Täytyy oppia hyväksymään asiat joita ei voi muuttaa
Minulla ei ole koskaan ollut syytä elää. Yli 30 vuotta olen etsinyt syytä elää, monet niistä vuosista vietin mielenterveyshoidoissa. Kaikki etsiminen ja kaikki hoidot olivat aivan turhia. Mitään syytä elää ei löytynyt. Joten minun täytyy vain hyväksyä se etten koskaan tule löytämään syytä elää. Voin lopettaa etsimisen. Voin lopettaa elämisen. Paitsi että en pysty lopettamaan elämääni, joten olen nyt vielä jumissa elämässä, vielä useita vuosia, vuosikymmeniä. Mutta siis turha etsiä mitään enää. Turha tehdä mitään enää. Voin istua paikallani ja vaikkapa alkoholisoitua, mikäs siinä. En minä kyllä alkoholista pidä, mutta mitäpä tässä muutakaan tekisi. Tosiasioiden hyväksymistä on että lopettaa turhan etsimisen, turhan väkisin vastaan kamppailemisen. Kun ongelmia ei voi ratkaista niin niiden täytyy vain antaa olla.
Antaa olla. Antaa koko elämän olla. Se oli siinä. Pitääkin lähteä viinakauppaan.
Kommentit (23)
Etsi yksi tai useampi ihminen jota voit auttaa. Lähde kaveriksi vanhukselle. Siinä on jo elämän tarkoitus. Voit siis syödä ja nukkua, ja auttaa tätä yhtä vanhusta.
Jos energiaa riittää, voit etsiä muitakin autettavia. Mutta yksi on jo hyvä. Ei vie liikaa aikaa mutta antaa paljon.
up