Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni perustelee luottotietojen menetystä nuoruuden hölmöilyillä, mutta

Vierailija
09.08.2019 |

Eikös ne merkinnät katoa 2-5 vuodessa? Ei silloin nuoruus kovin kaukana ole...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ei nuoruuden hölmöys ole ohi vielä seitsenkymppisenäkään. Nuoruus kylläkin.

Vierailija
2/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla se on vaan keski-iän hölmöilyä. Nyt odotan pääsyä velkaneuvontaan ja koko ajan tulee lisää maksuja. Eli aika pitenee koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne nyt noin vaan katoa, jos niitä ei maksa. Jos maksaa, sitten toki. Mutta kun osalla korot kasvaa niin suuriksi, ettei niitä tuosta vaan maksetakaan.

Vierailija
4/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häviä mihinkään 2-5 vuodessa. Koita 15-25 vuotta 

Vierailija
5/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne merkinnät mihinkään katoa jos on velkaa ihan saat*nasti edelleenkin.

Vierailija
6/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla meni luottotiedot 5 vuodeksi kun olin 19 v. Hups.. :D vinkki: älä ota nimiisi toisen luottotiedottoman osamaksuja. Karu alku itsenäiselle elämälle kodittomana.. vaan täällä sitä ollaan. :)

n29

Vierailija
7/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot.info sivustolla kerrotaan, että merkinrä pysyy 2-5 vuotta. Eikö siis ole totta?

Ap

Vierailija
8/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla meni luottotiedot 5 vuodeksi kun olin 19 v. Hups.. :D vinkki: älä ota nimiisi toisen luottotiedottoman osamaksuja. Karu alku itsenäiselle elämälle kodittomana.. vaan täällä sitä ollaan. :)

n29

Eikö luottotiedot nyt ole jo kunnossa, vai vieläkö merkintä näkyy?

Vierailija
9/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos velkoja pistää asian uudelleen vireille ennen vanhenemisaikaa, niin ei ne velat mihinkään katoa.

Vierailija
10/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun velat on kokonaisuudessaan maksettu, alkaa raksuttamaan mittari 2-5v kunnes merkintä poistuu.

Vierailija
11/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla luottotiedot meni alle parikymppisenä nuoruuden hölmöilyihin ja nyt annan niiden taas mennä pian uudelleen reilu kolmekymppisenä. 😂

Vierailija
12/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot kehittyvät aikuismaiseen ajatteluun kykeneväksi vasta 25 ikävuoden kohdalla. Ei tuota nuoremmille tulisi myöntää yhtään mitään lainoja paitsi asuntolainaa, sekin mielellään vain vanhempien tai suvun takauksella.

Vierailija
13/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos velkoja pistää asian uudelleen vireille ennen vanhenemisaikaa, niin ei ne velat mihinkään katoa.

Ja näin yleensä tekee. Muutaman vuoden välein tulee uo:sta postia että jotain sinne taas mennyt, jopa kymmenien vuosien takaa. Ei uo:sta niin vaan eroon pääse.

Vierailija
14/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näin yleensä tekee. Muutaman vuoden välein tulee uo:sta postia että jotain sinne taas mennyt, jopa kymmenien vuosien takaa. Ei uo:sta niin vaan eroon pääse.

Laki uudistui vuonna 2015, kaikki velat (niin olemassaolevat kuin tulevat) erääntyvät nyt 15 vuoden päästä eräpäivästä.

Jos velkojana on yksityishenkilö, tuo erääntymisen aika on 20 vuotta. Jos velkojana on yritys, valtio jne. niin se aika on 15 vuotta.

Vierailija
15/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin menee luottotiedot tosi nuorena, ja silloin saatettaan ryssiä se homma niiin pahasti, että tulee monen tonnin tai jopa kymmenien tonnien velat. Perintätoimistot lisää siihen summaan vielä omat maksut ja korot, jotka ei nekään ole ainakaan pieniä summia. Ja sitten ulosotossa ne kasvaa korkoa lisää vuosi vuodelta. Joten monella voi mennä monia vuosia ennen kuin ne velat saa lopullisesti maksettua.

Tiedän erään ihmisen, jolla meni lähes 20 vuotta ennen kuin sai ne maksettua.

Vierailija
16/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n29

Kuinka joku voi olla noin typerä? 🤔

Vierailija
17/17 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n29

Kuinka joku voi olla noin typerä? 🤔

Ehkä hän oli silloin nuori ja vähän naivikin, kuten monesti nuorena ollaan. Ja luotti liian sinisilmäisesti toiseen ihmiseen.

T: eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän