Olin junassa ja konduktööri ei tullut
Tarkistamaan sitä lippua! Siis se koko konduktööri ei ollut siellä? Lippu oli kuitenkin maksettu joten ilmaiseksi en matkustanut. Mutta mietin että meninköhän väärään vaunuun tai jotain? (matkustan ekoja kertoja)
Kommentit (9)
Välillä lippuja ei tarkisteta. Ei huolta.
On käynyt usein näin, esim. Joensuu-Pieksämäki välillä. Liputkin on kalliita tällä välillä, joskus jopa +50e.
Monesti olisin voinut ilmaiseksi mennä tämän välin, kun ei missään vaiheessa tarkistettu. Yli 5 kertaa ainakin on jäänyt tarkistamatta. Sillä välin kulkee pieni juna jossa on vain kuski yleisesti, joten missäpä välissä se tarkistaisikaan.
Oliko lähijuna? Niissä ei enää konnarit kiertele. Kaukojunissa taas kiertelevät yleensä isompien asemien jälkeen, joten jos kuljit vain pari asemanväliä niin eivät vaan ole kerinneet sinun vaunuusi ennen sitä.
Mikä väli? Esim. Tampere-Lempäälä välillä ei konnarit yleensä kierrä.
Minä kuljen silloin tällöin junalla joka kulkee kahden "isomman" kaupungin välillä ja jään itse kaupunkien välissä olevalla kylällä.
Meidän kylällä ei ole asemalla automaattia josta ostaa lippu, joten menen aina junaan ilman lippua. Välillä saan ostettua lipun konduktööriltä, mutta usein tulee matkustettua pummilla koska konnari ei kierrä matkan aikana missään vaunussa.
Sama ongelma takaisin päin, jos isomman kaupungin asemalla oleva automaatti ei toimi.
Tuntuu turhauttavalta nököttää penkissä lompakko esillä kun kukaan ei tule myymään lippua.
Olen matkustanut usein pitkiäkin välimatkoja Helsinkiin ja silloin kun ei ole konduktööri kysynyt lippua, olen Helsingin päässä kävellyt suoraan asemalla asiakaspalvelutiskille ja sanonut, että jäi lippu käyttämättä, kun tulinkin autolla. Ovat hyvittäneet lipun hinnan.
Porvoon junista poistivat konduktöörit juuri kokonaan.