Miesten naismaku tällainen? Onko tämä valtaosalla?
Olen tapaillut miehiä joista suurin osa on ollut sitä mieltä että meikki rumentaa ja pitäisi pukeutua mekkoon. Onko tämä oikeasti yleinen maku miehillä, eli meikitön mekkoon pukeutunut nainen?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten "meikitön" tarkoittaa luonnollista, hyvin tehtyä meikkiä, jossa ei ole vahvoja rajauksia tai räikeitä värejä.
Eikö tuo luonnollinen meikki ole helppompi tehdä?
Ei. Vaatii tarkkaa silmää ja taidokasta häivyttelyä. Miesten mielestä vahvasti meikattu look voi syntyä 5 minuutissa (meikkipuuteri, kissarajaukset + punainen/oranssi huulipuna) kun taas siihen eri beigen sävyillä tehtyyn meikkiin huolellisine kerrosteluineen ja häivytyksineen on käytetty tunti. Jos se luonnollinen meikkaus olisi helppoa niin ei kai naiset käyttäisi esim. 200eur häämeikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä miehenä pidän siitä, että nainen meikkaa silloin kun lähdetään illalla ulos baariin. Ja pukeutuminen on oma valintansa ja tilaisuuden mukaan. Kaikista valinnoista olen tähän asti pitänyt. Olen myöskin aika otettu jos nainen laittautuu ja varsinkin meikkaa huolella, vaikka kyseessä olisi pelkästään kahdenkeskinen illallinen ravintolassa, jonka jälkeen kotiin. Media-alalla tiedän kuitenkin, että mikä työ kunnollisen meikin tekemisessä on.
Erikoinen nainen jos ei meikkaa itseään varten. Tuota ainakin täällä hoetaan, tiedä sitten.
Tuota olen aina minäkin ihmetellyt, ei tulisi nimittäin mieleenkään meikata "itseäni varten" kun olen koko päivän kotona. Tosin kauppareissunkin voi ihan ongelmitta hoitaa naturellina, en tarvitse sitä varten ripsaria tai "ainakin" sitä huulipunaa. Ja samaahan tosi moni sanoo, että on ihana päästä kotiin kun saa ekana pestä meikit naamalta. Siis täh, jos ne on ihan vain itseä varten naamaansa sutinut niin miksi niiden pois peseminen on ehkä päivän paras hetki?
Mulle kyllä tulee mieleen meikata yksin kotona. Voi kokeilla uusia lookeja, joiden toimivuudesta ei ole varma tai viedä meikin jo enemmän fantasiamaailman puolelle, voi opetella uusia tekniikoita ja tutustua uusiin tuotteisiin. Enkä pese meikkejä pois kun tulen töistä kotiin vaan illalla jolloin peseytyisin muutenkin ennen nukkumaanmenoa. Meikki ei myöskään mitenkään pilaa ihoa (päinvastoin, sisältää aurinkosuojan) eikä sitä ole tarpeen poistaa esim. ennen hikijumppaa tai juoksulenkkiä. Nykyaikaisilla tuotteilla tehty meikki ei myöskään leviä päivän aikana. Itsekin muistan 90-luvun lopusta ja 2000-luvun alusta ne alapuolelle suttaantuneet ripsarit baari-illan jälkeen ja kuinka meikkipohja "kului" pois ja piti kantaa mukana kaikenmaailman puutereita ja kajalkynää. Jos omat kokemuksenne meikkaamisen hankaluudesta liittyvät tällaiseen ja vähän tekisi ehkä kuitenkin mieli meikata niin kannattaa kokeilla, kehitys on mennyt huimasti eteenpäin tässä 15-20 vuoden aikana. Eyelinerkaan ei nykyään halkeile/varise/klimppaannu silmien sisänurkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Joo miesten "meikittömällä" voi olla ihan täys pakkelikerros. Sitten vasta jos on punaista huulipunaa tai kunnon smoky eye tai kirkasta glitterluomiväriä, on meikattu.
Suurin osa miehistä tykkää aika stereotyyppisistä naisista. Oli mies sitten bisnesmies tai rokkari tai boheemi taiteilija tai urheilija itse, niin jos on yhtään komea ja varakas, käsipuolesta löytyy Metti Forssell/ Vanessa Kurri -tyyppinen pitkähiuksinen hoikka hyvin konservatiivisesti pukeutuva ja meikkaava blondi.
Mitä tämä kertoo sitten naisista?
Joo miesten "meikittömällä" voi olla ihan täys pakkelikerros. Sitten vasta jos on punaista huulipunaa tai kunnon smoky eye tai kirkasta glitterluomiväriä, on meikattu.
Suurin osa miehistä tykkää aika stereotyyppisistä naisista. Oli mies sitten bisnesmies tai rokkari tai boheemi taiteilija tai urheilija itse, niin jos on yhtään komea ja varakas, käsipuolesta löytyy Metti Forssell/ Vanessa Kurri -tyyppinen pitkähiuksinen hoikka hyvin konservatiivisesti pukeutuva ja meikkaava blondi.