Mitä syitä voi olla yli 40 päivän kuukautiskiertoon?
Mitä sinulla on ollut? Raskaus ei ole mahdollista.
Kommentit (13)
minkä ikäinen ap olet? silläkin on merkitystä
Kilpirauhasen vajaatoiminta (muita oireita mm. hurja väsymys, palelu, hiusten lähtö, lihominen) pidensi kuukautiskierron, lopulta kuukautiset jäivät pois
Onko tämä nyt uusi juttu? Vai onko sinulla ollut niin pitkä kierto aina? Minulla itsellä on aina ollut myös +- 40 ja kukaan gynekologi ei oikeastaan reagoinut siihen mitenkään. Olen 29 v.
Mulle se oli normaalia alle 30-vuotiaana. Kierto oli epäsäännöllinen 5-7 viikkoa. Syytä en tiedä. Toisen raskauden jälkeen kierto muuttui säännölliseksi 4 viikon kierroksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen 43 v.
Ap
Onko sulla esimerkiksi ollut jokin elämänmuutos, joka voisi olla pitkän kierron taustalla. Mulla meni menkat sekaisin siitäkin, kun jännitin niin kovasti erästä työtehtävää:)
Mulla on aina ollut pitkä kierto. Ja usein epäsäännöllinenkin. Gyne sanoi, että ihan normaalia, kaikkien kroppa ei toimi päivän ja kellontarkkuudella.
N28
Menopaussi.
Varsinaiset vaihdevuosi oireet eivät välttämättä ole alkaneet eikä ala ehkä vuosiin. Käy gyn.tutkimuksissa ja mittauta hormoniarvot. Horm.arvotkin voivat olla normaalit mutta ikä tuota tekee
Stressi ja alhainen paino ainakin. Mulla oli menkat poissa yli puoli vuotta rankan harjoittelun takia. Välttämättä mitään erityistä syytä ei tarvitse olla, joten älä ole huolissasi:)