Paljonko sinulla on velkaa?
Ap aloittaa, olen 24-vuotias.
Opintolainaa 7624€
Kulutusluotto 5113€
Luottokorttivelkaa 5461€
Asun yksin, nettopalkkani on n. 2450€. Velkaa tuli otettua parin vuoden sisään suurten elämänmuutosten takia ja makselenkin niitä tasaisesti nyt pois. Tekisi mieli kiristää tahtia, jotta saisin velat aiemmin maksettua nyt kun elämä on taas tasaantunut.
Kommentit (34)
Mulla ei ole kuin 1400e luottokorttivelkaa.
Jotain 180000e varmaan, asuntolainaa tästä jotain 100000e... M51
Jos myisi asunnon, niin saisi kuitattua ehkä kaikki velat pois.
Omaisuutta 200 000 ja asuntolainaa 6000. Kulutusluottoa en ole ottanut koskaan. Olen ollut joskus aivan köyhä opiskelija, mutta en silloinkaan ottanut.
Asuntolainassa mun jäljellä oleva osuus on 86 000. Muuta velkaa ei ole.
6000e opintolainaa
15 000e asuntolainaa
Säästöjä enemmän kuin lainaa mutta näillä koroilla ei kannata maksaa pois.
N40, aikuisopiskelija
Monen tuskaisen vuoden jälkeen voin vihdoin todeta että olen velaton. Ei luottokorttivelkaa, ei asuntolainaa eikä kulutusluottoja. Ajattelin pitää tilanteen tällaisena parhaan kykyni mukaan.
Yhdestä asunnosta 60 000 e.
Toisesta 200 000 e.
Kohta ostan mökin 40 000 e, velka vanhemmilleni.
Ai niin, miehen auto on rahoituksella, kai sekin lasketaan. Jotain 20 000 e.
Minun omia velkojani siis. Ei yhteisiä.
Velkaa on 370 000 euroa plus pari kukutusluottoa yht 5000 euroa. Yksi asunto panttina. En ole huolissani velasta, koska olen vasta 65-vuotias ja eläkkeestä jää käteen 1 800 e/kk. Ajan nelivetomaasturilla.
Paljonko on kulutusluoton ja luottokorttivelan korko + hoitokulut?
Mieti kannattaisiko ottaa pankista yksi laina ja maksaa nuo pois. Korot on pankissa nyt tosi alhaiset (yleismaailmallisesti). Koronnousulla ekonomistit ovat uhkailleet jo monta vuotta, mutta ei vielä ole näköpiirissä.
Sinulla on hyvä palkka, saat varmaankin lainan helposti.
Korot ovat todella nyt niin alhaalla, että korkovipua kannattaa käyttää omaisuuden kartoittamiseen, esim. asunto, mutta luottokorttivelka ja erilaiset kulutusluotot ovat kalliita.
Kysy pankista neuvoa ja lainaa.
Asuntolaina, autolaina ja luottokorttivelka yhteensä noin 40.000e. Omaisuutta puolikas yhteisestä asunnosta eli noin 150.000e. Joten pää pinnalla ihan kohtuullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Omaisuutta 200 000 ja asuntolainaa 6000. Kulutusluottoa en ole ottanut koskaan. Olen ollut joskus aivan köyhä opiskelija, mutta en silloinkaan ottanut.
Mä en ottanut silloin nuorena kun olin köyhä opiskelija . Nyt kun oon aikuisopiskelija ja voisin milloin vain maksaa lainani pois, otan edullista opintolainaa.
N40
Asuntovelkoja noin 400.000e. Tosin 3 asuntoa, joista yksi velaton. Ei muita velkoja. Nettopalkka ~3.000e/kk.
13000 talolainaa ja 13000 remonttilainaa. Talon arvo 350000-400000. Joten lainaa todella vähän. 2 autoa arvoiltaan yhteensä n. 60000/velattomia. Rahastoissa 150000, joita saisin alkaa kotiuttamaan ensi vuonna pääomaverolla, eli n. 32%. Vähän niin kuin palkkaa nostaisi.
Kuukausipalkkani on 8000.-/kk brutto ja ikää vähän päälle 50 vuotta. Noi loppulainat maksan tänä vuonna, sen jälkeen varallisuuteni on n. 0.6 miljoonaa ja töissä käyn vielä n. 5 vuotta. Sen jälkeen talo myyntiin ja talviasuttavaan velattomaan "mökkiin" asumaan.. Elän noilla varallisuuksillani sitten hyvin tuonne viralliseen eläkkeen alkamiseen saakka, nostaen eläkettä n. 7000-8000 euroa kuukaudessa bruttona. Siis reilusti alle 6 kymppisenä pois tästä oravanpyörästä (työelämästä).
2.000€ asuntolainaa ja noin 115.000€ sijoituslainaa. Vuodenvaihteessa voi aloittaa kulutusjuhlat 25 vuoden nuukailun jälkeen.
38v. 0e. Laskut maksettu ja luottokortillakaan ei ole velkaa.
Kulutusluottoja jne. velkaa jäljellä 4300e, asuntolainaa noin 10te, nettopalkka ilman lisiä 1600e/kk.
Lainaa on niin paljon etten elämäni aikana tule sitä saamaan maksetuksi. Onneksi on toinenkin velallinen, ettei yksin tarvitse taakkaa kantaa. T. Maanviljelijä karjatilallinen, yhteiskunnan pahin loinen ja maapallon tuhoaja pahinta laatua
Kymppitonni, tein vähän remonttia kotiin.
0€
M47