Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini viiltelee. Tekeekö koulu lasu:n, jos se huomataan siellä?

Vierailija
08.08.2019 |

Mun teinityttö viiltelee itseään ja pelkään, jos joku koulussa näkee jäljet. Viiltelyt on jaloissa ja vähän ylempänä käsissä, joten ei ole kovinkaan tod.näk. että joku ne näkee.

Soittaako ne koulusta ensin, jos ne huomaa? Mitä jos sanon, että jäljet on tulleet meidän kissasta, ei kai ne voi viedä asiaa eteen päin, jos jäljille on selitys?

Muuten tyttö on ihan normi teini, jolla on kavereita ja hoitaa koulunsa omista lähtökohdista ihan ok.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuahan tuo tarvii. Sinustako on ihan normaalia?

Vierailija
2/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis halua että tyttäresi saa apua? Noinhan ne asiat selviää, että viiltelyt piilotetaan, kuin niitä ei olisikaan. Sitten kaikki on taas hyvin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vttua? Jos teinisi viiltelee itseään, viet sen samantien psykologille. Oletko ihan täyspäinen?

Vierailija
4/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on vaan mun mielestä sellasta huomion hakua ja "muotijuttu". Ollaan puhuttu tästä. 

Mitä ihmeen apua tyttö sitten teistä tartteis?

-ap

Vierailija
5/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä vttua? Jos teinisi viiltelee itseään, viet sen samantien psykologille. Oletko ihan täyspäinen?

Tämän kauniimmin en voi tähän minäkään kommentoida.

Toivon että olisi vain provo. Mutta jos ihan oikea tilanne niin hanki sinä hänelle apua.

Vierailija
6/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että koulu huomaa ja tekee lasun jos et itse ole hakenut lapsellesi apua. Tosin riippuu myös teinin iästä ja siitä ottaako apua vastaan koululla. Viiltely oli sitä paitsi enemmän muoti-ilmiö joskus yli 10v sitten ja silloin sitä näki enemmän, nykyään se on todella harvinaista ja joku on pahasti pielessä silloin kun nuori viiltelee.

Terveisin opettaja.

Vierailija
7/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiltely ei ole muotijuttu.

Äidillä, joka tieten tahtoen haluaa piilottaa lapsensa ongelmat, on mielenterveyden ongelmia.

Vierailija
8/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on vaan mun mielestä sellasta huomion hakua ja "muotijuttu". Ollaan puhuttu tästä. 

Mitä ihmeen apua tyttö sitten teistä tartteis?

-ap

Ei ole vauvapalstan asia kertoa sinulle mitä apua tyttö tarvitsee. Kun hankit ammattiapua niin eiköhän se pikku hiljaa selviä. Emme me täältä osaa sanoa mistä on kyse ja miksi.

Vierailija
9/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiltely ei ole koskaan mikään muotijuttu. Tyttöäs ahdistaa ja sairaasti. Mä oisin jo juossut kuraattorille tms.

Vierailija
10/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa pöydälle.. Koulupsykologille aika heti..

Vierailija
11/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joko terveydenhoitajan pakeille tai varaa aika terveyskeskukseen. Siellä nykyään jo tiedetään ettei mikään läpihuutojuttu ja saa lähetteen eteenpäin. Mutta täytyy hoitaa. Lastensuojeluilmoitusta ei tule kuin ehkä siinä tapauksessa että laiminlyöt avun tarpeen.

Vierailija
12/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär viilteli myös. Heti kun näin jäljet otin yhteyttä perheneuvolaan ja meni sinne puhumaan. Oli pakko ilmoittaa vaikka kuinka ahdisti tilanne, koska ellen olis tehny mitään olisi siitä seurannut ongelmia. Koulussa olisi huomattu ennemmin tai myöhemmin. Kyse oli lapsen ahdistuksesta, johtui koulukiusaamisesta. Hae apua tytöllesi ennen kuin siitä tekee joku ilmoituksen

Vierailija
13/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululla on lakisääteinen velvollisuus tehdä lasu kaikista huolenaiheista.

Vierailija
14/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse ole viranomaisiin yhteydessä? Miksi sen pitää jäädä koulun vastuulle?

Vierailija
15/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt montaa näin yksimielistä keskustelua joten toivottavasti nyt otat nämä neuvot ja puheet ap itseesi.

Ja sellaista vielä, että ihan jo tuo sinun nuoren vähättely, ja ongelmien mitätöinti ja piilottelu on henkistä väkivaltaa.

Äläkä pyörittele silmiä tai tirsku siellä ruudun takana, että eikä ole. Kyllä on, ja tuollaisella asenteella ja kasvatuksella saa loppuelämän trauman helposti aikaan.

Ihan niin kuin sinua ärsyttäisi ja huokailisit että mitä nyt kun se muodin takia viiltelee ja joku saattaa huomata.

Vierailija
16/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viiltelin teininä. Kerran äiti huomasi jäljet ja suuttui. Sain selitettya että ihan kynsilla olen jäljet tehnyt, ja asia oli sillä selvä.

Vasta aikuisena ymmärsin kuinka sairasta hänen suhtautumisensa oli.

Vierailija
17/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas ja tarvit kipeästi apua jos oikeasti olet huoltajana lapselle jonka annat viilellä itseään.

Vierailija
18/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä uskot teinisi hätävalheet?

Ja olet menossa mukaan peittelyyn?

Mihin v ittuun katosi aikuisuus?

Ooksä joku sen frendi, "juu, ei kerrota muille tästä sun muotijutusta".

Pelkästään sun vanhemmuuden puutteen takia pitäs tehdä se lasu.

Vierailija
19/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin, että teinisi on antanut sinulle tekaistun selityksen ja sinä olet naiivisti uskonut sen.

Tunnen tuollaisen teinin, joka on jo kasvanut aikuiseksi. Oppi lapsesta asti, että vastuusta ja asioista pääsee ohi, kunhan vain jotain vähänkin uskottavaa selittää vanhemmilleen. Vanhemmat uskoivat aina kaiken. Ja uskovat edelleen.

Sitten tämä ihminen laajensi elinpiiriään oman sukunsa ulkopuolelle. Ja alkoi ihmettelemään, että miksi ne läpinäkyvät valheet eivät uppoakaan muihin ihmisiin. Oli vieläpä niin tottunut ainaiseen valehtelemiseen, ettei edes huomannut enää tekevänsä sitä. Piti itseään rehellisenä ihmisenä, vaikka valheita tipahteli suusta koko ajan.

Nyt sitten rakentelee itselleen uutta identiteettiä ammattiavun kanssa.

Vierailija
20/47 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-666/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän