Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsiikö kukaan täällä kasvojen liikahikoilusta?

Vierailija
08.08.2019 |

Oletteko löytäneet apua mistään? Hikoilu alkoi mulla jo nuorena ja on vain iän myötä pahentunut :( Olen nyt 25-vuotias. Tämä rajoittaa oikeasti elämää, sillä häpeän liikkua ihmisten ilmoilla. Nenäliinoja kuluu ihan hirveästi kun kasvot on hiestä valuvat. Kaikki muut näyttävät normaalilta jopa kesäisin ja sitten on minä, joka näyttää siltä, että olis juuri tullut juoksulenkiltä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ongelmaa täälläkin, ei ehkä ihan noin pahana mutta kuitenkin. Etenkin nenän ja suun välinen alue ja leuka ovat pahoja. Mulla myös alkoi tämä nuorena.

Botoxillahan tuota voi hoitaa, itse en ole vielä sitä ottanut, mutta ehkä tulevaisuudessa. Se voisi auttaa päänsärkyynkin, jota mulla on usein.

Vierailija
2/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin ja hikoilen myös muualta kehosta. Voi v. miten voikaan ihminen hikoilla. Outoa, että iho kuitenkin tuntuu kylmältä vaikka on ihan hikinen. Kasvoissa ylähuuli, nenä ja otsa pahimmat. Hikikarpalot vain kimaltelee. Tämän vuoksi en uskalla enää mennä mihinkään yleisötapahtumiin, tapaamisiin tai esim lähteä matkoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotakin sen suuntaista kyllä, mutta syynä on kilpirauhasen liikatoiminta. Inhottavaahan se on, mutta ei voi mitään.

Vierailija
4/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
5/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Ja oudointa on et oon ”vanha” ja tää alkoi ehkä noin 3 vuotta sitten, mä mietin hikoilemista lähes koko ajan, siis se et ahdistun, kun pitää lähteä ovesta ulos niin mietin kuinka vähän vaatetta voi ihminen päälle laittaa jne, mulla se hiki valuu jopa päänahasta otsalle, silmien aluset, nenän ja huulten väli, mä oon kirjaimellisesti kuin Niagaran putous kasvoistani ja tää todellakin on elämää rajoittavaa

Loppusyksystä, kun ihmisillä on jo pipot, takit ja käsineet ym, mä kuljen edelleen t-paita päällä

Jossakin kohtaa käytin absolut tor pyyhkeitä myös kasvoille, et vähän edes hillitsisi, mut on sen verran tujua et ei kyllä kasvojen iholle hyvää tee

Vierailija
6/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (50 v.) olen ollut kova hikoilemaan otsasta ja hiuspohjasta nuoresta saakka; kaulasta alaspäin käsittääkseni hikoilen tavallista vähemmän. Hikoileminen alkaa noin kymmenen minuutin liikkumisen jälkeen esimerkiksi silloin, kun olen kävellyt ostoskärryjen kanssa markettikierroksen ja pysähdyn kassalle: hiki alkaa virrata puroina hiusten alta nimenomaan kasvojen ja ohimoiden kohdalta ja pisarat putoilevat nenältä kuin rikkinäisestä hanasta. Hikoilu on niin voimakasta, että paperinenäliina kastuu litimäräksi muutaman sekunnin taputtelulla. Tanssitunneilla keskipakoisvoima lennättää pisaroita ympäriinsä, ja kun pysähdyn yhteen paikkaan, alleni muodostuu lammikko. Lämpötila ja vaatteiden määrä ei vaikuta oikeastaan ollenkaan, hiki valuu aina.

Olen joskus ajatellut botox-hoitoja tai vastaavaa, mutta en tiedä, voiko niillä estää hiuspohjan hikoilua. Ja jos voisikin, alkaisin kai sitten haihduttaa vettä vartalon muista osista. Joitakin apteekin tehoantiperspirantteja kuulemma voi käyttää kasvoihinkin, mutta vaikka saisin otsani rutikuivaksi, se kastuisi silti ylempää valuvista virroista. Kai tämä on vain kestettävä.

Vierailija
7/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös tuo päänahasta valuva hiki, joka valuu valtoimenaan pitkin kasvoja. Otsa ja ohimot alkavat hikoilla heti, kun joudun liian lämpimään tilaan. Olen nyt alkanut käyttää sellaista 30 x 30 cm pehmeää mikrokuituliinaa. Se on aina kädessäni kun lähden ovesta ulos. Ei hajoa eikä liimaannu hikisiin kasvoihin kuten paperiset pyyhkeet. Kannattaa kokeilla. Peset aina välillä ja toisen liina sen ajaksi käyttöön.

Vierailija
8/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ongelmaa täälläkin, ei ehkä ihan noin pahana mutta kuitenkin. Etenkin nenän ja suun välinen alue ja leuka ovat pahoja. Mulla myös alkoi tämä nuorena.

Botoxillahan tuota voi hoitaa, itse en ole vielä sitä ottanut, mutta ehkä tulevaisuudessa. Se voisi auttaa päänsärkyynkin, jota mulla on usein.

Päänsärkyyn tarkoitettu botuliini pistetään enimmäkseen päänahkaan ja niskakuopan molemmin puolin oleviin lihaksiin. Kasvojen liikahikoiluun se ei auta. Kannattaa kokeilla mineraalideodoranttia tai Absolut Torria.

