Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Jyväskylässä, mutta työkkäri ehdotti minulle työpaikkaa Vantaalta sillä perusteella että voin kulkea työmatkat junalla

Vierailija
09.08.2019 |

Laskin että jos joka aamu ja ilta kuljen sillä työkkärin ehdottamalla Junalla Vantaan ja Jyväskylän väliä niin 1300 euron palkasta jäisin äkkiä kuukaidessa pahasti tappiolle kun kaikki palkkarahat menisi junalla matkaamiseen. Työn vastaanottaminen ei siis ole lainkaan kannattavaa korkeiden junalippujen takia. Muuttamaan taas ei olisi mitään järkeä lähtemään sillä asuminen on Vantaalla huomattavasti vaikeampaa ja Helsingin seudun asuntotilanteen vuoksi asuntoakaan ei olisi mikään helppo löytää varsinkaan kun 1300 euron palalla pitäisi löytää sopivan kokoinen asunto minulle, lapsille ja miehelle. Mies taas käy töissä Jyväskylässä, niin olisi aivan järjetönrä että sen jälkeeen tämä joutuisi ramppaamaan junalla Vantaan ja Jyväskylän väliä eikä mies myöskään ole valmis irtisanoutumaan 2100 euron kuukausi palkkaisesta työstään vain sen takia että työkkäri vaatii minua ottamaan pikkupalkkaisen työn Vantaalta.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies käy töissä niin saatte kuitenkin rahaa ainakin jostain. Otat sen turvin aikalisän ja etsit työtä Jyväskylästä vaikka tulis mitä karenssia. No problem.

Vierailija
2/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene työpaikkahaastatteluun ja varmista tavalla tai toisella, että sinua ei valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laittaa työnhakualueeksi koko maata, jos oikeasti hakee töitä vain Jyväskylästä. Kaiken lisäksi laki on sillä tavalla julma, että se antaa luvan ehdotella työpaikkoja ympäri maata. Karenssinuhkaa ei tule, jos työmatka olisi liian pitkä.

Vierailija
4/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri tosin ei voi vaatia noin pitkää työmatkaa.

Vierailija
5/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ketään pakota ellet oo sanonut niille suoraan että haluat töitä Vantaalta.

Vierailija
6/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työmatka kestäisi suuntaansa 3h? Tuohan on ihan naurettavaa, jos pitäisi joka päivä kulkea tuommoinen matka. Eri asia, jos töitä voi tehdä kotoa 4 päivää viikossa. Yhden päivän viikossa maksimissaan voisin kulkea Vantaalle Jyväskylästä. 

Vierailija
7/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole työmatkan pituudesta vaan yömatkaan kuluvasta ajasta. Muistaakseeni maksimi aika on puolitoistatuntia omalla autolla ja kaksituntia julkisilla.

Vierailija
8/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä kysymässä liiton konttorista, mitä siellä ollaan asiasta mieltä ja voisiko saada jotain tukea.

Vierailija
9/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on otettava se työ vastaan, et voi mtään muuta. Hakekaa miehenne kanssa lapsille yhteishuoltajuutta ja hoidatte yhdessä vuoroviikoin.

Vierailija
10/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole työmatkan pituudesta vaan yömatkaan kuluvasta ajasta. Muistaakseeni maksimi aika on puolitoistatuntia omalla autolla ja kaksituntia julkisilla.

No eiköhän tuo täyty Vantaan ja Jyväskylän välillä.

Vierailija
11/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypä kysymässä liiton konttorista, mitä siellä ollaan asiasta mieltä ja voisiko saada jotain tukea.

Trolliliittoa ei ole olemassa

Jyväskylästä Vantaalle hommiin ja 1300 liksa... jep jep

Vierailija
12/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on ihmelaitos ja siellä on ihmeporukkaa ihmeaivokapasiteetillä varustettuna.

Mä hommasin ittelleni osa-aikatyön, en pysty tekemään kokoaikaista. Mutta silti mun on mentävä jonnekin turhanpäiväiseen päkisemistilaituuseen jossa suunnitellaan mun tulevaisuutta ja työtilannetta. Kun ihmettelin että miksi ihmeessä, mä aloitan kohta vakityöt niin vastaus oli jotta kun kummiskin pitäis olla se kokoaikaduuni. Voi pyhä jysäys! Sitte kysyin että meinaako se sitä ettäpä josko työkkäristä mulle laittavat jonkun työn mitä on haettava niin jos sen saan niin mun pitää irtisanoutua tästä nyt alkavasta työstä. Ihmesopertelua sieltä tuli vastaukseksi. Jukolauta kun kyrsii, itte oon koulutuksen tässä käynyt tähän hommaan ja mieluista työtä vielä, ei käy työkkärille. Sielä ei oo kuin vähä-älyisiä kyykyttäjiä töissä eikä sen tarkoitus oo työttömistä piitata vaan tehdä aivotonta ja maalaisjärjetöntä kiusaamista.

Taannoin laittoivat mun hakemaan jotain koordinaattorin virkaa, ilmoitin ettei mulla ole siihen minkään valtakunnan pätevyyttä niin "no, kun täällä on katottu jotta tuo olis sulle sopiva työ"...Ja oli haettava. Samaten mulla ei ole metsäinsinöörin koulutusta eikä sinnepäinkään mitään, mutta ehdottivat UPM:lle neuvojan duunia. Ihan oikeesti, en tiä itkiskö vai nauraisko.

Vierailija
13/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun on otettava se työ vastaan, et voi mtään muuta. Hakekaa miehenne kanssa lapsille yhteishuoltajuutta ja hoidatte yhdessä vuoroviikoin.

Ei työkkäri ehdota työpaikkaa, työpaikka päättää ihan itse kenet valitaan. Jyväskylässä asuvaa ei valita Vantaalle. Ja ap:lla on oikeus kieltäytyä, koska kyseessä on liian pitkä matka.

Vierailija
14/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylästä on tosi hyvät ja halvat bussiyhteydet Helsinkiin. Itse teen säännöllisesti työpäivän pk-seudulla. Samoin toinen tuntemani Jyväskyläläinen. Pitkiä päivät ovat eli ei voi joka päivä tehdä reissua, mutta työnkuvasta riippuen olisi ihan mahdollisuuksien rajoissa. Aamun ekaan bussiin nousee usein sen näköistä väkeä, että monilla on sama kuvio. Juuri kukaan ei lähde reissuun pelkän pienen olkalaukun kanssa

Vierailija
15/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et joudu tuohon tilanteeseen. Työkkäri on aivan p e r s e e s t ä.

Vierailija
16/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vaatii? oletjo hakenut ja saanut työn?

Vierailija
17/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri on ihmelaitos ja siellä on ihmeporukkaa ihmeaivokapasiteetillä varustettuna.

Mä hommasin ittelleni osa-aikatyön, en pysty tekemään kokoaikaista. Mutta silti mun on mentävä jonnekin turhanpäiväiseen päkisemistilaituuseen jossa suunnitellaan mun tulevaisuutta ja työtilannetta. Kun ihmettelin että miksi ihmeessä, mä aloitan kohta vakityöt niin vastaus oli jotta kun kummiskin pitäis olla se kokoaikaduuni. Voi pyhä jysäys! Sitte kysyin että meinaako se sitä ettäpä josko työkkäristä mulle laittavat jonkun työn mitä on haettava niin jos sen saan niin mun pitää irtisanoutua tästä nyt alkavasta työstä. Ihmesopertelua sieltä tuli vastaukseksi. Jukolauta kun kyrsii, itte oon koulutuksen tässä käynyt tähän hommaan ja mieluista työtä vielä, ei käy työkkärille. Sielä ei oo kuin vähä-älyisiä kyykyttäjiä töissä eikä sen tarkoitus oo työttömistä piitata vaan tehdä aivotonta ja maalaisjärjetöntä kiusaamista.

Taannoin laittoivat mun hakemaan jotain koordinaattorin virkaa, ilmoitin ettei mulla ole siihen minkään valtakunnan pätevyyttä niin "no, kun täällä on katottu jotta tuo olis sulle sopiva työ"...Ja oli haettava. Samaten mulla ei ole metsäinsinöörin koulutusta eikä sinnepäinkään mitään, mutta ehdottivat UPM:lle neuvojan duunia. Ihan oikeesti, en tiä itkiskö vai nauraisko.

Työttömyyskorvauksen ehtona on kokopäivätyön hakeminen. Jos et kykene siihen, et ole oikeutettu tähän tukeen. Ja miksi välität työttömyyskorvauksesta, jos käyt osa-aikatöissä ja saat palkan?

Vierailija
18/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi työkkärillä olevan niin paljon asiakkaita, että voisivat esim. tuon osapäiväisen jättää rauhaan. Ajattelisivat, että hän on näköjään kykenevä itse löytämään työtä ja auttaisivat niitä jotka eivät itse kykene mihinkään.

Jos raja on kaksi tuntia suuntaansa eli 4h päivässä työmatkoihin. Se on joskus mahdoton yhtälö. Itselläni oli tunti suuntaansa ja siihen kauppa ja ruuanlaittoa päälle, niin muuta ei ehtinyt. Ja olin silloin lapseton. Lasten kanssa olen tehnyt lyhyttä työpäivää ja matka-aika on 0,5h suunta.

Tietysti ihmisillä olisi velvollisuus elättää itsensä, mutta aika kovia vaatimuksia näköjään on.

Vierailija
19/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työnantaja saa päättää kenet ottaa töihin?

Vierailija
20/41 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti? Tsekkasin juna-aikatauluja, ja yhdensuuntainen matka näyttäisi Jyväskylästä Tikkurilaan kestävän kolmisen tuntia. Jos lähtisi ensimmäiseen junaan klo 5.28, olisi perillä 8.20. Jep jep, sitäpä sitten päivittäin suhaamaan, 6 tuntia matkoihin / päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi