Huomenna alkaa taas kolutaksihelv""i
Kommentit (14)
On se vaikeaa elämä, kun pennut kuljetetaan ilmaiseksi taksilla. Oma autonkuljettaja pitäisi olla valtion laskuun.
Meillä 12 vuotta taksikyytejä takana ja mitä kummallisempia asioita on sattunut. Ei luulis olevan vaikee ammatti, mun on vaan.
Vierailija kirjoitti:
On se vaikeaa elämä, kun pennut kuljetetaan ilmaiseksi taksilla. Oma autonkuljettaja pitäisi olla valtion laskuun.
Kyllä, on vaikeaa jos taksia ei tule ja kuljettaja väittää pokkana käyneensä pihassa vaikka olen ollut siinä koko ajan. Tai kun koulu alkaa 8.00, mutta taksikeskuksen mukaan 9.00.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se sattuu olemaa lakisääteinen palvelu. Toki minäkin ottaisin mieluummin vanhan kansakoululain, jonka mukaan max etäisyys koulusta on 5 km ja poikkeus pitemmäksi matkaksi saa koko maassa olla alle 10 %:lla lapsista, jolloin heille tulee pyrkiä järjestämään asuntolamahdollisuus osaksi vuotta.
Samat harmit (koulussa töissä).
Aikataulut eivät pidä, joka toki on tiettyyn pisteeseen ymmärrettävää ruuhkien/tietöiden/mitänyt vuoksi, mutta ongelmia on ajosuunnittelussakin. Ajoajat on välillä määritelty liian tiukille, samalle kadulle samaan aikaan lähtevät lapset saatetaan noutaa eri autoilla jne.
Kuskit kertovat kuormituksestaan, ja juuri kun oppivat jotenkin tavoille tulee taas kilpailutukset...
Koulutaksikyyti maksaa 70e/päivä/oppilas. Tällä rahalla palkkaisi kouluihin paljon avustajia, ostaisi paljon materiaalia, jos lapset vietäisiin itse kouluun. Mutta tähän ei suostuta, koska on "Meillä on oikeus". Minä vien kaksi lastani eri päiväkoteihin, jotka ovat neljän kilometrin päässä toisistaan ja siitä vielä töihin kilometrien päähän. ja vien koska ei ole vaihtoehtoa.
Ihan jäätävää rahantuhlausta varsinkin tapauksissa, jossa kotiovelta kouluun on jotain puoli kilometriä, kaksi autoa pihassa ja vanhemmat kotona (näitäkin on!!). Mutta koska "se kuuluu meille."
Aikoinaan koulumatkani oli 12 km.
Aamulla klo. 7 meni linja-auto jolla menimme kylälle jossa koulu oli.
Illalla 15. 20 lähti linja-auto takaisin päin.
Oli keksittävä missä ajan koulun jälkeen viettää ennen linjurin lähtemistä.
Oi niitä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Koulutaksikyyti maksaa 70e/päivä/oppilas. Tällä rahalla palkkaisi kouluihin paljon avustajia, ostaisi paljon materiaalia, jos lapset vietäisiin itse kouluun. Mutta tähän ei suostuta, koska on "Meillä on oikeus". Minä vien kaksi lastani eri päiväkoteihin, jotka ovat neljän kilometrin päässä toisistaan ja siitä vielä töihin kilometrien päähän. ja vien koska ei ole vaihtoehtoa.
Ihan jäätävää rahantuhlausta varsinkin tapauksissa, jossa kotiovelta kouluun on jotain puoli kilometriä, kaksi autoa pihassa ja vanhemmat kotona (näitäkin on!!). Mutta koska "se kuuluu meille."
Koulutaksioikeus pitäisi muuttaa niin, että siihen olisi oikeus vain niillä joilla erityislapsi, lähikoulu on yllättäen lopetettu sen jälkeen kun perhe on jo muuttanut alueelle ja siksi pitää saada kuljetus kauemmas, alueella on uusia liikennejärjestelyjä niin että koulutaipale muuttunut vaaralliseksi yms.
Aivan käsittämätöntä että lapsiperhe voi muuttaa jonnekin perähikiälle ja sitten taksit suhaa lapsia kuljettamassa eestaas. Muilta puuttuu sitten opiskelutarvikkeet ja ryhmäkoot se kuin vaan kasvaa, ei ohjaajia/avustajia ym. kun rahat palaa taksikyyteihin.
no onhan se pakko muuttaa johonki korpeen mistä ei pääse edes kouluun muutenkuin yhteiskunnan rahoilla.
Wau, ensimmäiset noudot ajoissa! Toivottavasti jatkuu näin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan omaa tyhmyyttänne asutte jossain korvessa. Muuttakaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan omaa tyhmyyttänne asutte jossain korvessa. Muuttakaa!
Väärin veikattu, oon se joka on töissä koulussa.
Ha haa, mä muistan sut.