivat olleet siinä samassa junassa kuin minäkin.
Olen käynyt Intiassa jossain katuruokapaikassa alkuyöstä. Epäilen että ainakaan lähimmän 10km säteellä ei ollut muita suomalaisia. Tosin epäilytti kylmä riisi jugurttikastikkeella, mutta oli lähes ilmaista länsimaiseen hinnastoon verrattuna.
Mua alkaa aina ulkomailla v.tuttamaan, jos/kun kuulen jonkun puhuvan suomea.
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa aina ulkomailla v.tuttamaan, jos/kun kuulen jonkun puhuvan suomea.
Vaihda enkkuun.
Kuullostaa pelottavalta. Me viihdymme perheen kanssa enemmän niissä turistikohteissa missä on suomalaisia. Ruokakin on tuttua ja laatu aina hyvää.