Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selvitä yli 12 tuntisen lennon yli?

Vierailija
07.08.2019 |

Lyhyet lennotkin tekee jo tiukkaa, kun polvet ovat kiinni edessä olevassa penkissä.
Tarkoitus olisi lähteä talvella ystävieni luokse toiselle puolelle maailmaa ja lennot taisivat olla sen 14 tuntia.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lennolla on ns. comfort-luokka, suosittelen.

Ja kyllä se lento sujuu. Osan ajasta nukkuu, katsoo pari leffaa, lukee, syö.

Todella moni ihminen ei pysty nukkumaan lentokoneessa. Muutenhan homam olisi todella helppoa. Päättäisi vain nukkua ja hups kohta ollaankin jo perillä.

Vierailija
22/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyy, kun lento kestää 24 tuntia. Ja yllättävän hyvin meni matka muutenkin, tarjoilu pelas ja elokuvia katsellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innolla odotan lentoveroa, toivottovasti tulisi lennettävän kilometrin mukaan vaikka euron kilometrille. 10000 kilometriä tekisi 10000e. Saisi köyhät pitkään säästää että vois lentää etelän aurinkoon ja sit viellä sattuisi satamaan koko loman ajan 😀Kyllä köyhällä v.......

Vierailija
24/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkillä lennoilla on yleensä ihan hyvä leffavalikoima ja oma näyttö edessä olevan istuimen selkänojassa.

Itse otan yleensä ristikkolehden ja kirjan mukaan. Saatan ladata Netflixistä jotain katsottavaa offline tilaan ja lisäksi joku hyvä äänikirja.

Puhelimen latausta varten on yleensä usb johdolle paikka, mutta lataus on tosi hidasta, eli jos power bank löytyy, niin kannattaa ottaa mukaan.

Ja mukavat lämpimät vaatteet (villasukat!) ja tyyny. Ehkä jotain pientä naposteltavaa.

Vierailija
25/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pystyy, kun lento kestää 24 tuntia. Ja yllättävän hyvin meni matka muutenkin, tarjoilu pelas ja elokuvia katsellessa.

Mihin on näin pitkä lento?

Vierailija
26/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin on näin pitkä lento?

Vierailija
27/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on mennyt noi pitkät lennot ihan hyvin kun olen ladannut tabletin täyteen katsottavaa. Samalla jotain hyvää naposteltavaa ja viiniä. Välillä nukun.

Vierailija
28/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan meille aina lisää jalkatilaa. Finnairin Aasian lennolle saa 1,4 metriä jalkatilaa maksamalla 85 euroa extraa (ja olemalla nopea). Tuo lisätila tekee matkasta lähes siedettävän.

Vierailija
29/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso alussa jotain leffaa, lue kirjaa tms. Ensimmäisen ruokailun jälkeen kabiini pidennetään jolloin on hyvä aika jatkaa leffan katselua tai yrittää torkkua. Alkoholi auttaa nukahtamaan joten punaviini tms. voitolla hyvä valinta.

Yllättävän ”helposti” se 12 tuntia menee vaikka onkin pääsääntöisesti ikävä kokemus tylsyyden ja huonon nukkuma-asennon takia. Pisin lento jolla olen ollut kesti 22 tuntia mutta siihen kuului tekninen välilasku.

Vierailija
30/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pami, 6 jointtia ja jokunen shotti kossua. Näillä ainakin itse lentopelkoisena jotenkin pärjään. Itse olen aina tosin lennon hereillä noista huolimatta, mutta sinä saattaisit nukkua jos ei toleranssit ole kovat. :)

Vierailija
31/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista juoda mukillinen vettä 1h välein ja jaloitella säännöllisesti, nestehukka on yläilmoissa raaka fakta ja veritulppariski myös.

Itse juon noilla n.12h lennoilla vettä pullotolkulla, jaloittelen koneen päästä päähän 2h välein ja alkoholia vältän. Niin ja käytän tukisukkia, koska oikeasti pelkään veritulppaa, se rajoittaa jo lentämistänikin ja esim.pitkiä yli 6h lentoja en enää tee.

Vierailija
32/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään , noutaja tulee.

Vierailija
33/33 |
07.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveesti vara-akkuja mukaan (tai sitten on toivottavasti pistokepaikka koneessa) ja pelaat kännykällä, tabletilla ja/tai läppärillä. Mulla menee monesti kotona 12 tuntia helposti pelatessa, etten muista edes syödä välillä.

Vara-akkuja ei todellakaan koneeseen, nehän räjähtelee ja paukkuu koska sattuu.