Kokeneen sh:n neuvo migreeniä poteville
Kun kohtaus iskee, juokse itsesi HIKEEN, niin, että läähätät. Fyysinen ponnistelu lievittää migreeniä!
Kokenut sh
Kommentit (38)
Ei pysty kovassa migreerinnä juoksemaan, vaikka saisi miljoonia.
Kipu on pohjaton ja siihen oksentelu.
Ei kait edes saa suorittaa fyysisiä ponnisteluja, voi tapahtua mitä tahansa.
Kun jo jokainen askel koskee yhä lujempaa päähän migreenissä, kuka hullu pystyy silloin juoksemaan.
Eikä ap ole mikään sairaanhoitaja, kukaan sairaanhoitaja ei koskaan milloinkaan antaisi tuollaista ohjetta.
Netissähän voi kuka tahansa esiintyä miten tahansa: väärä tieto ja valehtelu kukoistaa näillä nimettömillä saiteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta, kokeiltu on. Tulee vain pahempi olo.
Et juossut itseäsi läähätykseen.
AP
Niinkö, olitko kyttäämässä? Hei haloo, migreenikohtauksen aikana liikkuminen usein vain pahentaa oireita. Kärsitkö itse migreenistä? Oletkohan sh oikeasti? Itse ainakin olen ihan oikea terveydenhuollon ammattilainen.
Kylmä on melkein aina tehonnut tiettyihin kipuihin.
Pahaa migreeniä potevat eivät pysty mihinkään fyysisiin suorituksiin.
Mutta migreenejä on nähtävästi erilaisia, kaikilla ei ole samoja oireita, eivätkä kivut yhtä pahoja.
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän vaikeaa ja aika vaarallistakin, jos ei näe kunnolla.
Jep ja sadan metrin välein pysähdytään oksentamaan vai oksennanko ihan juostessa?
Ap ei ole sairaanhoitaja, ei kokenut, eikä kokematon.
Ap on valehoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoksumatto. Ei tekosyitä vai oletko saikkuhaukka?
AP
Niin että jos kohtaus tulee vaikka bussipysäkillä, niin lähintä juoksumattoa etsimään?
Kerro myös pomolleni, että me tarvitaan töihin pieneen erikoisliikkeeseen juoksumatto.
Ap on varmaan ex- äitipuoleni, jonka mielestä reipas iltalenkki auttaisi migreenini.. lopulta isän piti hakea meidät autolla, kun istuin oksentamassa tienposkessa ja äiti soitti äitipuolelleni todella raivostuneen puhelun.
No itse asiassa fyysinen rasitus PAHENTAA migreeniä mutta helpottaa jännityspäänsärkyä.
Terv. migreenipotilas ja lääkäri
Vierailija kirjoitti:
No itse asiassa fyysinen rasitus PAHENTAA migreeniä mutta helpottaa jännityspäänsärkyä.
Terv. migreenipotilas ja lääkäri
Höpön löpön löö.
AP
Tauriini auttoi omaan migreeniin.
AP on oikeassa, läähätysjuoksu pitää tehdä heti ensimmäisenä kun oireita alkaa tulla. Tietenkään sitten kun on täysi kohtaus päällä juoksu ei taida onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle tulee migreeni ei tule mieleenkään juosta. Sen sijaan otan 4-800mg ibuprofeiiniä ja menen pimeään huoneeseen makaamaan.
Kohtaus on tällä tavalla lievempi ja kestää lyhyemmän aikaa.Mitä jos hankkisit ihan oikeita migreenilääkkeitä?
Mulla on keskimäärin alle yksi migreeni vuodessa. Ei maksa vaivaa.
Se olisikin näky , kun lähes sokeana ja huutoyrjöten hölkkäisin kuntopolulla...
Vierailija kirjoitti:
Tuo tuli heti mieleen, ei siinä pajoa juosta kun näkökentästä puolet katoaa.
Itselläni on paha migreeni ja olen huomannut, että siihen auttaa mm kylmässä vedessä uiminen, sukeltaminen, hätätapauksessa käsien/jalkojen huuhteleminen jääkylmällä vedellä, viileän sitruunaveden juominen.