Saako neuvolakäyntejä äänittää ilman että sille kysyy lupaa, tai ylipäätään edes kertoo siitä?
Kommentit (27)
Saa nauhoittaa. Luottamuksen kannalta salaa nauhoittaminen ei useinkaan kuitenkaan ole paras vaihtoehto. Ja todistusaineistona se arvo on melko mitätön.
Tässä esimerkki nykyajan inhokkiasiakkaasta. Äänitetään, ollaan valmiiksi varuillaan, aina pitää löytää joku jota sitten syyttää jos kaikki ei mene odotetusti esim. raskauden suhteen. Varsinkin miehet, asiantuntijatehtävissä olevat inssit yms tekee tätä. Juuri tämän takia olen saanut ihmisistä niin tarpeekseni, että tekisi mieli haistattaa vitut kaikille. Hoitakaa itse kersanne, ei vois vähempää kiinnostaa.
T. kätilö
Vierailija kirjoitti:
Tässä esimerkki nykyajan inhokkiasiakkaasta. Äänitetään, ollaan valmiiksi varuillaan, aina pitää löytää joku jota sitten syyttää jos kaikki ei mene odotetusti esim. raskauden suhteen. Varsinkin miehet, asiantuntijatehtävissä olevat inssit yms tekee tätä. Juuri tämän takia olen saanut ihmisistä niin tarpeekseni, että tekisi mieli haistattaa vitut kaikille. Hoitakaa itse kersanne, ei vois vähempää kiinnostaa.
T. kätilö
Luitko ap:n syyn? Helpompihan se on nauhoittaa kuin pyytää kirjoittamaan ohjeet paperille.
Minua ei haittaa ainakaan jos nauhoittaa. Ymmärrän että jos uutta asiaa tulee paljon, on vaikea muistaa kotona mitä puhuttiin. Muisti voi vääristääkin.
Täytyy vain muistaa, että puhuessa tulee joskus tahattomia ajatusvirheitä. Jos jää epäselvyyttä, kysykää suoraan. Haukkumaan ei kannata alkaa tai riitaa haastamaan. Ihmisiä ollaan kaikki, hyvällä tarkoituksella.
Asiallista on pyytää tallentamiselle lupa ja tehdä tallenne avoimesti. Itse olen ollut tilanteessa, jossa potilas tallensi salaa kaikki terveydenhuollon käyntinsä. Ei haitannut minua, mutta johti tulleessaan julki potilaan siirtoon hoitavalta lääkäriltä toiselle, koska lääkäri koki epäkunnioittavaksi ja osoittavan luottamuspulaa. Syy jäi myös potilaskertomukseen syyksi hoitosuhteen siirtoon eli saattaa vaikuttaa jatkossakin hoitavan tahon suhtautumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. kätilö
Luitko ap:n syyn? Helpompihan se on nauhoittaa kuin pyytää kirjoittamaan ohjeet paperille.
Miksei voi sitten selittää ja kysyä lupaa?
www.finlex.fi