Tajuaako kesäasukkaat ettei heistä pidä eikä halua kukaan muu kuin ne kaks kauppiasta?
Kommentit (14)
Tajuaako vakiasukkaat ettei niitä kesäasukkaita kiinnosta heidän mielipiteensä?
Miksi kuvittelet että kesäasukkaat ajattelevat yhtään mitään vakiasukkaiden mielipiteistä? He tulevat lomailemaan maaseudulle eivätkä miettimään, mitä muut heistä ajattelevat. Ymmärrän kyllä, että pienessä pitäjässä on josjonkilaista kyräilyä, kateutta ja uteliaisuutta toisia asukkaita kohtaan, mutta sinun vihasi kesäasukkaita kohtaan ei hetkauta heitä lainkaan. Ja voipi olla, että kyläkauppasi pysyy pystyssä vain sen ansiosta, että kaupunkilaiset tuottavat suurimman osan kaupan liikevaihdosta muutamana kesäkuukautena.
Tajuatko sinä, ettei sillä ole mitään väliä, kuinka kateellinen, katkera, vihainen ja ahdasmielinen olet? Ihan sama muille.
Ne mitään tajua. Luulevat olevansa suurikin lahja kesäpaikkakunnalleen. Shit!
Vierailija kirjoitti:
Tajuaako vakiasukkaat ettei niitä kesäasukkaita kiinnosta heidän mielipiteensä?
Siis muutaman tuollaisen ap:n tapaisen, sulkeutuneen ihmisvihaajan mielipide. Useimmille se on varmasti ihan ok tai hyväkin juttu, että kylille tulee elämää. Tuovathan kesäasukkaat kuntaan tulojakin.
Sinä kuvittelet sanelevasi mitä muut ovat mieltä. Aika harhaista kuvitelmaa. Ne kauppojen pysymiset hyödyttää muitakin, ja suurella osalla on siellä vielä sukukin kesäpaikkansa vieressä. Mahdollisesti puoli kylää lapsuudenystäviä ym..
Ei se vakiasukkaillekaan haitaksi ole, että niihin kauppoihin saadaan lisää liikevaihtoa.
Hui, ihmisiä!!! Kävisit joskus isolla kirkolla, niin tottuisit.
Ainakin sun miehes tuntuu haluavan tosi paljon
No koska turisteja missään on rakastettu? Sehän on ihan itsestäänselvää, etteivät kesäasukkaat ole mitään palvottuja vierailijoita, kai kesäasukkaat sen tietää, mutta miksi he siitä piittaisivat?
Tämä koskee erityisesti täysin suomenkielisiä jotain savolaisia jotka jostain syystä ovat päätyneet kesäasukkaiksi täysin ruotsinkieliseen saaristoon. Kannattaa opetella paikallista kieltä.
Ei minusta tarvitse pitää. Käyn kaupassa kerran viikossa, maksan 250 kiinteistöveroa, en tunne ketään. Jos joskus kommunikoin jonkun kanssa , hän on toinen kesäasukas. Eivät meidän tiemme kohtaa ap joten voit vaikka nostaa keskisormen , jos se helpottaa. Ja en minäkään erityisesti rakasta savolaisia Helsingissä joten tasoissa ollaan.
Miksi minua kiinnostaisi mitä he minusta pitävät? Oleskelen itsekseni koirani kanssa mökilläni, välillä yksikseni lenkkeilen tai käyn sienessä tai marjassa. Välillä käyn lähikaupassa, ja luulen että 3000 asukkaan kunnan kaupalle minunkin ostosrahani kelpaa. Mutta en ole missään tekemissä paikallisten kanssa eivätkä he minun, kukaan ei häiriste toisiaan.
Ei mulla ainakaan ole mitään kesäasukkaita vastaan. Päin vastoin. Mukavaa, kun on vähän enemmän elämää. Ja hyödyttäväthän ne kesäasukkaat silläkin tavalla, että kaupat pysyvät.