Minkälainen alkoholinkäyttö alkaa jo näkyä ulospäin?
Turvotus kai se suurin on? Lihominen ja ihon sameus?
Pitääkö ulkonäön muuttumiseksi juoda 30+ annosta viikossa vai riittääkö jo 10?
Kommentit (13)
Olen pari vuotta juonut pullon viiniä päivässä, 11 prosenttista. Iho on heleä ja maksa-arvot kunnossa. Ei ole hyvä tapa.
Monesti huomaan kädessä olevasta tölkistä. Mutta nuo pullon/tölkkien kerääjät prgales välillä hämää. Ei voi olla varma. Auttakaa!
Kyllä ihan perus nelikymmpisen vienti-inssin naamasta näkyy että maksa on pettämässä ja kuppia otetaan liikaa. Pöhöttyneitä setämiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan perus nelikymmpisen vienti-inssin naamasta näkyy että maksa on pettämässä ja kuppia otetaan liikaa. Pöhöttyneitä setämiehiä.
Heh, me inssit kyllä kestetään. Vedetään maailmalla viinaa ja viikseen! Rouville tuodaan huivi matkalta.
Juon pari kertaa viikossa 6-8 olutta ja itsestä tuntuu että kasvojen iho paljon huokosempi ja kuivempi, uurteet syventyneet. Painoa on tullut 5 kg ja se kaikki keskivartaloon. Itse ainakin kuvittelen että kukaan ei tiedä minun juovan noin paljon. Asun yksin, aikuiset lapset asuvat toisella puolen Suomea. Työkaverit ihmettelevät että kyllä noin kaunis nainen löytää miehen, mutta oon kuulemma liian kranttu. Eli heän mielestä en ole rupsahtanut, vaiko ovat vain kohteliaita.
Kyllä päivittäinen alkoholinkäyttö näkyy jokaisessa. En tarkoita tällä kuitenkaan päivällisen yhteydessä nautittua viinilasillista.
Naisista alkoholin runsas käyttö näkyy usein nopeasti mm. painon nousuna ja naaman turpoamisena.
Todellisen suurkuluttajan tunnistaa helposti hoitamattomista tai puuttuvista hampaista, ja laihtumisesta, koska alkoholin ostaminen tai muutoin hankkiminen menee kaiken edelle.
Minä olen nyt kesällä juonut varmaan neljä viinipulloa viikossa. Silmäpussit tulivat. Kuukauden jälkeen. Parin Viikon juomattomuuden jälkeen poistuivat.
Reippaita määriä, kun juo päivittäin ja pitkään niin alkaa näkyä kännissä tulleet kolhut ja ruhjeet, lihominen, käsien vapina, punoitus, pöhötys ym.
Alkoholin runsas käyttö lisää tietysti myös sairastumisen riskiä. Syövät, elimelliset sairaudet ja korkea verenpaine...
Lopulta saattaa sitten iskeä alkoholidementia. Ja paluuta entiseen ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä päivittäinen alkoholinkäyttö näkyy jokaisessa. En tarkoita tällä kuitenkaan päivällisen yhteydessä nautittua viinilasillista.
Naisista alkoholin runsas käyttö näkyy usein nopeasti mm. painon nousuna ja naaman turpoamisena.
Todellisen suurkuluttajan tunnistaa helposti hoitamattomista tai puuttuvista hampaista, ja laihtumisesta, koska alkoholin ostaminen tai muutoin hankkiminen menee kaiken edelle.
Hmm, koskee ainakin tuo jälkimmäine kohta jotain rappiojuojia. Paljon on myös määrien puolesta suurkuluttajia, jotka on hyvässä ammatissa ja pitävät huolta kunnostaan ja ulkonäöstään, eikä tosiaan puutu hampaita, syödään hyvää ruokaa herkutellen, pidetään sen verran huoli että töissä on aina promillet nollassa. Ei näistä välttämättä mistään näe sitä suurkulutusta, koska alkoholin kalorit poltetaan kuntoilulla, muutenkin ulkonäöstä huolehditaan jne.
Toisissa näkyy nopeastikin, toiset säilyy paremmin, mutta pitkän ajan kuluessa ainakin alkaa näkyä. Naama punoittaa ja maha kasvaa. Myös iho veltostuu, monella juomarilla on sekä silmä- että poskipussit.
Mä olen 31v mies ja juon liikaa. Olen alkoholisti.Olen ryypännyt kymmenisen vuotta. Menee 20-60 annosta viikossa. Yritän lopettaa.
Näytän ikäistäni huomattavasti nuoremmalta (ei ole vain oma mielipide) ja mulle on usein sanottu, että näytän hyvin terveeltä ja että varmaan on hyvät elämäntavat. Maksa-arvot on aina olleet hyvät.
Se on henkiläkohtaista, miten alkonkäyttö näkyy. Mussa se näkyy turvotuksena ja lihomisena pahimpina kausina, mutta ei siihen kukaan ole kiinnittänyt huomiota kun kuitenkin olen normaalipainoinen. Olisin varmaan lähellä alipainoa, jos en joisi olutta.
Mitä väliä sillä on näkyykö vaiko ei? Jos joku haluaa juoda niin antaa juoda kunhan ei ole häiriöksi ja vaaraksi muille.
Ei näy välttämättä kovakaan käyttö, toisaalta joskus ilman yhtään juomista voi olla niitä ulkoisia merkkejä joita usein pidetään kovasta juomisesta johtuvina kuten turvotus, punainen nenä jne.
Itse olen juonut 30-50 annosta viikossa varmaan 10 vuotta, olen nainen. Olen hoikka, en ole turvoksissa. Couperosaa on nenällä ja poskilla mikä voi johtua alkoholista, mutta meikkaan sen piiloon joka aamu, meikattuna ihokin näyttää oikein tasaiselta ja hyvältä.