Minkä merkkinen älypuhelin teillä oli lapsuudessanne?
Entä tv- ja tietokoneen ruutuajan? Oliko teillä lapsena iPodia ja jos oli niin millaista sitä oli käyttää? Sometitteko nuorina usein?
Kommentit (23)
Kolme puhelinta meillä oli, kaksi alakerrassa ja yksi yläkerrassa. Lankapuhelimia olivat, joista yhdessä oli veivattava kiekko jossa oli erikseen sormen mentävä reikä joka numerolle ja sillä sitten veivattiin toisen ihmisen numero. Sillä oli hauska leikkiä varsinkin kun se oli oikeastaan kielletty ja siitä lähti hauska ääni. Kahdessa puhelimessa oli näppäimet eri numeroille. Mitään kännyköitä tai älypuhelimia ei ollut. Sananasta kännykkä olisi ehkä tullut mieleen sana kämmen tai jonkinlainen leivän kantapala, leivän käntty. Tietokone meille tuli kun olin ehkä noin 16v ja aluksi pelailin sillä pelejä, kirjoitin kirjoitusohjelmalla ja piirsin piirto-ohjelmalla. Internet tuli sinä kesänä kun täytin 18 ja siellä tuli oltua ehkä 1-2 tuntia päivässä. Ei siinä mitään aikarajoituksia ollut, minä kun en ollut kovin kiinnostunut tietokoneista ja internetistä paljon vielä silloin toisin kuin nyt, jolloin olen usein noin puolet hereillä oloajasta koneella.
Ensimmäisen kännykän hankin joskus yli 30-vuotiaana, Nokia 2110. Eka älypuhelin oli varmaan Nokia N95 paljon myöhemmin. Vai lasketaanko Nokia 6600 älypuhelimeksi?
Iso kivilaatta oli pienen pienen kylän keskustassa johon jokainen piikkasi viestinsä kenelle kukin mitäkin.