Näin kiusaajia ojentaneiden vanhempien tapauksia on puitu oikeudessa
Kommentit (34)
Ja mitä seuraamuksia tämä kiusaaja sai? Ihme touhua
En yleisesti hyväksy väkivaltaa, mutta jos kiusaaminen ei hyvällä lopu, niin sitten pahalla. Kiusatulle jää kuitenkin ikuiset arvet
Tyyppi kiusannut ties kuinka kauan ja kun vähän pää kolahtaa seinään niin ensin itkeen äidille ja sitten käräjille.. kai kiusaaminen edes loppui?
Puolustan lapsiani. Ja maksan siitä sitten vaikka sakot.
Kun koulu ei puutu ja vanhempien linja on "ei meidän mussukka" niin mitä muita vaihtoehtoja on?
Uskomatonta, miten Suomessa vielä nykyäänkin suojellaan ja puolustetaan kiusaajia! Monelle kiusatulle jää siitä kiusaamisesta elinikäiset traumat, ja ei hänellekään kukaan siitä aikuisena korvauksia maksa. Mutta jos kiusaajan pää vähän kolahtaa seinään, niin heti vaan käräjille!
Tuokin on vanhemmilta kiusaamista, että nostetaan oikeusjuttu tollasesta. Kuitenkin ensin oma teropekka hakannut näiden vanhempien poikaa vuosikausia.
Vihaan kiusaajia mutta vielä enemmän heidän vanhempiaan. Kenestäkään ei tule kiusaajaa syyttä suotta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin?
Just niin. Kiusatun identiteetti. VMP.
Menisin vaikka vankilaan, jos oman lapsen henki on vaarassa.
"Jos epäilet kiusaamista, älä ota heti suoraan yhteyttä kiusaajan vanhempiin. He eivät välttämättä usko, että heidän lapsensa kiusaa. Tilanne voi helposti kärjistyä, ja vanhemmat saattavat asettua puolustuskannalle. Hoida asiaa yhteistyössä koulun kanssa."
A) koulu EI TEE YHTÄÄN MITÄÄN, koska "ei meidän koulussa"
B) Älä ota yhteyttä kiusaajan vanhempiin? Sivustako mun pitäis katsoa kun mun lasta kiusataan?
Kiusaaminen on typerä sana. Pahoinpitelynä sitä pitäisi pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin?
Just niin. Kiusatun identiteetti. VMP.
Menisin vaikka vankilaan, jos oman lapsen henki on vaarassa.
Nimenomaan. Kaikki muut suojelee kiusaajaa, niin kyllä minä teen kaikkeni ja rikon vaikka lakiakin jos saan sillä suojeltua kiusattua lastani
Lastenpsykiatri Kaisa ei ole tainnut itse ikinä ottaa yhteyttä opettajaa ja yrittänyt lopettaa kiusaamista näin. Naurettavaa lässytystä aikuiselta ihmiseltä.
Suomen lainsäädännön mukaan oppilaalle on turvattava oikeus turvalliseen oppimisympäristöön.
Eli jos lasta kiusataan ja näin häneltä viedään tuo lainsäädännössä määritelty oikeus voi tehdä rikosilmoituksen? Tekisikö sen koulusta vai kiusaajasta?
Mun lastani syrjittiin. Opettajalle sanottiin niin vastaus oli "juu olenkin huomannut että Iidalla (nimi muutettu) ei ole enää oikein kavereita". MUTTA mitään, ei yhtään mitään asian ehteen tehnyt. Päinvastoinen, tytär sai jossain impro harjoituksessa, leirikoulussa, kiusatun roolin.
Jonkun wt lapsi on häiriökäyttäytynyt ja ikätoverin huomauttaessa oppimisen häiritsemisestä wt vanhempi on suuttunut ja lyönyt lasta joka haluaa oppia. Onpa suuri sankari, kun kerran uskaltaa puolustaa lapsen oikeutta häiritä oppimista.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun wt lapsi on häiriökäyttäytynyt ja ikätoverin huomauttaessa oppimisen häiritsemisestä wt vanhempi on suuttunut ja lyönyt lasta joka haluaa oppia. Onpa suuri sankari, kun kerran uskaltaa puolustaa lapsen oikeutta häiritä oppimista.
Täh? Jos mun lasta KIUSATAAN, niin kyllä puolustan häntä. Jos hän itse kiusaa tai häiriköi, niin kyllä rankaisen häntä
Mitä mä just luin?