Jos kerran elimistö ei ketoosissa tarvitse kuin rasvaa energianlähteeksi, miksi kovaa treenaaminen on mahdotonta???
Ketoosin on yksi suuri myytti. Se laihduttaa lihaksista ja nesteistä ja lopuksi rasvasta. Urheilla ketoosissa ei voi.
Amen Plodtis.
Kommentit (8)
Rasva on varastoenergiaa. Jos sulla on kaivossa vettä, saat sieltä kyllä kahvikupilla kauhottua sen verran ettet janoon kuole. Mutta yritäpä sammuttaa tulipalo samalla menetelmällä.
Olen ollut ketoosissa jo parin kuukauden ajan ja urheillut koko ajan entiseen, tai oikeastaan entistä kovempaan, tahtiin. Minulle ketoosi ei vaikuta kuin piristävästi. Tiedän maratoonarin, joka on juossut 50 maratoonia ja syö koko ajan erittäin vähähiilihydraattisesti.
No eihän elimistö tarvi, siinä mielessä että elossa pysyy ja varsin toimintakykyisenäkin. Mutta totta on toki sekin että useimmat ihmiset tarvii kyllä ainakin kestävyyslajeissa niitä hiilareitakin, että suorituskyky maksimoituu.
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi? Sen kun treenaa.
Aika monelle meistä käy niin, että kun ketoosissa yrittää esim. juoksulenkkiä, niin suorituskyky ei olekaan samaa kuin ennen. Menee lihakset maitohapoille, tulee ns. seinä vastaan, uuvuttaa, heikottaa. Eikä mulla ainakaan auttanut vaikka jatkoi vaan - näinhän jotkut neuvoi että kun ei anna periksi niin elimistö oppii rasvakäyttöiseksi eikä enää kaipaa urheilussakaan hiilareita. Ei oppinut, tila meni pahemmaksi vaan koko ajan. Lisäksi tarvin tolkuttomasti unta koko sen ajan, kun olin ketoosissa, tai kovin vähähiilarisella.
Ketoosissa kroppa käyttää rasvaa tehostetusti, on triathlonisteja ja ultrajuoksijoita (ammattilaisia) jotka ovat tuolla ruokavaliolla. Kovaa treenaaminen ei siis ole mahdotonta.
Mutta oletko sinä ammattilainen vai meneekö välillä vähän pieleen? Vähän sama kun sinut laittaisi Räikkösen viereen ajamaan autolla... Pysy läski omassa sarjassasi pullaa syöden.
luin nyt myös tuon tekstin enkä pelkkää otsikkoa.
Paskapuhetta, olet psykoosissa, et ketoosissa.
Hyvä kysymys