Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mitä jos Jumala on olemassa, mutta hän onkin _paha_?

Vierailija
09.08.2019 |

Tuli vaan yks päivä mieleen tuo ja vähän kuumotuin.

Myöhemmin löysin tietoa, että Gnostilaiset nimenomaan ajattelivat juuri näin, koska maailmassa on niin paljon pahaa.

Ehkä se onkin niin?? Jos Kristinusko onkin totta ja Jumala on se narsisti sad isti murhaa ja.

Who knows??

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa Jumala ei ole helikopterivanhempi, vaan odottaa että lapsi, eli ihmiskunta, oppii elämään omillaan, voimistuu ja nousee suuruuteen. Totta kai hän auttaa siinä, mutta tahto pitää löytyä ihmislajilta itseltään.

Nyt ihminen on jumittunut saastaiseen huoneeseensa pelaamaan sotapelejä ja viiltelemään itseään, ja syyttää omasta perseilystään vanhempiaan.

Vierailija
22/54 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on ainoa taho maailmassa, joka tekee tietoista hyvää tai pahaa.

Näin on, mutta kärsimys on läsnä tässä maailmassa olennaisena osana ilmankin ihmistä ja tietoista pahan tekemistä. Kyllä se raatelu sattuu saaliseläintä julmetusti, vaikka saalistaja ei teekään tietoista pahaa. 

Tottakai pitää olla voima ja vastavoima.

Ilman pahaa ei voitaisi tietää mitä oikeasti on hyvä. Emme voisi oikeasti kehittyä siihen hyvään, jos ei olisi pahaa.

Tämä on dualistinen maailma.

Meillä on ystäviä ja vihollisia. Siksi Jeesus käski rakastaa vihollisiakin. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, Yaldabaoth. Ihan pätevä tai ainakin mielenkiintoinen ajatus mielestäni. Ehkä kristinuskon jumala on vain yksi miljardeista jumalista, jolla on kuitenkin paras propagandakoneisto.

Raamatussahan jumala nimenomaan tunnustaa sen, että muitakin jumalia on olemassa, mutta vain häntä saisi palvoa.

Mitäs raamattua sitä on luettu? :D

Vierailija
24/54 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxwelll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Yaldabaoth. Ihan pätevä tai ainakin mielenkiintoinen ajatus mielestäni. Ehkä kristinuskon jumala on vain yksi miljardeista jumalista, jolla on kuitenkin paras propagandakoneisto.

Raamatussahan jumala nimenomaan tunnustaa sen, että muitakin jumalia on olemassa, mutta vain häntä saisi palvoa.

Minä olen herra sinun jumalasi, sinulla ei saa olla muita jumalia.

Vierailija
25/54 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maxwelll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen herra sinun jumalasi, sinulla ei saa olla muita jumalia.

Niin, miksei jumala sano, että "Minä olen Herra, sinun jumalasi ja ainoa jumala, muiden jumalien palvominen on siis turhaa"? Myös englanniksi tämä tulee esiin ihan selkeästi: "Thou shalt have no other gods before Me". Näitä raamatunkohtia on enemmänkin, mutta en juuri nyt ehdi niitä tähän liittää, myöhemmin ehkä.

Vierailija
26/54 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on tai ainakin oli olemassa ja hän toimi yhteistyössä Sumerilaisten kanssa tuhansia vuosia sitten.

Vierailija
27/54 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos ihminen on Jumalan kuva, niin miettikää kuinka paljon juurikin narsisteja ja muita sekopäitä on edustamassa Jumalaa.

Kristinuskon mukaan Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Mutta ihminen ei ole Jumalan kuva nyt, koska synti on turmellut ihmisen.

Syntiä ei olisi jos Jumala ei olisi sitä luonut. Ihan samalla kuin Jumala on luonut paholaisen, sairaudet ja kärsimyksen.

Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon ja ihminen VALITSI tehdä syntiä.

Vierailija
28/54 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos ihminen on Jumalan kuva, niin miettikää kuinka paljon juurikin narsisteja ja muita sekopäitä on edustamassa Jumalaa.

Kristinuskon mukaan Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Mutta ihminen ei ole Jumalan kuva nyt, koska synti on turmellut ihmisen.

Syntiä ei olisi jos Jumala ei olisi sitä luonut. Ihan samalla kuin Jumala on luonut paholaisen, sairaudet ja kärsimyksen.

Millainen jumala pitää tiedon hankkimista, tiedonjanoa ja omien aivojen käyttämistä syntinä? Ja miksi?

Vierailija
29/54 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi

Room. 2:4-5

Vierailija
30/54 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen jumala pitää tiedon hankkimista, tiedonjanoa ja omien aivojen käyttämistä syntinä? Ja miksi?

Omilla aivoilla ajattelu -kortti pelattu. Keksitkö ihan itse?

Vierailija
31/54 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on ihan selvä asia että hän on paha, jos on olemassa. Ei nämä maailman kamaluudet ole minkään kivan tyypin suunnittelemia. On lohdullisempaa ajatella että tämä kaikki on sattumaa, eikä jonku pervon suunnitelma.

Vierailija
32/54 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on ihan selvä asia että hän on paha, jos on olemassa. Ei nämä maailman kamaluudet ole minkään kivan tyypin suunnittelemia. On lohdullisempaa ajatella että tämä kaikki on sattumaa, eikä jonku pervon suunnitelma.

Lähes kaikki kärsimys maailmassa on ihmisen tuottamaa, Jumalan piikkiin voi (ehkä) laittaa luonnonkatastrofit ja sairaudet (sikäli kun ne eivät johdu vääristä valinnoistamme).

Nälänhätä, sota, raizkaukset ja muut seks. hirveydet, väkivalta... loputon lista pahuutta on 100% ihmisten omaa syytä. Edes paholaista emme tarvitse tuohon, itse asiassa luulen että se hiukan ihailee ihmisten kekseliäisyyttä pahuuden saralla.

Vierailija
33/54 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se näkemys sovi siihen mitä Raamattu sanoo Jumalasta, että Hän rakkaudesta ihmisiin antoi oman Poikansa kuolemaan näiden puolesta että pelastuvat pahuudestaan. Ja näkeehän sen mistä pahuus tulee, ihmiset sitä pahaa tekevät eikä Jumala.

Eli jos naapurini loukkaisi minua, ja suuttuisin hänelle verisesti. Hän viettäisi mielestäni esim. paheellista elämää harrastaen irtoseksiä.

Haluaisin kiduttaa häntä tämän takia.

Mutta päätän antaa lapseni hänen sukunsa kidutettavaksi.

Nyt voin antaa naspurilleni hänen nussuttelunsa anteeksi, jos hän uskoo, että lastani kidutettiin hänen pahojen tekojen tähden.

Minun olisi mahdotonta antaa anteeksi muuten(vaikka hän kuinka katuisi) ja joutuisin kiduttamaan naapuriani ja se olisi hänen oma valintansa.

Minä olisin Hyvä.

OK?

Vierailija
34/54 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangasmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se näkemys sovi siihen mitä Raamattu sanoo Jumalasta, että Hän rakkaudesta ihmisiin antoi oman Poikansa kuolemaan näiden puolesta että pelastuvat pahuudestaan. Ja näkeehän sen mistä pahuus tulee, ihmiset sitä pahaa tekevät eikä Jumala.

Eli jos naapurini loukkaisi minua, ja suuttuisin hänelle verisesti. Hän viettäisi mielestäni esim. paheellista elämää harrastaen irtoseksiä.

Haluaisin kiduttaa häntä tämän takia.

Mutta päätän antaa lapseni hänen sukunsa kidutettavaksi.

Nyt voin antaa naspurilleni hänen nussuttelunsa anteeksi, jos hän uskoo, että lastani kidutettiin hänen pahojen tekojen tähden.

Minun olisi mahdotonta antaa anteeksi muuten(vaikka hän kuinka katuisi) ja joutuisin kiduttamaan naapuriani ja se olisi hänen oma valintansa.

Minä olisin Hyvä.

OK?

Ihminen voi tiedostaa ja myöntää itse vain pienen osan omasta pahuudestaan.

Vierailija
35/54 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on oikeudenmukainen ja siksi pahuudesta seuraa rangaistus.  Hän tarjoaa armahdusta, kun käännyt hänen puoleensa ja haluat luopua pahuudesta.  Se kääntyminen on tehtävä tämän elämän aikana.

Vierailija
36/54 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Jumala joka on luonut luomakunnan ja ihmisen pidä tiedon hankkimista pahana.  Jumala on kuitenkin viisaampi, kuin sinä tai minä ja siksi on hyvä toimia hänen neuvonsa mukaan.  Viisaimmankaan ihmisen ymmärrys ei ole lähelläkään Jumalan ymmärrystä.

Vierailija
37/54 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan että vanhan testamentin jumala on sama kuin uuden testamentin jumala, niin onhan se aika perse. Ei varmasti hyvä ainakaan.

Vierailija
38/54 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se näkemys sovi siihen mitä Raamattu sanoo Jumalasta, että Hän rakkaudesta ihmisiin antoi oman Poikansa kuolemaan näiden puolesta että pelastuvat pahuudestaan.

Tätä mä en ymmärrä. Siis miten antoi ja miten se pelasti muut pahuudelta?

Tuo on sama kuin minä sanon, että minä uhraudun ja syön tämän palan fazerin sinistä suklaata ja sen ansiosta kaikki saavat syntinsä anteeksi. 

Vierailija
39/54 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari ahnetta narsua hotki omenoita paratiisissä ja mua rangaistaan siitä. Epistä.

Vierailija
40/54 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synti on kuin sairaus jonka häviämisen puolesta Jeesus kuoli. Siltikin sulla edelleen on se, synti siis.

Miten on kuoliko Jeesus kaikkien syntien tähden turhaan kun meillä edelleen on syntiä?

Jumala myös esiintyy aina suuren uhrauksen tehneenä. Uhrasi poikansa? Kuitenkin poika sit herää henkiin. Missä ja mitä siis uhrattiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän