Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisen omakotitalon ostaisit, jos olisit ostamassa?

Pikkupirtti
10.08.2019 |

Olen seurannut Tampereen asuntokauppoja jo pitempään ja havainnut, että omakotitalokauppa käy melko nihkeästi. Talot ovat kalliita, useimmiten päivityksen tarpeessa ja talot näyttävät siirtyvän välittäjältä toiselle muutaman kuukauden välein (erityisesti paritalot).
Olen aikeissa rakentaa talon, mutta mietin että onko noin 100 neliöinen talo sellainen, josta pääsee sitten myös eroon? Onko liia pieni? Toiveissa olisi vuokratontti tai pienehkö oma tontti, koska en halua isoa tonttia eikä kovin suureen olisi varaakaan. Lapset (2) mahtuvat mielestäni tuon kokoiseen taloon.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasakattoa ei kai enää rakenneta. Hirsitalo järvi maisemin ja rantasaunalla ja aurinkopaneelit eteläosassa.

Vierailija
22/28 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvan ja hyvän. Eli kaksi asuntoa. Toinen harrastukseksi ja toinen asuttavaksi. Ei vain lompakko anna myöten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontion olokoto on oma unelmani, kaksi sellaista riittäisi. Toisessa tupakeittiiö ja kylpyhuone ja toiseen tulisi lasten makuuhuone. Neliöitä n. 50 ja riittää hyvin minulle ja neljälle lapselle. Tällä hetkellä vielä opiskelujen takia pääkaupunkiseudulla asutaan kaksiossa minne en halua taloa rakentaa ja lapsia enää koululaisina täällä kasvattaa.

Vierailija
24/28 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositulta alueelta palvelujen läheltä. Tampereella Kissanmaa, Viinikka, Takahuhti, Petsamo, Pappila ja Järvensivu. Näillä alueilla on vanhoja taloja, joten talo ei saa olla remontilla pilattu.

Vierailija
25/28 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kontion olokoto on oma unelmani, kaksi sellaista riittäisi. Toisessa tupakeittiiö ja kylpyhuone ja toiseen tulisi lasten makuuhuone. Neliöitä n. 50 ja riittää hyvin minulle ja neljälle lapselle. Tällä hetkellä vielä opiskelujen takia pääkaupunkiseudulla asutaan kaksiossa minne en halua taloa rakentaa ja lapsia enää koululaisina täällä kasvattaa.

En minäkään kaksioon halua taloa rakentaa, ja voi taloyhtiölläkin oma sanansa sanottavana, vaikka haluaisin.

Vierailija
26/28 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 neliötä, 3mh, max 5 vuotta vanha, oma tontti. Talopakettikaupoille menossa, kun valmista ei ole kahteen vuoteen löytynyt. Etsinnässä ollut rivitalokaksio - omakotitalo. Lapseton sinkku olen, mutta okt:n myynti helpompaa kolmella makuuhuoneella.

Vierailija
27/28 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset mahtuu, mutta entä harrastusvälineet? Koulussakin kai hiihdetään ja luistellaan (lätkähaarniska?), sisäliikutaan ja musisoidaankin? Vai myytkö kaiken nurkkaan unohtuneen kuten rullaluistimet, nyrkkelyhanskat ja airsoft-varusteet heti? Harrastatko itse t. puoliso jotain?

Onko sisäsauna välttämätön? Sen sijaan voi ottaa paremman höyrysuihkukaapin, joka lämpenee 2min t. kuumaksi 5min. Säästää neliöitä, kun saunasta tulee romuvarasto saunomattomalle. Meillä on ulkosauna; se on kiva helleaikaan, ei kuumenna taloa. Talvisin saunon uimahallilla lähes viikoittain enkä kutsu ketään saunomaan!

Vierailija
28/28 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa pitää joko olla jo maalämpö tai vesikiertoinen lämmitys mieluiten lattioissa jälkiasennusta ajatellen. Tontti ei saa olla soinen. Jos varaava takka sen pitää olla keskellä eikä ulkoseinää vasten. Talo suunniteltu tontille näkemien osalta etenkin asemakaava-alueella. Lyhyet putkivedot, että ei tarvitse lorottaa puolta tuntia kylmää tai kuumaa varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän