Lopettakaa heti puuron syöttäminen lapsille
Hirveä hiilihydraattitankkaus heti aamusta, ennemmin vaikka ilman tai rasva- ja proteiinipitoista evästä kuten munia ja pekonia/makkaraa
Kommentit (95)
Pipanderi kirjoitti:
Mistä näitä aivopieruja taas pukkaa.🤕
Aivan, puuron hyvyydestä on niin paljon jankutettu, että sitä pidetään jopa totuutena.
Onkohan tämä se yksi juustojankkaaja?
Itse syön aamulla usein puuroa rasvattomalla raejuustolla. Hyvä kombo ja ei mene suonet tukkoon vs. pekoni ja makkarat.
Vierailija kirjoitti:
Pipanderi kirjoitti:
Mistä näitä aivopieruja taas pukkaa.🤕
Aivan, puuron hyvyydestä on niin paljon jankutettu, että sitä pidetään jopa totuutena.
Kyllä tää mun kommentti oli ihan ap:lle tarkoitettu.
HSEn adonis kirjoitti:
Onkohan tämä se yksi juustojankkaaja?
Itse syön aamulla usein puuroa rasvattomalla raejuustolla. Hyvä kombo ja ei mene suonet tukkoon vs. pekoni ja makkarat.
Ok, syö sinä rasvatonta ruokaa, jos voit sillä hyvin. Älä silti levitä väärää tietoa suonten tukkimisista.
Vierailija kirjoitti:
-Elimistö saa hiilihydraateista nopeasti energiaa
-Hiilihydraatit säästävät proteiineja energiantuoton sijaan elimistön muihin tärkeisiin tehtäviin.
-Hiilihydraatteja tarvitaan rasvojen hajottamisessa.
-Ylimääräinen hiilihydraatti varastoituu glykogeeniksi tai rasvaksi, jota voidaan myöhemmin käyttää energiaksi
- Mikä kiire on saada energiaa?
- Energiaa voi ottaa myös rasvoista. Jos niitä rasvoja on vyötäröllä niin aivan erityisesti niitä kannattaa ottaa juuri sieltä.
- Kerropa millainen biokemiallinen prosessi tuossa olisi kyseessä? Kyllä esim. paastoajan kropan rasvat hajoavat ihan ilman mitään ruoasta saatavia hiilihydraatteja, ja nopeasti hajoavatkin.
- Kyllä, ylimääräinen hiilihydraatti varastoituu, eli ihminen lihoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro ja etenkin aamupuuro on Suomessa yliarvostettua ruokaa.
On totta, että ettei pidä se pidä nälkää, pari tuntia syömisen jälkeen on jo nälkä,
ainakin kaurapuuroa syödessä.Kaurapuuro on pelkkää hiilihydraatti mössöä, terveellisempiäkin aamupala vaihtoehtoja kyllä löytyy.
Tuo on kyllä ihan höpöhöpö juttu. Keitän puuron joka aamu vesimaitoon, lorautan vähän öljyä ja lisään kauranlesettä ja hiutaleita ja syön lounaan vasta klo 13. Ja näläntunnetta ei ole.
Ja mikä parasta, hyvä kolestorolini on 1.7 ja lääkäri kiittää.
Kuvittelet ilmeisesti, että tuo on joku huippuarvo?? Mulla on hdl 2,6 enkä todellakaan syö mitään puuroja. Täysrasvainen jugurtti on paras aamupala ja se oikeasti pitää nälkää.
Lopeta ap heti tällaisen kakan syöttäminen tälle palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuron lisukkeena käy oikein hyvin esim.raejuusto ja marjat. Siinä tulee protskua ja vitamiinit päälle.
Mutta rasvat jää pois. Raejuusto on täysin ravinnotonta.
Mä lorautan aina lisäks puuroon vähän oliiviöljyä niin tulee rasvaakin.
Kyllä, joka aamu kaurapuuro, siihen oliiviöljyä + mustikoita ja rahkaa. Kyllä jaksaa!
Puuron hiilarit on suht hyviä. Puurossa ei ole mitään vikaa kunhan ei mätä kohtuuttomia määriä. Voisilmä päälle niin saa hieman rasvaa ja siten kananmuna kaveriks. Mahtava aamupala ja pitää kylläisenä pitkään.
Aktiivimallille ja leikkurille kirjoitti:
Kaura edistää B12-vitamiinin saannin ja B12-vitamiinia saa mm. kananmunasta.
On ekologista ja fiksua syödä kaurapuuroa ja yhden keitetyn kananmunan aamulla keskittyääkseen B12-vitamiinista kouluissa oppilaille.
Miten ap selität tämän vastauksen ekonomisesti aloitukseesi rakentuen?
Vierailija kirjoitti:
Puuron hiilarit on suht hyviä. Puurossa ei ole mitään vikaa kunhan ei mätä kohtuuttomia määriä. Voisilmä päälle niin saa hieman rasvaa ja siten kananmuna kaveriks. Mahtava aamupala ja pitää kylläisenä pitkään.
Kylläiseksi tekevä finlandian kieli on infinitiivistä mielelle varsinkin mielen B12-vitamiinilla.
Minulle syötettiin lapsena niin paljon kaurapuuroa, etten enää aikuisiällä sitä saa alas. Aamupalani on paahtis juustolla ja salamilla, lisäksi tuoremustikoita, joissa cashew-pähkinöitä, chian ja seesamin siemeniä. Tietenkin kahvia mukana.
Puuro on lempiruokaani, olen syönyt sitä kohta 40 vuotta. Olen erittäin hoikkana pysynyt tähän asti tuosta hiilaripommista huolimatta, enkä näe mitään syytä jättää puuroa pois ruokavaliostani.
Kuis grahampuuro (iso kulhollinen) ja kaurakerma?
Just näin.