Vierailija
9/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan osattiin käyttää päivänvarjoa ja viuhkaa. Ne ovat mielestäni aliarvostettuja keinoja Suomessa nykyään. Viuhka maksaa alle euron eBayssa. Päivänvarjon käyttäjää katsellaan pitkään kun hän yrittää suojata vähäpigmenttistä ihoaan kärähtämiseltä.

Vierailija
10/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teiltä mitattu d-vitamiinitasot? Moni saa liian vähän ja puute aiheuttaa hikoilua, kasvoihinkin. 

Vierailija
11/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli keväällä sama ongelma, ja kävin Nordicshapessa laitattamassa botoxia kaikkialle otsan reunoihin. Ei jämähdyttänyt ilmeitäni, ja hikoilu loppui.

Teho pysyy ainakin puoli vuotta.

Vierailija
12/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan osattiin käyttää päivänvarjoa ja viuhkaa. Ne ovat mielestäni aliarvostettuja keinoja Suomessa nykyään. Viuhka maksaa alle euron eBayssa. Päivänvarjon käyttäjää katsellaan pitkään kun hän yrittää suojata vähäpigmenttistä ihoaan kärähtämiseltä.

Tämän kirjoittaja ei nyt oikein ymmärrä mistä on kyse. Ihminen joka ensin palelee ja sitten esim. imuroituaan hetken hikoilee päänsä likomäräksi EI TARVITSE MITÄÄN VIUHKAA!

Vika lienee jossain kehon lämmönsäätelyjärjestelmässä tms. Siihen taas vaikuttaa mm. kilpirauhanen tai rautataso. Itselläni hikoilu helpotti kun sain ferritiinin hetkeksi ylös. Nyt menen taas rätti kourassa. Tämähän on oikein mukava vaiva tällaiselle, joka on kaupassa asiakaspalvelutyössä ja joutuu välillä juoksemaan kassalle kesken hektisen purkutyön... Hikeä puskee helposti 20-30 min. ja sitten olen taas pahimmillaan jäässä.

Vierailija
13/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hikoilen samantien heti suihkun jälkeen. :(

Vierailija
14/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pään ja kasvojen hikoilu on oikeasti todella rasittavaa, koska sitä on käytännössä mahdotonta peittää, muualla vartalossa piilotteluun on sentään jotain mahdollisuuksia. Itse joudun välttää ihmisten ilmoilla liikkumista kaikkein kuumimpina aikoina, koska se hikoilu on ihan älytöntä ja kun se kerran alkaa, se ei niin vaan lopukaan...

Vierailija
15/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Kasvot varsinkin ongelma-alueena. Lopetin meikkaamisen täysin, sillä edes vedenpitävä meikki ei pysynyt kasvoilla kun sitä nestettä puskee isoina pisaroina jokaisesta huokosesta. Minulla on jokaisessa laukussa vauvan harsoja. Vaikka ne kuivuvatkin nopeasti, niin ovat läpimärkiä kun pääsen illalla kotiin. Töissä joudun pesemään kasvot ainakin pari kertaa päivän aikana.

Vierailija
16/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teiltä mitattu d-vitamiinitasot? Moni saa liian vähän ja puute aiheuttaa hikoilua, kasvoihinkin. 

On mitattu ja tasot ovat reilusti yli alarajan. D-vitamiinitasot eivät vaikuta ihmisen hikirauhasiin millään tavoin.

Vierailija
17/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hikoilen samantien heti suihkun jälkeen. :(

Mulla sama, pää hiestä märkänä puolisen tuntia suihkun jälkeen, oli suihku sitten lämmin tai viileä. Joutuu kuivailemaan naamaa puoli tuntia ennen kuin voi meikata.

-Nro 12

Vierailija
18/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella ahdistavan kiusallinen vaiva! Itselläni on lisäksi hikoilusta johtuen silmälasit jatkuvasti huurussa, eikä niidenkään jatkuva pyyhkiminen auta kun lisää hikeä pukkaa kasvoille jatkuvasti. Kärsin muutenkin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja tuo hikoiluongelma pahentaa asiaa moninkertaisesti. Ensin ahdistaa, sitten tulee ahdistushiki josta ahdistun lisää ja siinä on noidankehä valmis. Ei paljoa tee mieli käydä ihmisten ilmoilla.

Vierailija
19/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh täällä yksi. Oon lähdössä matkalle tänään ja arvatkaa olenko hikoillut tässä kuin pieni porsas pakatessa ja laittautuessa. Oikeasti tuntuu turhalta edes laittaa meikkiä naamaan kun heti kaikki valuu pois. Ja hikoilua pahentaa siitä stressaaminen ja nolostelu. Hiki vaan yltyy kun päässä pyörii ajatus ”mitähän muut ajattelee. Pitääkö outona ja ällöttävänä”. Olen nuori nainen myöskin ja pienestä pitäen ollut hikipelle :/ ahdistaa tämä matkakin, kun kohteessa on +30c.

Vierailija
20/25 |
08.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella ahdistavan kiusallinen vaiva! Itselläni on lisäksi hikoilusta johtuen silmälasit jatkuvasti huurussa, eikä niidenkään jatkuva pyyhkiminen auta kun lisää hikeä pukkaa kasvoille jatkuvasti. Kärsin muutenkin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja tuo hikoiluongelma pahentaa asiaa moninkertaisesti. Ensin ahdistaa, sitten tulee ahdistushiki josta ahdistun lisää ja siinä on noidankehä valmis. Ei paljoa tee mieli käydä ihmisten ilmoilla.

I feel you!! Tämä niin paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän