Kärsiikö kukaan täällä kasvojen liikahikoilusta?
Oletteko löytäneet apua mistään? Hikoilu alkoi mulla jo nuorena ja on vain iän myötä pahentunut :( Olen nyt 25-vuotias. Tämä rajoittaa oikeasti elämää, sillä häpeän liikkua ihmisten ilmoilla. Nenäliinoja kuluu ihan hirveästi kun kasvot on hiestä valuvat. Kaikki muut näyttävät normaalilta jopa kesäisin ja sitten on minä, joka näyttää siltä, että olis juuri tullut juoksulenkiltä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Hikoilen ensimmäisenä ylähuulen päältä ja leuasta. Aivan hemmetin noloa, eikä saa piiloon mitenkään. Todellakin rajoittaa sosiaalista elämää, kuumalla ilmalla en kehtaisi käydä ulkona ollenkaan.
Botoxia tuskin voi suun ympäröivälle alueelle laittaa, voisi olla melko jäykän oloinen lopputulos? Joku apu tähän vaivaan olisi kyllä saatava.
Jos on rahaa käydä konsultaatiossa, kysy ihmeessä asiasta. Ja voihan esim. ihotautilääkäriltä kysyä muistakin hoitokeinoista.
Ainakin nopealla googlettamisella (englanniksi) löytyi kokemuksia myös ylähuulen alueen Botox-hoidosta hikoilun estossa. Mutta tietysti pitää löytää asiantunteva pistäjä, ettei tule ikäviä haittavaikutuksia.
Absolut Torr (apteekista) auttaa. Itse kärsin samasta vaivasta ja vaikka tuotetta ei suositella kasvoille niin laitoin sitä tänä kesänä naamaan.
Aikaisemmin olen käyttänyt hiusrajaan niskassa.
Eipä hikoullut naama enää. Vaihdoin työpaikkaa ja pelkäsin kasvohikoilua.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan osattiin käyttää päivänvarjoa ja viuhkaa. Ne ovat mielestäni aliarvostettuja keinoja Suomessa nykyään. Viuhka maksaa alle euron eBayssa. Päivänvarjon käyttäjää katsellaan pitkään kun hän yrittää suojata vähäpigmenttistä ihoaan kärähtämiseltä.
Heh. Jotta minun hiuspohjastani valuvat hikivirrat saisi kaikkoamaan, tarvittaisiin viuhkan ja päivänvarjon sijasta teollisuuspuhallinta puolen metrin päähän kasvoistani. Ja kyse olisi siis siitä, että puhallin puhaltaisi hiukseni putkelle taaksepäin ja hikinorot kulkisivat kovaa vauhtia hiuksia pitkin pois naamalta. Takana olevien naamalle.
Varjot ja huiskuttimet ovat hyviä niille ihmisille, joiden ylähuulelle ilmestyy helteellä pikkuruisia, sensuellin elegantteja hikipisaroita. Me ihmisen muotoiset suistoalueet olemme toista maata.
Nro 6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hikoilen ensimmäisenä ylähuulen päältä ja leuasta. Aivan hemmetin noloa, eikä saa piiloon mitenkään. Todellakin rajoittaa sosiaalista elämää, kuumalla ilmalla en kehtaisi käydä ulkona ollenkaan.
Botoxia tuskin voi suun ympäröivälle alueelle laittaa, voisi olla melko jäykän oloinen lopputulos? Joku apu tähän vaivaan olisi kyllä saatava.
Jos on rahaa käydä konsultaatiossa, kysy ihmeessä asiasta. Ja voihan esim. ihotautilääkäriltä kysyä muistakin hoitokeinoista.
Ainakin nopealla googlettamisella (englanniksi) löytyi kokemuksia myös ylähuulen alueen Botox-hoidosta hikoilun estossa. Mutta tietysti pitää löytää asiantunteva pistäjä, ettei tule ikäviä haittavaikutuksia.
Hikoilu on luonnollinen reaktio. Minäkin hikoilen paljon, mutta botoksin laittaminen tuntuu äärimmäisestä keinolta. Luulisi, että hikoilu siirtyy johonkin muualle kehoon. Näin on kuulemma stressihermon salpausleikkauksessa. Jos yksi kohta blokataan, joku toinen osa kehoa alkaa hikoilemaan tuplasti. Lisäksi luulisi kasvojen ihon kuivuvan, jos ei hikoile luonnollisesti.
Liiallinen hikoilu on ikävää, ja omalta kohdalta rajaa pois tiettyjä asioita. Jännittäminen, paniikki ja hermostuminen pahentaa tilannetta.
Kokeilin syödä lääkettä, joka vähentää hikoilua. Samalla kuivuivat silmät sietämättömästä, suu ja muutenkin oli kuiva olo. Eli lopetin lääkkeen syömisen.