Mikä on Tokmannin salaisuus?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
No kai se on just se, kun Anttilat ja Sokokset ovat monista kaupingeista hävinneet? Hyvä kun joku suomalainenkin ketju menestyy, näiden ruotsalaisten ja norjalaisten paineessa.
En minä kyllä tokmannin surkeaa puljua vertaisi anttilaan joka oli parhaillaan ollessaan hyvä ja monipuolinen tavaratalo.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ymmärtäisin menestyksen kun on pikkukaupunkien ainoa ns. tavaratalo, vaan kun valikoima on olematon. Pieni. Mitätön. Surkea. Tokmanneissa ole kertakaikkiaan mitään ostettavaa.
Tokmannin myymälöitö on eri kokoisia. Täällä päin aika isoja ovat esim. Partolan, Nokian ja Lentolan myymälät (Tampereen seutu)
Vierailija kirjoitti:
Oli parempi silloin kuin oli tarjoustalo. Monilla oli myös isommat tilat käytössä.
Pirkanmaalla ei Tarjoustaloja kai ikinä ollutkaan. Vapaa Valinnat muuttuivat aikoinaan Tokmanneiksi ja myöhemmin myös Halpa hallit.
Miten nuo mainokset on toteutettu? Luulis ettei lupia heruisi Rexonalta, Omolta yms.
Halpakauppa menestyy ostamalla suuria määriä erittäin halvalla ja myymällä vähän vähemmän kalliilla kuin muut. Usein mielikuva halvasta kaupasta on vain sen myymälän homssuisen olemuksen tuotosta.
Itse ostan Tokmannista Serlan siivouspaperia, jota ei muiden kauppojen valikoimissa ole (Prismasta olen satunnaisesti löytänyt). Samalla tulee katsottua, onko jotain muuta mitä tarvitsisin. Parit housut ostin keväällä.
Kaikkea perusjuttuja + pientä kivaa edullisesti.