Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakonomainen besser-wisser ja kaikentietäjä!

Vierailija
10.08.2019 |

En kestä enää! Joudun olemaan töissäni joka päivä tekemisissä miehen kanssa, joka tietää kaiken parhaiten. Siis ihan kaikesta ihan kaiken.

Jos mainitsen työasioihin liittyen vaikka Britannian brexitistä niin hän selittää, miten Britannia tulee olemaan ongelmissa jne. Minä keskustelun vuoksi komppaan, että juu, tulevat olemaan ongelmissa, johon mies alkaa selittää, ettei Britannia mihinkään ongelmiin joudu. Ja pitkä selitys miksei joudukaan vaikka 2 minuuttia aikaisemmin asia oli päinvastoin.

Surkuhupaisin esimerkki varmaan tämä: kerroin lounastauolla miten olimme perheen kanssa 30 vuotta sitten matkustaneet naapurimaahan reittiä x, johon hän alkoi inttämään, että ei varmaan oltu vaan olitte menneet reittiä y. Aivan älytöntä, ei tee mieli suuta aukaista ko. henkilön läsnäollessa enää.

Kaikki keskustelut menevät samalla tavalla: minä sanon jotain ja hän sitten kertoo, miten asia oikeasti on.

Mistä tämmöinen pätemisen tarve tulee? Mitä tuommoiselle voi sanoa? Olen siinä asemassa, että voin keskustella asiasta hänen kanssaan, mutten keksi sanoja. En halua piikitellä tai sortua kiukuttelemaan, saati pinnan katketessa ladella "suoria sanoja". Miten tämmöisestä voi puhua asiallisesti?

Kommentit (14)

1/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitetaan besserwisser, ei besser-wisser. Ei ihme, että sinun juttujasi korjaillaan, ihan aiheesta.

Vierailija
2/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osaa auttaa jos kerta et saa suutasi auki. Itse aina jatkan väittelyä kunnollisin argumentein niin kauan että besserwisser tajuaa luovuttaa. Jos siis tiedän olevani oikeassa. Jos en tiedä niin annan toisen korjata sanomisiani, totean "jaa", "ahaa" tai "voi olla" ja jatkan juttuani. Jos se besserwisseröinti jatkuu kun minulla on asia kesken, sanon että älä keskeytä vaa anna minun puhua loppuun, kiitos.

Pitää vaan opetella sanomaan ystävällisesti mutta päättäväisesti vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä osaa auttaa jos kerta et saa suutasi auki. Itse aina jatkan väittelyä kunnollisin argumentein niin kauan että besserwisser tajuaa luovuttaa. Jos siis tiedän olevani oikeassa. Jos en tiedä niin annan toisen korjata sanomisiani, totean "jaa", "ahaa" tai "voi olla" ja jatkan juttuani. Jos se besserwisseröinti jatkuu kun minulla on asia kesken, sanon että älä keskeytä vaa anna minun puhua loppuun, kiitos.

Mikä järki on väitellä ja kuluttaa työaikaa väittelemällä ja argumentoimalla joka ikisestä asiasta? Toivoisin miehen tunnistavan käyttäytymisensä ja lopettavan turhanaikaisen pätemisensä. Tuonhan luulisi olevan raskasta itselleenkin.

Ei kai muu auta kuin maanantaina avata keskustelu, meni välit huonoiksi tai ei. Ap

Vierailija
4/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ilmene pelkästään väittelyissä vaan ihan tavallisessa jutustelussa:

Minä: Onpa sininen taivas.

Mies: No tarkalleen ottaen se ei ole pelkästään sininen vaan värisävy on azurinsininen. Vuonna -97 Torontossa käydessäni taivas oli vielä sinisempi, ihan käsittämättömän sininen. Niin sinistä taivasta ei ole kukaan sen jälkeen nähnytkään.

Minä: Aha

Ap

Vierailija
5/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Se kirjoitetaan besserwisser, ei besser-wisser. Ei ihme, että sinun juttujasi korjaillaan, ihan aiheesta.

Hello! Missä kamusi Faith and kakkahattutäti jne.??

Vierailija
6/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Kurkokin on ilmeisesti besserwisser, pääsi näpäyttämään.

Vierailija
7/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli itse olet myös raivostuttava besserwisseri. 263

Vierailija
8/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies: No tarkalleen ottaen se ei ole pelkästään sininen vaan värisävy on azurinsininen. Vuonna -97 Torontossa käydessäni taivas oli vielä sinisempi, ihan käsittämättömän sininen. Niin sinistä taivasta ei ole kukaan sen jälkeen nähnytkään.

Ap

Jatkaisin vastaustasi sanoen:"... koska sinä olet paras ja kaunein ja tiedät kaikesta kaiken."

Mitähän hän siihen sanoisi?

"Enhän minä tiedä juuri mitään ja ulkonäkönikin on kauhea, minähän olen huono?"

Vierailija
9/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla on ihan samanlainen työyhteyksistä tuttu mies. Onkohan sama henkilö kyseessä, on niin rasittavaa kuunneltavaa kyllä. Ei ole asiaa josta hän ei tietäisi.

Vierailija
10/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä sä saat siitä irti on se ett tunneäly ei ole korkein, joka antaa sulle vastauksia pitkällä aikatähtäimelle, ei johtajatkaan saa olla besserwissereitä, vaan olennaisen tietäviä.

Vierailija
11/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedän, että tällä palstalla leimataan autistiksi jokainen hieman erikoisemmin kommunikoiva, mutta tuosta esimerkistäsi tuli ihan mieleen klassinen as-mies. Toinen vaihtoehto voi olla se, että mies ei oikein tunne olevansa hyvä tai kiinnostava tyyppi muuten kuin pätemällä, viisastelemalla ja inttämällä. Oikeastihan se olisi juuri päinvastoin mutta besserwissereillä ei yleensä ole pohjimmiltaan mitenkään hyvä itsetunto.

Vierailija
12/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihailen sua, jos ei sulla hermot mene tai ole jo menneet.

Itse jaksan vastaavan juttukumppanin kanssa tasan viisi sekuntia, sitten jo ärähdän. Lyhyt pinna ja toisen besserwisseriys eivät ole hyvä yhdistelmä.

Vierailija
13/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei terve.

Vierailija
14/14 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei terve.

Voiko olla totta? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan