Voiko burnout, masennus tms. oireilla näin? Arvottomuuden ja huonommuuden tunne
Olen ihan mukavassa työssä ja työkaverit ovat kivoja. Ei minua ahdista mikään asia kovin pahasti töissä, ei ole kiire tai liikaa työtehtäviä. On silti alkanut masentamaan töissä. Tunnen olevani arvoton ja huono ihminen ja tuntuu, että olen turha ja ylimääräinen. Töissä on jatkuvasti huono mieli ja monesti pidättelen itkua kotimatkalla. En tiedä, onko kotonakaan sen parempi mieli, mutta töissä ihmisten keskellä paha mieli korostuu. Mistä tällainen johtuu?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Tänään on sama juttu. En mokaillut töissä, mutta silti jäi tunne, että olisi pitänyt selvitä paremmin. Tuntuu, etten riitä tällaisena.
Ap.
Käyhän juttelemassa esimerkiksi työterveydessä. Joskus toivon itsekin, että joku sanoisi ”sinä riität” :) Saatko sä perheenjäseniltä ja ystäviltä tähän tukea?
Vierailija kirjoitti:
En ole uskaltanut/kehdannut mennä, koska pelkään, että kukaan ei ota vakavissaan.
Ap.
Kyllä ne ottaa. Rohkeesti vaan.
Ehkä sitten käy työterveydessä ja otan riskin, että sieltä nauretaan pihalle.
En ole puhunut tästä kenellekään koskaan eli en saa mitään tukea keneltäkään. En kehtaa valittaa asioistani tai puhua murheistani.
ap.
Jostain syystä suomalaisille on vaikeaa hakea apua. Se on vaan pakko sinnitellä yksin ja vasta kun vaihtoehto on itsari tai alkaa tulla paniikkioireita niin sitten ehkä uskalletaan.... mistä johtuu?
Se on varmaan häpeä, pelko leimautumisesta ja tämä yksin pärjäämisen kulttuuri, mikä estää monia.
Tänään on sama juttu. En mokaillut töissä, mutta silti jäi tunne, että olisi pitänyt selvitä paremmin. Tuntuu, etten riitä tällaisena.
Ap.